تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/09/08 - 19:05
کد خبر: 452262

وال‌‌استریت‌ ژورنال:

ارتش، سلاح مخفی تیم ملی فوتبال آمریکا

ارتش، سلاح مخفی تیم ملی فوتبال آمریکا

روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال از نظامیان مرد و زن آمریکایی حاضر در پایگاه العدیده قطر به عنوان سلاح مخفی تیم ملی این کشور در مسابقات فوتبال جام جهانی یاد کرده است تا این تیم از امتیاز تماشاگر برخوردار باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، وال استریت ژورنال نوشت: حضور این نظامیان در تمرین‌های تیم ملی آمریکا باعث شده این تیم از یک «پایگاه حمایتی محلی» در مصاف با حریفان خود برخوردار باشد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به تجربه یکی از پرسنل نظامی آمریکایی مستقر در قطر که در بازی آمریکا با انگلیس حاضر بود، نوشت: آمریکا در دیدار برابر انگلیس به هیچ عنوان حریف دست و پا بسته‌ای نبود و با وجود این که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند، اما این بازی پیش‌بینی‌ها در مورد از پیش بازنده بودن تیم آمریکا را به هم ریخت.

بنا بر این گزارش، با وجود آن که آمریکایی‌ها در تمام پست‌های بازی از بازیکنان ضعیف‌تری به نسبت انگلیسی‌ها برخوردار بودند اما یک برتری واضح داشتند و آن حضور هزاران هوادار متعصب مستقر در قطر بود که از قضا پرسنل نظامی پایگاه نیروی هوایی آمریکا در دوحه هستند.

در این گزارش آمده است که نظامیان آمریکایی مستقر در قطر، پیش از تساوی در بازی اول آمریکا برابر ولز بازدید مختصری از این تیم داشتند و حدود یک هزار نفر از آنها در نخستین تمرین تیم حاضر شدند. هرچند اجازه تصویربرداری نداشتند ولی نه بخاطر این که در یک عملیات محرمانه بودند بلکه به این خاطر که شاهد اختصاصی جلسه‌ای بودند که  شاگردان گرگ برهالتر، تاکتیک‌های پیشرفته خود را تمرین می‌کردند.

وال استریت ژورنال با اشاره به یکی دیگر از افراد حاضر در تمرین فوتبال آمریکا به نام سرهنگ برندون سوکورا نوشت که وی اعتقاد دارد که حضور ارتش آمریکا، به تیم ملی آن کمک خواهد کرد تا باوجود دور بودن از خاک آمریکا، از امتیاز بازی در خانه بهره ببرد.

سوکورا که خود برای تیم فوتبال آکادمی نیروهای هوایی آمریکا بازی می‌کرد،  این تجربه را داشته است و می‌داند برخی از بازی‌های خارج از خانه آمریکا که در نزدیکی پایگاه‌های نظامی برگزار می‌شدند، انگار که در خانه برگزار می‌شدند و به نوعی مشابه برخورداری این تیم از امتیاز میزبانی بودند.

این روزنامه در ادامه نوشت: در حالی که حضور تیم ملی فوتبال آمریکا در قطر برای نظامیان پایگاه آمریکا در دوحه یک تجربه است اما جالب این است که عکس این قضیه نیز صدق می‌کند زیرا دلیل حضور یکی از بهترین بازیکنان تیم کنونی فوتبال  آمریکا، ارتش این کشور بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top