تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/09/03 - 00:11
کد خبر: 451588

رویکرد جهاد خدمت در بسیج با تشکیل بسیج سازندگی

رویکرد جهاد خدمت در بسیج با تشکیل بسیج سازندگی

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در برنامه «صف اول» شبکه اول سیما در سخنانی با اشاره به اقدامات بسیج مستضعفین، گفت: فرا رسیدن هفته بسیج را به ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم و به روح مطهر امام راحل عظیم‌الشأن موسس شجره طیبه الهی بسیج درود می‌فرستم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در برنامه «صف اول» شبکه اول سیما در سخنانی با اشاره به اقدامات بسیج  مستضعفین، گفت: فرا رسیدن هفته بسیج را به ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم و به روح مطهر امام راحل عظیم‌الشأن موسس شجره طیبه الهی بسیج درود می‌فرستم.

وی افزود: فرهنگ جهاد خدمت‌رسانی در بین ملت ایران یک فرهنگ برجسته است و خوشبختانه با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در دهه‌های اخیر بسیج هم در این میانه به صورت محوری ایفای نقش می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرهنگ جهاد خدمت، گفت: رویکرد جهاد خدمت در بسیج با تشکیل بسیج سازندگی در دهه ۸۰ و توسعه جهاد خدمت در قالب تشکیل گروه‌های جهادی آغاز شد و سپس اعتلا پیدا کرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر ما ۴۲ هزار داوطلب گروه جهادی متشکل از جوانان عزیز را در سطح کشور را، با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر در خدمت ملت ایران داریم که به تأسی از تدابیر رهبر معظم انقلاب به صورت داوطلبانه در عرصه‌های مختلفی مانند سیل، زلزله، محرومیت‌زدایی، سازندگی و سایر عرصه‌هایی که در کشور نیاز است، حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما امروز با یک فرهنگ روبرو هستیم که مبتنی بر خدمت داوطلبانه و جهادی است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران به این ویژگی ستایش برانگیز در جهان شناخته می‌شوند‌.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: فرزندان این ملت در قالب بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی دامنه خدمت‌رسانی بسیار وسیع در عرصه‌های کشاورزی در قالب طرح همگام با کشاورز یا در عرصه‌های خدمات بهداشتی و درمانی در قالب گروه‌های جهادی شهید رهنمون یا در چارچوب ساخت مسکن برای محرومین و جهاد آبرسانی و بسیج آبرسانی به روستاها و مناطقی که تنش آبی دارند، فعال هستند.

سردار سلیمانی، ساخت جاده‌ها، مرمت پل‌ها، ساخت مساجد، خانه‌های بهداشت و سایر  نیازمندی‌های مناطق محروم و نیازمند را جزو سایر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در حوزه سازندگی اعلام کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی، گفت: گروه‌های جهادی در سطح کشور فعال هستند و اولویت فعالیت این گروه‌ها، مناطق محروم است، بخشی از مناطق محروم در مناطق روستایی و بخشی نیز در مناطق حاشیه شهرها از همین تهران در پایتخت تا دورترین نقاط در مناطق کوهستانی استان خوزستان، روستای «احمد فداله» و مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا و در هر جا که نیاز باشد، این گروه‌های جهادی حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤالی درباره احداث واحد‌های مسکونی برای اقشار نیازمند، اعلام کرد: در این راستا، سال گذشته توافقی بین  بسیج سازندگی و‌ کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) برای احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده که از میان ۵ هزار واحد ساخته شده و قرار است مابقی واحد‌های مسکونی به مرور و با تأمین زمین مورد نیاز احداث شوند.

سردار سلیمانی ادامه داد: ساخت این واحدها پیشرفت خوبی دارد و به صورت تک‌واحدی ساخته می شوند، به همین دلیل، زمان زیادی برای ساخت نیاز نیست و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در فاصله سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ ساخته و تحویل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن در مناطق روستایی به تأمین امنیت مناطق محروم کمک کرده و‌ از مهاجرت به شهرها کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم پیشگیری از مهاجرت و تمرکز بر فرآیند برگشت روستاییانی است که به شهر مهاجرت کردند تا به روستاهای خود بازگردند.

وی افزود: اگر یک روستا شرایط مناسبی برای زندگی داشته باشند اهالی این روستا آن جا را ترک نمی کنند. این حضور مردم در روستاها، تثبیت امنیت را هم به همراه دارد، اما وقتی حضور مردم در روستا به ویژه در حاشیه مرزها و مناطق کویری حاشیه کویر ضعیف شود آن گاه مشکلاتی پیدا می‌کنیم. اما وقتی مردم در آن جا  حضور فعالی دارند و اقتصاد روستا فعال باشد قطعا هم امنیت این منطقه تثبیت شده و هم امنیت پایدار ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت‌های این سازمان در حوزه اقتصاد روستا بیان کرد: بسیج سازندگی در مجموع تجربه بسیار عمیقی درباره اقتصاد خرد و خانگی دارد که از ریزمؤلفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top