تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/09/02 - 23:50
کد خبر: 451583

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در روز ۲ آذرسالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در روز ۲ آذرسالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه است. سی و چهار سال پیش در چنین روزی حضرت امام خمینی (ره) در فرمانی تاریخی «فرزندان بسیجی» خود را به تشکیل بسیج دانشجو و طلبه فرمان دادند، این در حالی بود که کمتر از چهار ماه از پایان جنگ تحمیلی نظامی علیه انقلاب و ایران اسلامی می‌گذشت، آن پیر روشن ضمیر با تیزبینی مثال زدنی خود میدان جدید رزم را شناخته و بسیجیان خود را به دفاع از سنگر فرهنگ و دانش در دانشگاه و حوزه فرا خواندند. همان‌گونه که ایشان در پیام پذیرش قطعنامه تاکید کرده بودند جنگ سخت نظامی پایان یافته و جنگ نرم فرهنگی آغاز شده است.

دانشجویان بسیجی و طلاب با روحیه انقلابی خود به پیروی از معمار کبیر انقلاب امام(ره) و پیشوای خود حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) آموخته‌اند که باید فداکارانه و با تمام وجود، شبانه‌روز در عرصه‌ دفاع و مجاهدت حاضر و آماده باشند و در این راه سعادت که پر از اتفاقات کوچک و بزرگ است، هیچ باکی نداشته باشند.

گذر زمان و حوادث پیش آمده عمق نگاه راهبردی و آینده‌نگری حضرت امام را روشن‌تر کرده و بسیج دانشجویی این آخرین میراث حضرت امام روح‌الله در طول سی و چهار سال هر کجا که تهدیدی داخلی یا خارجی سودای خام نابودی یا انحراف جریان انقلاب اسلامی را در سر داشت، با قدرت و صلابت تمام حاضر شده و با همان روحیه جهادگرانه دوران دفاع مقدس، از آرمان‌ها و دستاوردهای این انقلاب دفاع کرد.

امروز که دوم آذرماه است به خون پاک یکایک شهیدان مدافع امنیت و بسیجیان جان‌برکف، از شهید مصطفی چمران تا شهید مصطفی احمدی روشن و از شهید حسن باقری تا شهید محسن حججی و از شهید سید عباس فاطمیه تا شهید دانیال رضازاده سوگند یاد می‌کنیم که تا آخرین ‌نفس صادقانه از استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران و اصول نه شرقی، نه غربی انقلاب اسلامی پاسداری کرده و از نفوذ ایادی استکبار به هر شکل و در هر قالبی در جهان اسلام ممانعت خواهیم کرد.

اگر عدّه‌ای قلدر و زورگو که از ابتدایی‌ترین مبانی اخلاق بشری بویی نبرده‌اند، ادّعا کنند در نظم نوین جهانى و در منطق امریکایى، مبارزه‌ى با اسلام، یک اصل اساسى است، علت آن است که امروزه موازنه‌ی قدرت به نفع دنیای اسلام تغییر کرده است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌ها، اختلالات عمیق ساختاری، مدیریّتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرده است و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر در مهم‌ترین کشورهای اروپایی، همه نشانه‌ی سیر نزولی و افولی اردوگاه غرب است.

در این روزها چقدر جای خالی حاج‌قاسم احساس می‌شود، یاد می‌کنیم از سردار رشید و بلندآوازه اسلام حاج قاسم سلیمانی را که در معیت فرماندهی معظم کل قوا و با تکیه‌ بر اصل ایستادگی و مقاومت در برابر کفر و طاغوت این پیروزی شیرین را برای مسلمین جهان به ارمغان آوردند و یادآور می‌شویم "ان تنصروا.. ینصرکم و یثبت اقدامکم"

بارها به مسئولین محترم کشور متذکر شدیم که راه پیشرفت و سرآمدی از مسامحه و سازش نمی‌گذرد؛ راه درست؛ مبارزه و حساسیت در برابر دشمن و شناخت اهداف و برنامه های دشمن است. راهی که ما دانشجویان و طلاب انقلابی آن را تعطیل پذیر ندانسته و هیچگاه در آن کوتاهی نمی‌کنیم و هیچگاه چهره‌ی شیطانی استکبار جهانی از حافظه ملت غیور و به خصوص ما دانشجویان و طلاب انقلابی پاک نخواهد گشت و سیاهه جنایات این جهانخواران و گروهک‌های تروریستی لحظه‌ای فراموش نخواهد شد.

از مسئولین محترم کشور می‌خواهیم که بدون هر گونه ملاحظه و مصلحت اندیشی با برخی جریانات سیاسی، چهره‌ها و شخصیت‌ها، عاملان اغتشاشات که موجب خسارت‌های داخلی، بین‌المللی و شهادت مدافعان امنیت و مردم عادی شده‌اند و در طی این مدت، در مسیر طراحی شده توسط دشمن حرکت کردند، باقاطعیت برخورد کنند.

امروز نیز دانشجویان بسیجی؛ این فرزندان معنوی حضرت امام، همچنان بر آرمان‌های آن پیر مراد باقی بوده و اعلام می‌دارند کمال همت خود را برای حفاظت از دستاوردهای نظام اسلامی، که ثمره خون هزاران شهید بسیجی است، مخصوصا مهمترین رکن و ستون این انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه و پرچمدار برحق آن حضرت امام خامنه ای(مدظله)، به کار خواهند بست و تا آخرین قطره خون بر دفاع از آرمان های مقدس پیر جماران ثابت قدم خواهند ماند.

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top