تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/08/17 - 16:07
کد خبر: 449789

خزعلی:

اهمیت توجه به مرزهای روانی، عقیدتی و خانواده سخت‌ نیست

 اهمیت توجه به مرزهای روانی، عقیدتی و خانواده سخت‌ نیست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: اهمیت توجه به مرزهای روانی و عقیدتی کمتر از مرزهای زمینی، سخت‌افزاری و فیزیکی ما نیست و خوشبختانه وزارت دفاع توجه بسیار خوبی به این مرزها دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در نشست فرهنگی وزارت دفاع که با حضور وزیر دفاع و جمعی از معاونان وی برگزار شد، گفت: وزارت دفاع در بسیاری از مسائل فرهنگی پیشرو است. باید از تجربیاتی که در وزارت دفاع در مسائل فرهنگی به‌ویژه در بحث مشاوره خانواده وجود داشته است، استفاده شود. امیدواریم تعامل و هم‌افزایی لازم بین بخش‌های مختلف فرهنگی در کشور انجام شود و از کارهای موازی جلوگیری گردد.

وی تصریح کرد: بحث خانواده بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان از آن به‌عنوان تنگه احد یاد می‌کنند و مقصود این است که اگر توجه‌ها به این مقوله معطوف نباشد، ضربه خواهیم خورد. راهبرد ما در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این است که بسیاری از خلأهایی که در جامعه وجود دارد را از طریق تبیین، تشکیل و پایداری خانواده تامین کنیم.

خزعلی ادامه داد: مسائلی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم، نشان‌دهنده این واقعیت بود که عمده توجه ما در سالیان گذشته بر مسائل سخت‌افزاری همانند اقتصاد و معیشت مردم بود و دشمن توانست در جنگ نرم پیشروی کرده و در بحث هویتی خلل‌هایی هرچند کوچک را به‌وجود بیاورد. دشمن با جنگ شناختی بر ذهن و فکر جوانان تاثیر گذاشت و این حوادث باعث شد تا توجه و تمرکز ما به سوی این موضوعات بیشتر از گذشته برگردد.

وی اظهار داشت: توجه به مرزهای فکری و عقیدتی کمتر از مرزهای زمینی، سخت افزاری و فیزیکی ما نیست و مایه خوشحالی است که وزارت دفاع توجه خوبی به این مرزها نیز دارد. در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه در بحث آموزش سربازان اقدامات خوبی در وزارت دفاع پیش بینی شده و امیدواریم شاهد نتایج مثبت و سازنده آن باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما در مباحث سبک زندگی و جمعیت نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات جدی داریم. در سبک زندگی نیز در مسئله خانواده، تشکیل خانواده به‌ویژه در بحث مسئولیت‌پذیری در جامعه و خانواده باید بیشتر کار کنیم. امیدواریم که با نگاه خوبی که در وزارت دفاع نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی وجود دارد، از بسیاری از حملاتی که در این حوزه‌ها می‌شود پیشگیری کنیم. متاسفانه ما در موضوعات فرهنگی حالت پدافندی داریم که همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای ما شده است. ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که به‌صورت آفندی عملیات کنیم.

خزعلی ادامه داد: ما باید از فرصت خدمت مقدس سربازی برای آموزش‌های فرهنگی به‌ویژه موضوعات خانواده و مهارت‌های مورد نیاز، استفاده کنیم. برنامه‌ای که برای سربازان تهیه شده، ترغیب به ازدواج و شیوه‌های همسرداری تاکید دارد. دوره سربازی یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌تواند این آموزش‌ها ارائه شود.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از آسیب‌ها که در خانواده‌ها با آن مواجه هستیم طلاق است که این خود عاملی برای کاهش ازدواج و کم‌شدن جمعیت شده است. ما امیدواریم که با برنامه مشاوره‌ای که ارائه شده و معاونت زنان مراحل نهایی را طی می کند به سرعت عملیاتی شود. تجربه خوبی که در نیروهای مسلح وجود دارد می‌تواند به تکمیل این طرح کمک نماید و ما از اشتراک تجربه‌ها استقبال می‌کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top