تاریخ انتشار: شنبه 1401/09/12 - 11:11
کد خبر: 452571

احساس امنیت بیشتر هواداران زن در جام جهانی

با ممنوعیت سرو مشروبات الکلی در ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هواداران زن می‌گویند که احساس امنیت بیشتری داشته‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  بسیاری بر این باورند که جام جهانی 2022 قطر باید به‌عنوان الگویی برای بازی‌های فوتبال در جاهای دیگر باشد. بسیاری از زنان گفته‌اند که ممنوعیت فروش مشروبات الکلی توسط قطر در  ورزشگاه‌های فوتبال و در نزدیکی این ورزشگاه‌ها به کاهش جو خصمانه مرتبط با این بازی کمک کرده است.

خانم اِلی مولوسون 19 ساله که کارزار «HerGameToo » را اداره می‌کند در گفت‌وگو با نشریه «تایمز» انگلیس گفت: باید بگویم آمدن به اینجا (قطر) یک شوک واقعی برای من بود. من هیچ نوع تماس، آزار و اذیت کلامی یا تبعیض جنسی را در اینجا ندیدم و تجربه نکردم.

این در حالی است که قطر به دلیل ادعای «تبعیض» علیه زنان مورد بررسی موشکافانه شدید قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که بسیاری از هواداران زن، ورزشگاه‌ها را میهمان‌نوازتر و پذیراتر از آنچه انتظار می‌رفت، یافته‌اند، مخصوصاً با جوی که در جام جهانی به‌دقت مدیریت شده است. اکنون بسیاری دیگر از طرفداران زن بریتانیایی در کنار مولوسون معتقدند که این دوره از جام جهانی باید به‌عنوان الگویی برای بازی‌ها و فرهنگ فوتبال در بریتانیا باشد.

مولوسون تصریح کرد: من هیچ یک از آزار و اذیت‌هایی را که در انگلیس تجربه کرده‌ام، در اینجا (قطر) تجربه نکردم. نمی‌دانم آنها چگونه به این امنیت رسیده‌اند، اما این یک محیط شگفت‌انگیز برای تجربه کردن است.

پدر مولوسون که به دلیل ترس‌های اولیه‌اش از دختر خود خواسته بود تا در سفر به قطر او را همراهی کند نیز گفت: من در درجه اول برای مراقبت از اِلی به اینجا آمدم، اما صادقانه باید بگویم که نیازی به این کار نبود.

خانم جو گلاور از آفریقای جنوبی هم که در سال 2010 در فینال جام جهانی حضور داشته است نیز به «تایمز» گفت: جو اینجا کمتر قبیله‌ای به نظر می‌رسد. همه لباس‌های تیم خود را می‌پوشند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

بسیاری هنوز به یاد می‌آورند زمانی که انگلیس در ماه جولای به فینال یورو 2020 صعود کرد، در ورزشگاه ومبلی  چه هرج و مرجی ایجاد شد. به گفته یک افسر ارشد پلیس بریتانیا، غیبت هولیگانیسم در قطر دلیلی بر این است که دولت بریتانیا نباید ممنوعیت‌های الکلی در ورزشگاه‌های فوتبال را کاهش دهد.

طبق گفته مارک رابرتز افسر پلیس که نظارت بر پلیس فوتبال در بریتانیا را برعهده دارد، اظهار داشت: جو جام جهانی قطر، پرشور اما دوستانه بود، دقیقاً مانند آن جو فینال تابستانی مسابقات یورو 2022 زنان.

دولت بریتانیا به فکر حذف ممنوعیت 36 ساله لیگ‌های این کشور برای سرو الکل در ورزشگاه‌هاست. به گفته رابرتز، بریتانیا باید با توجه به تجربه هواداران در قطر، ایده‌ اجازه مجدد سرو الکل در ورزشگاه‌ها را کنار بگذارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top