تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/08/23 - 14:09
کد خبر: 450429

طهرانچی: ایجاد نگاه مساله محور، از الزامات آموزش‌های تخصصی

طهرانچی: ایجاد نگاه مساله محور، از الزامات آموزش‌های تخصصی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد نگاه مساله محور را از الزامات آموزش‌های تخصصی دانست و گفت: دانشجویان فنی ما امروز از صنایع احساس دوری و صنعت نیز احساس خلا و کمبود نیرو می‌کند و ایجاد مدرسه عالی قالب سازی در تبریز اولین قدم برای ایجاد چنین حلقه مفقوده‌ای است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدمهدی طهرانچی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح مدرسه عالی مهارتی قالب سازی دانشگاه آزاد تبریز اظهار داشت: این دانشگاه در چهل سال پس از تولد خود اثرات مهمی در حوزه علمی کشور و منطقه داشته و باید توجه داشت که چهل سالگی نقطه واسط گذشته و آینده است و در این نقطه باید با مرور تجارب و دستاوردهای گذشته برای آینده برنامه ریزی و هدف‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها امروز منافع خود را در راستای منافع مردم و جامعه تعیین می‌کنند و سیاست جهانی دانشگاه‌ها بر اثرگذاری در مسائل و نیازهای جامعه است و فعالیت برای جذب سرمایه‌های منطقه‌ای، ایجاد کسب و کار و تربیت نیروهای انسانی کارآمد بخشی از مسئولیت دانشگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: وقتی دانشگاه‌های ما در خلا و تنها از منظر عرضه دانش بدون توجه به کشش بازار فعالیت می‌کنند، خروجی چنین مجموعه‌هایی نیز جوانانی می‌شود که قدرت حل مساله را ندارند و این در حالی است که تربیت نیروهای خلاق و حلال مساله اولویت و نیاز اصلی آینده کشور است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم بازنگری در آموزش‌های تخصصی و علمی، اجتماعی و مهارتی را می‌طلبد چرا که بی‌توجهی به جنبه‌های اجتماعی فعالیت‌های آموزشی را در موضوعات مختلف جامعه و غفلت از ابعاد مهارتی حوزه آموزش را در وضعیت صنعت کشور به وضوح مشاهده و لمس می‌کنیم.

طهرانچی ایجاد نگاه مساله محور را از الزامات آموزش‌های تخصصی دانست و افزود: دانشجویان فنی ما امروز از صنایع احساس دوری و صنعت نیز احساس خلا و کمبود نیرو می‌کند و ایجاد مدرسه عالی قالب سازی در تبریز اولین قدم برای ایجاد چنین حلقه مفقوده‌ای است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی خلاق و قادر به حل مسائل صنعت قدم بعدی در این حوزه است چون اگر یک دانشجوی قادر به حل مساله در صنعت و جامعه تربیت کنیم بهتر از تحویل ده‌ها دانشجوی معمولی است که تنها آموزش‌های علمی و تئوریک را دریافت کرده‌اند و این کاری است که حتی کشورهای همسایه ما چون ترکیه نیز به جد روی آن متمرکز شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top