تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/07/25 - 11:45
کد خبر: 447157

مرتضی فرزاداصل؛

اوین، کار دست بچه‌ها نیست!

اوین، کار دست بچه‌ها نیست!

ترافیک عجیب در خیابان‌ها و اتوبان‌های اطراف زندان ایجاد شد، دوباره عده‌ای از آشوبگران اطراف اتوبان‌ها شعار دادند و به پرچم توهین کردند و... یعنی همان کاری که در طول روز شنبه نتوانسته بودند انجام دهند؛ شامگاه شنبه توانستند تا حدی ولو ناچیز انجام دهند و تصاویرش را برای لندن مخابره کنند تا مانع آن شوند که روز شنبه ۲۳ مهرماه به عنوان روز مرگ آشوب‌های اخیر ثبت شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از مرتضی فرزاد اصل*/// ماجرای شنبه‌شب زندان اوین آخرین پرده‌ها درباره ماهیت پشت‌پرده اتفاقات اخیر در کشور را کنار زد. حالا با اتفاقی که در اوین افتاد، همه فهمیده‌اند ناآرامی‌های چند هفته اخیر یک خشم طبیعی ناشی از اعتراض بخشی از جامعه به مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نبوده و نیست. ماجرا یک طراحی دقیق امنیتی است.

از برنامه‌ریزی تجمعات، زمان‌بندی و توزیع تجمعات در نقاط مختلف کشور و تهران تا مدیریت لحظه‌ای لیدرهای آشوب برای تحریک و تهییج بخشی از اجتماع‌کنندگان و ایجاد التهاب و سرانجام ایجاد آشوب و بلوا و تخریب و آتش زدن و حمله به مدافعان امنیت همه اقداماتی است که نشانی مدیریت هدفمند ناآرامی‌ها و وجود دست‌های امنیتی پشت‌پرده را نشان می‌دهد.

ماجرای شنبه‌شب ۲۳ مهرماه به گونه‌ای رخ داد که دیگر کمتر انسان منصفی پیدا می‌شود منکر ماهیت ضد امنیتی این ناآرامی‌ها در کشور شود. در روزی که با وجود فراخوان‌های متعدد ضد انقلاب و شبکه‌های لندنی، خیابان‌های ایران و تهران شلوغ نشد و فرصتی برای فرصت‌‌طلبان اغتشاشگر فراهم نشد؛ در حالی که بدنه آشوب و ناامنی در حال سقوط به دره ناامیدی بود؛ ناگهان یک اتفاق عجیب در زندان اوین رخ داد. زندانیان ۲ بند مالی و سرقت یک نزاع نمایشی را ترتیب دادند، با سلاح‌های سرد به زندان‌بانان حمله کردند؛ یک بخش قابل اشتعال در زندان را به آتش کشیدند و سپس برای فرار از زندان تلاش کردند. این اقدامات باعث شد روز آرام پایتخت در شباهنگام برای چند ساعت ملتهب شود.

ترافیک عجیب در خیابان‌ها و اتوبان‌های اطراف زندان ایجاد شد، دوباره عده‌ای از آشوبگران اطراف اتوبان‌ها شعار دادند و به پرچم توهین کردند و... یعنی همان کاری که در طول روز شنبه نتوانسته بودند انجام دهند؛ شامگاه شنبه توانستند تا حدی ولو ناچیز انجام دهند و تصاویرش را برای لندن مخابره کنند تا مانع آن شوند که روز شنبه ۲۳ مهرماه به عنوان روز مرگ آشوب‌های اخیر ثبت شود.

اگر چه صرف این اتفاق در اوین به اندازه کافی گویای مدیریت اتفاقات اخیر توسط سرویس‌های بیگانه و نقش اتاق‌های امنیتی خارجی در مدیریت آشوب‌هاست اما در کنار این موضوع، برخی اقدامات یا به عبارتی گاف‌های رسانه‌ای باعث شد از پیش طراحی شده بودن ماجرای اوین و ارتباط آن با فراخوان آشوب ضد انقلاب در روز شنبه بیشتر آشکار شود. چند ساعت قبل از وقوع حادثه در زندان اوین، چند اکانت معروف ضد انقلاب که در فتنه اخیر نقش اثرگذاری داشتند، از وقوع درگیری در اوین و به صدا درآمدن آژیرهای زندان خبر دادند! همزمان روز شنبه به طرز عجیبی کلیدواژه «سینما رکس» توسط برخی ربات‌ها در فضای مجازی مطرح شد تا با برجسته کردن دروغ انتساب این ماجرا به انقلابیون ۵۷، اذهان را آماده یک اتفاق مشابه کنند. در کنار این ۲ موضوع، رفتار شبکه‌های لندنی و عوامل رسانه‌ای آنها بلافاصله پس از وقوع آتش‌سوزی در اوین هم قابل تامل است. ‌تنها دقایقی بعد از انتشار خبر وقوع آتش‌سوزی در اوین، تمام این شبکه‌ها و خبرنگار‌های آنها با طرح ادعاهای کذب و خلاف، به آشوب‌طلبان توصیه کردند به سمت زندان اوین حرکت و ترافیک ایجاد کنند و همچنین از آنها خواستند اطراف زندان اوین تجمع کنند. در واقع آنها از این فراخوان ۲ هدف داشتند.

اول: ایجاد التهاب و ترس در جامعه و تولید ترافیک در اتوبان‌ها و خیابان‌های اطراف اوین برای فراهم کردن فایل اغتشاش و شعار و آشوب.

دوم: ملتهب کردن اطراف ساختمان زندان اوین و کشاندن خانواده‌های زندانیان به اطراف زندان و تلاش برای ایجاد التهاب به قصد کشته‌سازی و راه انداختن سناریوی جدید!

اگر چه سناریوی مدیران پشت‌پرده فتنه در نهایت به نتیجه نرسید و نتوانستند اطراف زندان اوین را صحنه درگیری و خونریزی کنند اما همه این موارد وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، این واقعیت از قبل آشکارتر می‌شود که در پشت‌پرده فتنه اخیر، دست سرویس‌های جاسوسی و امنیتی بیگانه کاملا قابل مشاهده است.

مدیریت التهابات و ناآرامی‌ها توسط سرویس‌های جاسوسی این واقعیت را مشخص می‌کند که هدف آنها از ایجاد این التهابات و آشوب‌ها، ایجاد ناامنی پایدار در ایران است. حالا چه هدف‌شان داخلی باشد چه امتیاز‌گیری در سیاست خارجی؛ فعلا هدف اصلی ایجاد آشوب و ناامنی است. اتفاق اوین درست در ساعات پایانی روز شکست و ناکامی فتنه‌گران در خیابان، تلاشی برای جلوگیری از مرگ پروژه آشوب بود؛ هر چند همین اتفاق نیز نشان می‌دهد آنها به دلیل ناکامی در اجتماعی‌سازی آشوب‌های اخیر، دست به هر اقدامی برای زنده ماندن می‌زنند و مردم روز‌به‌روز این واقعیات را بیشتر می‌بینند و بیشتر درک می‌کنند. مردم دیگر باور نمی‌کنند این اتفاقات، خشونت داعشی در کف خیابان و هماهنگی از تهران تا اوین تا لندن، صرفا یک هم‌‌افزایی اجتماعی ناشی از سوگ در گذشت مهسا امینی باشد. مردم حالا بهتر می‌دانند وقتی ۴ هفته قبل کومله نوشت: «نام مهسا اسم رمز ماست»، منظورشان رمز چه عملیات‌هایی و در کجا بوده است.

مردم حالا دیگر همه چیز را می‌دانند. آگاهی و عقلانیت، بزرگ‌ترین قاتل فتنه لمپن‌هاست.

*روزنامه نگار وطن امروز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top