تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/09/10 - 17:24
کد خبر: 452472

بررسی علت تجمع کارمندان یک دانشگاه؛

صدای کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز را بشنونید

صدای کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز  را بشنونید

اخیرا نیز در بیانیه ۸ بندی پرسنل خواستار ورود مسئولان استانی و کشوری برای بهبود وضعیت معیشت خود شدند. در این بیانیه که در فضای مجازی منتشر شده ، اظهار شده است: " اگر کارکرد مدیران دولت جدید را باتوجه به شعارها وبرنامه های دولت و ایضا کارکرد ذاتی دانشگاه نگاهی اجمالی کنیم ؛ شاهد فاصله معنادار وغیر قابل باور دو متغییر اصلی برنامه و عمل هستیم.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از دانشگاه های مهم و حساس جنوب غرب کشور است که بیش از یک هزار پرسنل دارد . پس از حضور سید ایراهیم رئیسی بر مسند ریاست با شعار عدالت و حمایت از معیشت مردم, امیدهای زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دانشگاه و رفع بی عدالتی ایجاد شد.

این امیدها خیلی داوم نیاورد و با وجود تاکید وزیر محترم علوم مبنی بر حمایت از معیشت کارکنان به عنوان یاوران علمی؛ سیاست نادیده گرفتن پرسنل که در دولت روحانی تشدید و تقویت شده بود، در دانشگاه شهید چمران دوباره پیاده سازی شد.

با وجود نقش مهم و موثر کارکنان در توسعه چرخ علمی دانشگاه ها، مع الاسف نگاه به کارکنان در دانشگاه نوعی نگاه زائد گونه است و از حقوق اولیه محروم بوده و هیچ رفاهیاتی برای پرسنل دیده نشده است. این نگاه متاسفانه گاها در صحبت های برخی مسئولان دانشگاه شهید چمران نیز بیان می شود که کارکنان اضافی و مازاد هستند و باید تعدیل شوند و با چوب تعدیل زندگی و معیشت پرسنل را به اسارت گرفتند.

یکی از اصولی ترین و اولی ترین نیاز پرسنل در دانشگاه شهید چمران دیده شدن و مورد احترام قرار گرفتن است که متاسفانه این خواسته اولیه و ناچیز نیز براورده نمی شود. مسئولان دانشگاه بویژه رئیس دانشگاه نگاه مردمی به پرسنل ندارد و در این شرایط ناگوار اقتصادی هیچ فکری برای تامین معیشت پرسنل ندارد و حاضر نیستند صدای کارکنان را بشنوند و مورد احترام و تکریم قرار دهند و این سیاست در جهت مخالف سیاست های مردم داری سید ابراهیم رئیسی است. گویی هنوز پیام انتخاب رئیسی به دانشگاه شهید چمران اهواز نرسیده است.

از روی کار آمدن دولت رئیسی و تغییر در ارکان دانشگاه شهید چمران، پرسنل مورد کمترین حمایت ها قرار گرفتند و با وجود جلسات و درخواست های مکرر شورای صنفی هیچ اهمیتی به خواسته پرسنل داده نشده و رفاهیات و اضافه کاری و حق مرزی کارکنان از مسایلی است نادیده گرفته می شود.

کارکنان دانشگاه در چند ماه اخیر بارها با معاون و رئیس دانشگاه برای حل مسایل معیشتی جلسه داشتند و این خواسته به حق و صنفی مورد توجه قرار نگرفتند. برای همین منظور و برای دفاع از حق خود در دو هفته گذشته شاهد دو تجمع صنفی از سوی کارکنان بودیم که در تجمع اولیه که حدود 30 نفر از پرسنل حضور داشتند، که این پرسنل خواستار برقراری اضافه کار شدند که رئیس دانشگاه بدون شنیدن صحبت های انان جلسه را نیمه تمام گذاشتند و در تجمع صنفی دوم که 7 آبان 1401 مقابل ساختمان مرکزی و دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد بیش از 100 نفر از پرسنل با سردادن شعارهای خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

اخیرا نیز در بیانیه 8 بندی پرسنل خواستار ورود مسئولان استانی و کشوری برای بهبود وضعیت معیشت خود شدند. در این بیانیه که در فضای مجازی منتشر شده ، اظهار شده است: " اگر کارکرد مدیران دولت جدید را باتوجه به شعارها وبرنامه های دولت و ایضا کارکرد ذاتی دانشگاه نگاهی اجمالی کنیم ؛ شاهد فاصله معنادار وغیر قابل باور دو متغییر اصلی برنامه و عمل هستیم.

به گونه ی که باتوجه به تحولات سریع اجتماعی؛ فرهنگی حاکم ؛ ریاست دانشگاه چمران به جای همگرایی جمعی بین پرسنل و اعضای هیات علمی دانشگاه با رویکرد رضایت مندی نسبی و رعایت اصول توازن علمی و قومی و استخدامی در استان متنوع القوم وبی بدیلی همچون خوزستان ؛ با برنامه های غیر علمی ودریک فضای ذهنی اشتباه زمینه های واگرایی ، نارضایتی وتقابلهای قومیتی و طبقاتی را در بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور افزایش داده است.

متاسفانه این مسئله، بستر را برای بهره برداری معاندین و دشمنان انقلاب و این نظام مقدس فراهم آورده ؛ که برای این ادعا می توان مصادیقی فراوانی را اشاره نمود. به طور مثال می توان به اولین بیانیه مجمع عمومی شورای صنفی کارکنان داشگاه شهید چمران صادره آبان ماه سال جاری و موارد ذیل اشاره کرد ؛

1-    ضعف شدید وعدم استفاده از نیروهای علمی وکارآمد دانشگاه
2-    شائبه های در زمینه ثبت شرکت از سوی برخی منصوبین و اخذ پیمان های مالی
3-    زمینه سازی برای انعقاد قرار داد با یکی از فروشگاههای زنجیره ی استان و ضرورت خرید تضمینی صرفا ازاین فروشگاه که یک حساب ساده این قرار داد ضرر زیادی برای پرسنل دانشگاه همراه داشته و جالبتر آنکه احدی از اعضای مسول و هیات علمی دانشگاه منصوب به ریاست دانشگاه همزمان عضو هیات مدیره چندین شعبه ازاین فروشگاه زنجیره ی هستند ؛ که با نظر به اشراف کامل پرسنل دانشگاه مجددا این مسئله نیز ملغی اعلام گردید.
4-    انتصاب پرسنل پیمانی در مشاغل حساس برخلاف تبصره ماده ۱۸ قانون آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه
5-     انتصابهای قومیتی که بعضا زمینه تقابلهای قومی وتبعات امنیتی دراستان مهمی همچون خوزستان را درپی خواهد داشت .
6-    اختلافهای فاحش وپرداخت حقوق های نجومی
7-    عدم رعایت عدالت نسبی در ارائه خدمات و امکانات رفاهی غیر نقدی بین کارکنان و خانواده آنان و‌ اساتید دانشگاه. حتی در پرداخت وامهای ضروری بین پرسنل و اساتید باتوجه به فشارهای اقتصادی وضرورت ارائه خدمات بیشتر به کارکنان وخانواده محترم آنان شاهد تبعیض هستیم.
8-    عدم دستور راه اندازی یا فعالیت یک فروشگاه تعاونی مصرف درشان دانشگاه پرافتخاری همچون جندی شاپور ( شهید چمران ) علیرغم درخواست پرسنل

امید است که مقدمتا دولت و پس از آن دستگاههای نظارتی مستقر در استان حسب وظایف ذاتی خود و با رویکرد جلوگیری از تخلفات بیشتر درموارد صدرالاشاره ورود و باصیانت از نقش و تاریخ پرافتخار دانشگاه چمران در ایام انقلاب وپس ازانقلاب ودر روزگار هشت سال جنگ تحمیلی همه جانبه در دفاع از تمامیت ارضی کشور وتقدیم دهها شهید شایسته است بانصب العین قراردادن فرمایشات امام راحل وکبیر انقلاب امام خمینی (ره) زمینه سلامت و پویایی دانشگاه را فراهم کنند.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top