تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/09/16 - 08:43
کد خبر: 452989

پرونده ویژه ۱۶ آذر؛

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

امروزه دانشجویان بیشترین استفاده از اینترنت و فضای مجازی را به خود اختصاص داده اند و انجام تحقیقات و پژوهش ها در اینترنت توسط دانشجویان به امری عادی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها تقریبا چیزی باقی نمانده که برای آن اپلیکیشنی طراحی نشده باشد و این موضوع زندگی را، برای تمام اقشار جامعه، مخصوصا دانشجویان آسانتر، ارزانتر، امن تر و جالب تر می کند. فرقی نمی کند دنبال چه کاربری خاصی هستید، از مرور دروس تا بیدار شدن به موقع و تغذیه و زندگی سالم، برای شما اپلیکیشن داریم.

امروز 16 آذر یعنی "روز دانشجو" است و امروزه دانشجویان بیشترین استفاده از اینترنت و فضای مجازی را به خود اختصاص داده اند و انجام تحقیقات و پژوهش ها در اینترنت توسط دانشجویان به امری عادی تبدیل شده است. در این بین نرم افزارهایی وجود دارند که دانشجویان می توانند با نصب آن بر روی سیستم، از امکانات ویژه آن بهره مند شوند.

از این رو در ادامه به معرفی بهترین نرم افزارهای دانشجویی که درست مثل یک دستیار مجازی می تواند به دانشجویان کمک کنند می پردازیم.

Splitwise-1

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

تقسیم هزینه ها جزء اجتناب ناپذیر دانشجو است. این که آیا اجاره را بین خود و هم خانه های خود تقسیم می کنید یا سعی می کنید بفهمید دوستانتان چه چیزی به شما بدهکارند، همه چیز بدون برنامه ای برای پیگیری هزینه های شما آشفته می شود.

Splitwise یکی از بهترین برنامه ها برای دانشجویان است زیرا باعث می شود که هزینه های مشترک را به دوستان بپردازید. به سادگی هر هزینه را در برنامه وارد کنید و هنگامی که آماده تسویه حساب هستید، دقیقاً خواهید دید که همه چقدر بدهکار هستند. این برنامه برای سفرهای گروهی مناسب است و به راحتی می توانید هزینه ها را بین هم خانه ای ها، دوستان و حتی خانواده تقسیم کنید.

Mendeley Desktop-2

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع و اسناد علمی به شمار می رود و برای مدیریت و سازماندهی منابع تحقیقاتی، هیچ نرم افزاری به اندازه نرم افزار Mendeley کاربرد ندارد. با این نرم افزار امکان به اشتراک گذاری تحقیق برای دیگر دانشجویان و پژوهشگران به راحتی امکان پذیر است. با نصب این نرم افزار نویسندگان و پژوهشگران علمی قادرند تا با ایجاد گروه های تحقیقاتی و استفاده از منابع معتبر هم نتیجه کار خود را ارتقا بخشند و هم از دوباره کاری و تکرار تحقیقات دیگر پژوهشگران پیشگیری کنند. از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه کاربردی، دسته بندی خودکار مشخصات مقالات و منابع بر اساس عنوان مقاله ، نام نویسنده، نام نشریه، سال انتشار مقاله و سایر مولفه های مورد نظر می باشد. کلیه این قابلیتها منجر به این شده است که این نرم افزار خود را به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای دانشجویی مطرح نماید.

جستجو در داخل منابع و اسنادPDF ، Microsoft Word یا OpenOffice Writer به راحتی امکان پذیر است و امکان فیلترینگ و برچسب گذاری منابع و حتی پرینت گرفتن از اسناد وجود دارد.

با نصب این نرم افزار بر روی دسکتاپ و تحت وب قادرید تا کتابخانه دیجیتالی خود را همراه داشته باشید و منابع تحقیقاتی خود و یا دیگر پژوهشگران را در آن آرشیو کنید. این نرم افزار فضای رایگان ۲ گیگابایتی برای آپلود فایل در اختیار کاربر قرار می دهد و با اتصال به اینترنت با کاربردی ساده مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار بر روی تمام نسخه های Windows  قابل اجرا است و علاوه بر آن بر روی Android، OSX, Linux, iOS نیز نسخه قابل نصب ارائه شده است.

the Planner-3

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

همه دانشجویان می دانند که از دست دادن کلاس (یا خوابیدن) برای ما اتفاق می افتد. به همین دلیل the Planner  تلاش می کند برنامه شما را سازماندهی کرده و مدیریت آن آسان کند. بهترین راه برای انجام این کار، برنامه مدیریت زمان یا برنامه ریز دانشجویی است که می توانید در هر زمان و هر مکان (حتی در حال حرکت.) به آن دسترسی داشته باشید.

My Study Life-4

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

My Study Life جایگزین آنلاین کاملی برای برنامه نویس نوت بوک است که در تمام این سالها در کوله پشتی خود حمل کرده اید. عملکرد تقویم برنامه برای دانشجویان ساخته شده است و می تواند به شما در تعادل زندگی تحصیلی و اجتماعی کمک کند. حتی پیچیده ترین برنامه ها نیز با این برنامه برنامه ریز دانشجویی آسان به نظر می رسد.

My Study Life مشکل تلاش برای یافتن آن تاریخ خاصی را که ممکن است فراموش کرده باشید پیدا می کند. در عوض، سررسید تکلیف یا امتحان آینده را در My Study Life وارد کنید، و داشبورد برنامه به طور خودکار وظایف و رویدادهای آینده را به شما یادآوری می کند.

the Bookworm-5

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

اگر محل تحصیل خود کتابخانه دارید، هایلایتر و فلش کارت ها را در دست داشته باشید و قبل از هر سخنرانی از خواندن ادبیات دوره لذت ببرید، ممکن است یک کتابخوان اهل مطالعه باشید. همانطور که ساعت های زیادی را در حلقه مطالعه خود می گذرانید، واضح است که شما عاشق یادگیری هستید و نمرات خوب شما این را نشان می دهد. برنامه های مطالعه با قرار دادن ابزار مطالعه کارآمد در نوک انگشتان، زندگی شما را حتی ساده تر می کند.

Quizlet flashcard app-6

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

برنامه فلش کارت Quizlet یک ابزار مطالعه سریع و آسان تلفن همراه است که به شما کمک می کند تا برای آزمون، معاینه یا ارائه بزرگ بعدی آماده شوید.

صرف نظر از این که چه موضوعی را مطالعه می کنید، فلش کارت ها راهی موثر برای کمک به مغز برای به خاطر سپردن ارتباطات هستند. با استفاده از برنامه فلش کارت Quizlet، می توانید فلش کارت های قابل تنظیم ایجاد کنید - به شما کمک می کند تا اطلاعات کلیدی مورد نیاز خود را در کلاس های خود به خاطر بسپارید.

اگر زمان مطالعه شما تمام شده است، این برنامه برنامه ریز دانشجویی دارای یک کتابخانه فلش کارت با میلیون ها فلش کارت از پیش ایجاد شده به صورت رایگان است. این برنامه به ویژه برای دانشجویان بین المللی که به دنبال یادگیری برخی از زبان های محلی در تحصیل در خارج از کشور هستند، مفید است. کتابخانه را مرور کنید تا دسته ای از فلش کارت ها را در زمینه موضوعی خود بیابید و آنها را به روال مطالعه روزانه خود اضافه کنید.

Sumatra-7

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

 یک نرم افزار حرفه ای برای استفاده دانش پژوهان در زمینه کار با کتاب های الکترونیکی است که به صورت رایگان عرضه شده است و به طور مستمر به روز رسانی می شود. این نرم افزار قدرتمند فایل هایی با پسوند  PDF ، XPS ، CBR ، CHM  و DJVU را  نمایش می دهد و کاربر بدون هیچ مشکلی می توان قسمتی از متن را کپی کند و در متن تغییر به وجود آورد. امکان مشاهده کتاب های الکترونیکی و چاپ آن ها با این نرم افزار وجود دارد. با کلیه نسخه های ویندوز و ویستا سازگار است و حجم کمی دارد. این نرم افزار چند زبانه است وتا کنون ۶۹ ترجمه به زبان های گوناگون از آن ارائه شده است و از همه مهم تر اینکه  Sumatra کار با متون  فارسی را نیز بدون هیچ مشکلی فراهم کرده است و به این ترتیب می تواند برای بسیاری از دانشجویان فارسی زبان به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای دانشجویی در تحقیقات پایان نامه ها مفید واقع شود.

AudioNote-8

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

نرم افزار AudioNote یکی از بهترین نرم افزارهایی است که هر دانشجویی به آن نیاز دارد . توسط این برنامه جالب و پر کاربرد قادرید تا به صورت دستی و یا تایپی ، مطالب را یاد داشت کنید و هم زمان صدای استاد را نیز ضبط کنید. به این صورت که در کنفرانس ها و سمینارهای علمی در حالیکه جزوه می نویسید، نرم افزار هم زمان صدا را نیز ضبط می کند. در هنگام پخش نیز، هم زمان با صدای استاد، جزوه نوشته شده شما نیز دیده می شود و مطابق با صدا کلمات پررنگ می شوند. امکان کپی برداری نیز در این نرم افزار وجود دارد. همچنین قابل اشتراک گذاری در  Wi Fi و آیتونز ، به تفکیکی صدا و نوشته نیز می باشد. این نرم افزار که با توجه قابلیت های مذکور به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای دانشجویی مطرح است  با حجم فایل ۵ مگابایت و به رایگان در دسترس می باشد.

The Language Lover-8

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان +جزئیات

دلایل زیادی برای یادگیری زبان جدید وجود دارد. شاید شما می خواهید به مسافرت بروید، با دوستان جدید ارتباط برقرار کنید یا فقط از یادگیری چیز جدیدی لذت ببرید. سطح تسلط فعلی شما هر چه باشد، برنامه های مطالعه ای که به طور خاص برای یادگیری زبان بصورت آنلاین ساخته شده اند می توانند به شما در پیشرفت در خارج از کلاس درس کمک کنند. اگر هدف شما این است که در سفر بعدی خود به خارج از کشور قهوه سفارش دهید یا تقریباً مسلط هستید و می خواهید شخصی با او تمرین کند، این برنامه ها کار را برای شما راحت تر می کند.

Amazon Kindle-9

Amazon Kindle-9

بی شک هر دانشجو و محققی نیاز به نصب این نرم افزار محبوب بر روی دسکتاپ خود دارد. با استفاده از این نرم افزار به بیش از یک میلیون کتاب و یا نشریه معتبر دست پیدا خواهید کرد. به طور مرتب لیست نشریات به روز رسانی می شود و پر فروش ترین کتاب ها را به آسانی در اختیار کاربر قرار می دهد. عموم کتاب ها به زبان انگلیسی هستند ولی از زبان های متفاوتی هم پشتیبانی می کند. رابط کاربری ساده با گرافیک زیبایی دارد. با نصب این نرم افزار امکان مطالعه کتابهای رایگان را به همراه استفاده از دیکشنری همراه نرم افزار خواهید داشت. همچنین امکان تنظیم فونت، رنگ پس زمینه و روشنایی صفحه و مطالعه بر روی دستگاه های مختلف نیز وجود دارد. برخی از کتاب های موجود پولی هستند ولی می توان قبل از خرید بخشی از کتاب را مطالعه کرد. تجمیع چنین کاربردهایی در یک نرم افزار به راحتی می تواند آن را به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای دانشجویی مطرح نماید.

LectureNotes-10

Amazon Kindle-9

این نرم افزار کاربر پسند برای استفاده دانشجویان طراحی شده و در هنگام یادداشت برداری از سخنان اساتید و سخنرانان کنفرانس ها مفید واقع می شود. با نصب این نرم افزار قادرید تا یادداشت های خود را بر مبنای سیستم عامل اندروید و در تبلت نوشته و ذخیره کنید. امکان نوشتن با قلم مخصوص فراهم شده است. همچنین می توان رنگ برای کاور و صفحات و تغییر اندازه قلم و زوم و بسیاری از امکانات دیگر را استفاده کرد. با نصب افزونه LectureRecordings امکان ضبط صدا و با نصب افزونه LectureVideos امکان ضبط ویدئو نیز وجود دارد.

توانایی اشتراک فایل با نرم افزارهای مرتبط مثل Evernote را دارد و امکان وارد کردن عکس از دوربین و برچسب و به طور کلی مدیریت صفحات در این نرم افزار به سادگی فراهم شده است اما متاسفانه نسخه رایگان ابن نرم افزار منتشر نشده است و با قیمت مناسبی توسط گوگل پلی انتشار یافته است.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top