تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/09/03 - 11:54
کد خبر: 451618

محدودیت های اینستاگرام و فیس بوک برای نوجوانان چیست؟!

محدودیت های اینستاگرام و فیس بوک برای نوجوانان چیست؟!

متا اعلام کرده است که این تنظیمات پیش‌فرض برای کاربرانی که در حال حاضر حساب کاربری دارند، در آینده‌ای نزدیک به واسطه یک به‌روزرسانی اعمال خواهد شد. اینستاگرام سال ۲۰۲۱ تغییراتی از این دست را برای محافظت بیشتر از کاربران زیر سن قانونی در نظر گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از این به بعد هر کاربر نوجوانی که به فیسبوک و اینستاگرام بپیوندد، به صورت پیش‌فرض تحت محافظت بیشتری قرار می‌گیرد. به این ترتیب که هر کسی قادر به مشاهده لیست دوستان او نخواهد بود، هر صفحه‌ای را نمی‌تواند دنبال کند و هر کسی قادر به کامنت دادن زیر پست‌های او نخواهد بود.

متا اعلام کرده است که این تنظیمات پیش‌فرض برای کاربرانی که در حال حاضر حساب کاربری دارند، در آینده‌ای نزدیک به واسطه یک به‌روزرسانی اعمال خواهد شد. اینستاگرام سال 2021 تغییراتی از این دست را برای محافظت بیشتر از کاربران زیر سن قانونی در نظر گرفت.

البته باید به این نکته اشاره شود که این تنظیمات به صورت پیش‌فرض است و اجباری نیست. به عبارت دیگر کاربر می‌تواند به اختیار خود این تنظیمات را تغییر دهد. متا اعلام کرده است که با این کار می‌خواهد به صورت ویژه و جدیدی از کاربران زیر سن قانونی در برابر کاربرانی که گزارش به فعالیت و رفتارهای مشکوکی شده‌اند، محافظت کند.

یکی از محدودیت‌هایی که برای این دسته از کاربران اعمال خواهد شد این است که دسترسی آنها به دکمه دایرکت گرفته می‌شود تا نتوانند به کسی پیام بدهند. علاوه بر این قسمت People You May Know نیز دیگر برای ایشان نمایش داده نخواهد شد.

کاربران زیر سن قانونی اینستاگرام و مسنجر از این به بعد با نوتیفیکیشنی روبرو می‌شوند که به آنها توصیه می‌کند تنظیمات گفته شده را اعمال کنند. هنگام برقراری تماس با افرادی غریبه پیامی به آنها نشان داده می‌شود که آیا مخاطب را می‌شناسند یا نه؛ در صورت جواب منفی دستورالعملی برای واکنشی موثر در برابر این کاربرها به آنها نمایش داده می‌شود.

متا اعلام کرده است که از این به بعد به کاربران نوجوان خود توصیه خواهد کرد که اقدام به انتشار تصاویر شخصی و نامناسب خود نکنند و در صورت انجام این کار، به آنها کمک می‌کند تا جلوی انتشار گسترده این تصاویر در سطح وب را بگیرند.

در این بین برخی به سیاست‌های متناقض متا انتقاد کرده‌اند. این شرکت از یک طرف در پی ایجاد فضایی امن‌تر برای کاربران است و از طرفی دیگر با قابلیت جدید خود در خصوص نشان دادن مکان کاربران، آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top