تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/09/15 - 12:18
کد خبر: 452950

افشای دلایل حذف تیم ملی فوتبال آلمان

افشای دلایل حذف تیم ملی فوتبال آلمان

حرکت بستن دهان ها بحران بزرگی را در تیم ملی آلمان ایجاد کرده بود و برخی رسانه ها عنوان کرده اند این حرکت باعث ایجاد چند دستگی در تیم ملی فوتبال این کشور شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «دهان بستن» بازیکنان تیم ملی آلمان در بازی افتتاحیه خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل ژاپن باعث ایجاد مشکلات عمده در اردوی تیم ملی در رختکن تیم ملی شده است و به اختلاف بین بازیکنان موافق و مخالف منجر شد.

بازیکنان تیم ملی آلمان در اعتراض به تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مبنی بر ممنوعیت استفاده از نشان حمایت از همجنس گرایان، در اقدامی نمادین، با دست دهان خود را بستند. این رفتار باعث انتقادات گسترده از بازیکنان آلمان شد. از جمله ادن هازارد، کاپیتان بلژیک، که پیش از این گفته بود: "تیم ملی آلمان باید روی فوتبال تمرکز می‌کرد، نه انتقال پیام‌های سیاسی."

بازیکنان احساس می‌کردند مورد سو استفاده قرار گرفته اند

«فاکس اسپورت» فاش کرد که بعد از بازی آلمان مقابل ژاپن، اختلافات آشکاری بین بازیکنان تیم ملی آلمان رخ داد که بر فضای عمومی تیم تأثیر گذاشت و - تا حد زیادی - به خروج ناگهانی این تیم از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی کمک کرد و این درحالی است که آلمان یکی از نامزدهای کسب عنوان قهرمانی بود.

این سایت به نقل از منابع نزدیک به تیم ملی آلمان افزود که هیچ اتفاق نظر کاملی بین اعضای تیم ملی آلمان در مورد انجام این حرکت اعتراضی وجود نداشت.

در این گزارش آمده است: برخلاف آنچه اتحادیه فوتبال آلمان که سعی کرد نشان دهد این حرکت اعتراضی در بین بازیکنان اتفاق آرا بوده، واقعیت کاملاً برعکس بود.

این گزارش افزود که برخی از بازیکنان احساس می‌کردند که برای شرکت در این کمپین مورد سو استفاده قرار گرفته اند و این کار با اعتقادات آنها در تضاد بود و برخی از بازیکنان، حتی قبل از ورود به زمین برای رویارویی با ژاپن، بر سر این حرکت اعتراضی باهم درگیری داشتند.

در این گزارش آمده است که مانوئل نویر، کاپیتان تیم ملی و دروازه بان بایرن مونیخ یکی از برجسته‌ترین حامیان این حرکت بود.

تمسخر و اتهامات گسترده علیه فدراسیون فوتبال آلمان

تیم ملی آلمان در شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان مورد تمسخر گسترده قرار گرفت. این امر به دلیل اصرار به رسیدگی به مسائل دور از فوتبال به جای تمرکز بر روی رقابت‌های جام جهانی، که فشار بر تیم ملی آلمان را افزایش داد و خروج زودهنگام آنها از دور اول را تسریع کرد.

به نوبه خود، مطبوعات آلمان خشم خود را از عملکرد بازیکنان و کادر فنی و اداری فدراسیون فوتبال آلمان نشان دادند و آن را مقصر آنچه به عنوان «فاجعه جام جهانی» این کشور معروف شد، معرفی کردند.

به گزارش اسکای، حذف آلمان از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل بازی کاستاریکا یا گل جنجالی ژاپن مقابل اسپانیا نبود، بلکه به دلیل جنحالی بود که از اولین روز حضور آلمانی‌ها در خاک قطر به وجود آمد.

بر اساس گزارش این سایت، «بیرهوف»، مدیر فدراسیون فوتبال آلمان و «برند نودورف» رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، اولین مقصر هستند که اجازه دادند فوتبال به یک بحث سیاسی تبدیل شود، که این موضوع باعث از بین رفتن تمرکز بازیکنان شد.

این سایت فاش کرد که بازیکنان همچنان در شب اولین بازی خود مقابل ژاپن به جای صحبت در مورد بازی، در مورد انجام این حرکت صحبت می‌کردند.

حذف آلمان از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به شکل عجیبی رقم خورد. شاگردان هانسی فلیک پس از شکست در دیدار ابتدایی خود برابر ژاپن، مشخص شد که کار سختی را در پیش دارند. با این وجود، تساوی اسپانیا برابر ژاپن نیز می‌توانست زمینه‌ساز صعود آنها را فراهم کند اما تیم لوئیس انریکه در عین ناباوری، مقابل سامورایی‌ها تن به شکست داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top