تاریخ انتشار: جمعه 1401/07/15 - 14:49
کد خبر: 446076

هدف سردار شهید همدانی اعتلای کلمه الله بود

هدف سردار شهید همدانی اعتلای کلمه الله بود

فرزند سردار شهید همدانی گفت:سرلشکر شهید حاج حسین همدانی در تمام زندگی به به دنبال کلمه توحید بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» وهب همدانی شامگاه پنجشنبه در هفتمین سالگرد شهادت حبیب حرم، اظهار کرد: در همدان، کرمانشاه و گیلان در این هفته برنامه‌های مختلفی هست و در همدان این برنامه بی نظیر است.

وی با بیان خاطراتی در مورد آخرین سفر پدر شهیدشان گفت: در سفر آخر پدر، که راهی سوریه شدند، ما را از شهادتشان مطلع کردند، گفتند این سفر آخرم هست و بازگشتی بر این سفر نیست، شب با ما صحبت کردند و فردا هم مجدد با خواهران صحبت کردند.

فرزند شهید همدانی ادامه داد: یکی از خواهران به ایشان گفته بود «این دفعه شما نروید. این همه سال آنجا بودید این بار نروید.» پدر گفتند که «من در آخرین باری که رفتم در آنجا صحنه عجیبی را دیدم. موقعی که ما به یکی از روستاهای حلب رسیدیم داعشی‌ها جنایتی را انجام داده بودند و رفته بودند. تمام مردان روستا را سر بریده بودند و در پمپ بنزین آویزان کرده بودند و سینه‌های زنان روستا را نیز بریده بودند. من دیگر نمی‌توانم راحت زندگی کنم. چون می‌توانم آنجا کاری کنم.»

فرزند سردار همدانی ادامه داد: استراتژی انقلاب اسلامی که تعالی آن را نشان می‌دهد این جمله است: من اگر صدای مظلومی را در آمریکا هم بشنوم و بتوانم کمکش کنم، مطمئن باش دریغ نمی‌کنم. این ظرفیت بالای انقلاب اسلامی، رشد و بالندگی آن‌را در بر خواهد داشت.

همدانی افزود: این خود ما هستیم که باید به نحوی بیایم به فاصله خود با انقلاب نگاه کنیم. این قطاری است که می‌رود؛ اگر تعللی کنیم، جا می‌مانیم و افراد دیگری سوار می‌شوند و ما دچار نقصان می‌شویم.

فرزند شهید همدانی با اشاره به ظرفیت بالای انقلاب اسلامی بیان کرد: انصار شهید همدانی‌ها و شهید سلیمانی‌ها، جا دارد که هزاران شهید همدانی جانشان را فدای انقلاب اسلامی کنند. ظرفیت انقلاب آنقدر بالاست.

همدانی در پایان، مجدد به بیان خاطره‌ای از شهید همدانی پرداخت و تشریح کرد: در سوریه ترور ناموفقی صورت گرفته بود و پس از آن حاج قاسم خیلی اصرار داشتند ایشان محافظ داشته باشد. اما در فتنه ۸۸ هم محافظ نداشت. من یکبار در این باره از ایشان سوال کردم و او گفت «اگر من را ترور کنند، کس دیگری می‌آید و همین کار را بهتر از من انجام می‌دهد و این راه را می‌رود.» اما آن چیزی که مهم است، این است که این محافظت‌ها باعث می‌شود از مردم فاصله بگیریم و ارزش ما زمانی است که بین مردم باشیم. انقلاب ما هم انقلاب مردمی بود. خطر این بیشتر از حذف فیزیکی من است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top