تاریخ انتشار: جمعه 1401/07/15 - 14:16
کد خبر: 446071

بخش عمده‌ فضای مجازی خبرهای تلخ و بد است

بخش عمده‌ فضای مجازی خبرهای تلخ و بد است

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از فضای مجازی ما خبرهای تلخ و بد و از کاه، کوه ساختن شده است. قطعا جهاد تبیین، الزام اساسی جامعه ما برای آگاه سازی اقشار جامعه، جوانان، نوجوانان و دانشجویان است و همه باید پای کار بیایند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید سجاد راستخانه کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به نقش معلمان در مقابله با اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: قطعا معلمان و اساتید دانشگاه فرهنگیان در بحث آگاه سازی و بصیرت افزایی جامعه موثر هستند و از طرفی با توجه به جایگاه والایی که معلمان و اساتید در جامعه دارند، در بحث ایجاد آرامش، آگاه سازی مردم و مخصوصا در بحث نشان داده راه درست در فتنه می توانند نقش ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: از آنجایی که میزان تأثیرگذاری حرف های معلمان و اساتید در حوزه دانش آموزان و دانشجویان بسیار موثر است، این انتظار از معلمان و اساتید جامعه می رود که نسبت به آگاه سازی و شفاف سازی برای مخاطب دانش آموز و دانشجو کار کنند.

راستخانه با بیان اینکه گاهی وقت ها متأسفانه شرایط به گونه ای رقم می خورد که مخاطب ما الگویش را درست انتخاب نمی کند، گفت: شهدای ما به بالاترین درجات انسانیت رسیدند و عزیزترین داشته خود یعنی جانشان را فدا کردند؛ آنها در میدان مبارزه، حضور داشتند و حرف و عملشان یکی بوده است. اما در مقابل برخی سلبریتی ها با استفاده از کامنت، لایک و صفحات مجازی و ... می خواهند الگو باشند؛ در اینجا باید الگوها در جامعه به درستی معرفی شوند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ به مدارس، افزود: اگر هوشیار نباشیم، فتنه و شیطان از هر روزنه کوچکی ورود پیدا می کند که این نظم، آرامش و امنیت کشور را به هم بزند؛ گاهی وقت ها می بینید حتی یک فیلمی که برای سال های گذشته است، در یک جریان و بحث دیگری استفاده می شود یا برخی از فیلم ها ممکن است ساختگی باشند و جریانی پشت آن باشد و با هدفی انتشار داده شود.

این کارشناس تعلیم و تربیت با تأکید بر اینکه نیاز به جهاد تبیین داریم، ادامه داد: باید دستاوردها و نقاط مثبت انقلاب را برای مردم از هر روزنه و مسیری بگوییم؛ متأسفانه بخش عمده ای از فضای مجازی ما خبرهای تلخ و بد و از کاه، کوه ساختن شده است. قطعا جهاد تبیین، الزام اساسی جامعه ما برای آگاه سازی اقشار جامعه، جوانان، نوجوانان و دانشجویان است و همه باید پای کار بیایند؛ جهاد تبیین فقط ویژه اساتید و معلمان نیس بلکه همه می توانند اقدام کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top