تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/09/09 - 15:47
کد خبر: 452373

وزیر ارتباطات آخرین آمار از کاربران فعال پیام‌رسان‌های بومی را ارائه کرد

وزیر ارتباطات آخرین آمار از کاربران فعال پیام‌رسان‌های بومی را ارائه کرد

عیسی زارع پور تاکید کرد آنها کارایی و قدرت پیام‌رسان‌های بومی را بالاتر برده‌اند تا اگر در زمانی مدل‌های بین‌المللی در دسترس کاربران قرار گرفت، مردم بخواهند به سراغ مدل‌های داخلی بیایند و از آن استفاده کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به گفته عیسی زارع پور پیام رسانهایی که مورد حمایت دولت قرار گرفته‌اند از استقبال خوب کاربران بهره‌مند شدند و او برای گواه این ادعای خود تاکید کرد در حال حاضر ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در روبیکا وجود دارد و سایر پیام‌رسان‌های بومی نیز به آمارهای چند میلیونی رسیدند.

عیسی زارع پور تاکید کرد آنها کارایی و قدرت پیام‌رسان‌های بومی را بالاتر برده‌اند تا اگر در زمانی مدل‌های بین‌المللی در دسترس کاربران قرار گرفت، مردم بخواهند به سراغ مدل‌های داخلی بیایند و از آن استفاده کنند.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت به ارائه آخرین آمار از پیام‌رسان‌های بومی و تعداد کاربران آنها پرداخته است. او تاکید کرد استقبال از پیام‌رسان‌های بومی بالا رفته و آنها نیز در وزارت ارتباطات از پلتفرم‌های بومی، به خصوص از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی، حمایت می‌کنند. به گفته زارع پور در حال حاضر پلتفرم روبیکا به آمار به ۳۵میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کرده است: «ایتا ۱۵ میلیون کاربر ماهانه، بله و سروش پلاس نیز ۹.۵ میلیون کاربر ماهانه دارند.»

عیسی زارع پور پیش‌تر نیز به استقبال پیام‌رسان‌های بومی تاکید کرده بود.او گفته بود تنها در یک روز ۱۷ میلیون کاربر در یک پلتفرم داخلی مشغول به فعالیت بودند. او در مجلس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی گفته بود:

 «در ابتدای دوره مسئولیت، کارگروه ویژه‌ای را با هدف توسعه پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی کردیم تا با تنوع و مزیت‌های متفاوت، مردم احساس تفاوت با پلتفرم‌های خارجی را نداشته باشند. در دو ماه گذشته با توجه به شرایط حاکم، جلسات به‌صورت روزانه برگزار شد و هر روز میزان توسعه پلتفرم‌های داخلی رصد شد. هدف ما این است که اگر قرار شد نسخه‌های خارجی فعال شود، پلتفرم داخلی به‌گونه‌ای تقویت شود که مردم تمایل به استفاده از پلتفرم داخلی داشته باشند.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top