تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/09/15 - 07:45
کد خبر: 452911

مدیر اف بی آی: تیک‌تاک تهدیدی علیه امنیت ملی ایالات متحده است

مدیر اف بی آی:  تیک‌تاک تهدیدی علیه امنیت ملی ایالات متحده است

کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی معتقد است که تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است. او می‌گوید که این شبکه اجتماعی چینی ارزش‌های ما را به اشتراک نمی‌گذارد و می‌تواند محتوا را دستکاری کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی معتقد است که تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است. او می‌گوید که این شبکه اجتماعی چینی ارزش‌های ما را به اشتراک نمی‌گذارد و می‌تواند محتوا را دستکاری کند. این شبکه اجتماعی که متعلق به شرکت فناوری چینی بایت دنس است، سال گذشته بیش از یک میلیارد کاربر فعال جهانی داشت که اکثریت آن‌ها آمریکایی هستند.

رای ماه گذشته در جلسه کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نگرانی‌های مشابهی را ابراز و ادعا کرد که حزب کمونیست حاکم چین می‌تواند از این برنامه برای اعمال نفوذ از طریق الگوریتم تیک تاک با جمع‌آوری داده‌های کاربران یا کنترل نرم‌افزار برای اهداف جاسوسی استفاده کند.

او در سخنرانی خود در دانشگاه میشیگان گفت که همه این امکانات در دست دولتی است که ارزش‌های ما را ندارد و مأموریتی دارد که بسیار با آنچه به نفع ایالات متحده است در تضاد است.

قوانین امنیت ملی در چین، شرکت‌های خصوصی فعال در این کشور را ملزم می‌کند تا در صورت درخواست دولت، داده‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند. نگرانی‌های آمریکا در مورد امنیت این برنامه از شش سال پیش که راه اندازی شد و در سال ۲۰۱۸ به پردانلودترین برنامه در ایالات متحده تبدیل شد، همچنان ادامه دارد.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۲۰ زنگ هشدار خود را درباره تیک تاک به صدا درآورده بود و مهلتی برای این شبکه اجتماعی تعیین کرد تا در صورتی که این برنامه بخواهد به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد، آن را به خریداری آمریکایی بفروشد. این ممنوعیت در سال ۲۰۲۱ و در دولت بایدن لغو شد، اما او دستور اجرایی برای بررسی اپلیکیشن‌های مرتبط با دشمنان خارجی را صادر کرد.

در ماه سپتامبر، ونسا پاپاس، مدیرعامل تیک تاک در جلسه استماع سنا شهادت داد که این شرکت داده‌های کاربران آمریکایی را در چین ذخیره نمی‌کند.

گفتگو در واشنگتن در مورد ایمنی و آینده این شبکه اجتماعی ادامه دارد. ماه گذشته مارکو روبیو و مایک گالاگر، نمایندگان جمهوری خواه، قانونی را پیشنهاد کردند و امیدوارند تیک تاک برای همیشه ممنوع شود. قانونگذاران هر دو حزب از جمله مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنای دموکرات نیز نسبت به تیک تاک ابراز نگرانی کرده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top