تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/09/17 - 00:44
کد خبر: 453188

سرکوب اعتصابات سراسری در انگلیس

سرکوب اعتصابات سراسری در انگلیس

واکنش نخست وزیر جدید انگلیس برای سرکوب اعتصابات و اعتراضات در این کشور با استفاده از نیروهای پلیس و ارتش، شکل اعتراضات و اعتصابات را در انگلیس از دیگر کشورهای اروپایی متمایز کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آنچه اعتراضات و اعتصابات در انگلیس را از دیگر کشورهای اروپایی متمایز کرد، واکنش عجیب «ریشی سوناک» نخست‌وزیر تازه کار این کشور بود که از اختیارات ویژه به پلیس گرفته تا دستور به ارتش برای ورود به ماجرا را در بر می‌گرفت.

سوناک اعلام کرد که نیروی پلیس این کشور، اختیارات جدیدی را برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی دریافت کرده و در برخورد برای پایان‌دادن به «اخلال و رنج» حاصل از این اعتراضات برای خانواده‌های عادی از حمایت کامل او برخوردار است.

این اظهارات نخست‌وزیر جدید انگلیس بعد از آن مطرح شد که وی به همراه «سوئلا باورمن» وزیر کشور دولتش، نشستی با مقامات ارشد پلیس انگلیس به منظور بحث درباره تاکتیک‌های مورد استفاده برخی تظاهرکننده‌های حامی محیط زیست چون جنبش «نفت را کنار بگذارید» برگزار کرد.

نخست‌وزیر انگلیس با انتشار یک سخنرانی ویدیویی بعد از نشست مزبور که در مقر دفتر وی برگزار شد، با تاکید بر اعطای اختیارات جدید به پلیس انگلیس برای سرکوب تظاهرات غیرقانونی بیان داشت: «من به آن ها (پلیس) گفته‌ام هر چه از سمت دولت لازم دارند در قالب اختیارات جدید دریافت خواهند کرد، ما هم اکنون یک سری اختیارات جدید را به آن ها می‌دهیم و من می‌خواهم از آن ها برای استفاده از آن ها حمایت کنم.»

جالب تر اینکه برخی منابع خبر داده اند که دولت انگلیس در نظر دارد برای مقابله با اعتصابات احتمالی کادر درمان در زمستان پیشِ‌رو، از نیروهای مسلح این کشور استفاده کند.


 هراس از تکرار اعتصاب میلیونی در آستانه کریسمس

آخرین اعتصاب سراسری در بریتانیا به سوم مه ۱۹۲۶ برمی‌گردد که ۹ روز به طول انجامید؛ وقتی که ۱.۵ میلیون نفر از کارمندان بخش خصوصی دست از کار کشیدند. اتحادیه‌های کارگری آزادی خود را برای انجام چنین اقداماتی توسط پارلمان در قرن گذشته محدود کرده‌اند.

پس از ویرانی‌های جنگ اول جهانی و از دست رفتن چندین دهه سرمایه‌گذاری، بسیاری از چشم‌اندازهای صنعتی در حوزه ماشین‌آلات و فناوری به‌شدت ضعیف شد. در پی این رویدادها، کارفرمایان به کاهش دستمزدها رو آوردند. در آن زمان، ۱۷ میلیون کارگر در بخش خصوصی و تنها ۱.۵ میلیون در بخش دولتی وجود داشت، در حالی ‌که امروز به ترتیب ۲۷ میلیون و ۵.۷ میلیون کارگر در این بخش‌ها مشغول به کار هستند.

با این وجود، امروزه برخی رهبران اتحادیه‌ها می‌گویند که در حال هماهنگ‌کردن اقداماتی برای حداکثر تاثیرگذاری هستند و نزدیک به ۱۰۰ سال پس از آخرین اعتصاب عمومی، ۱.۵ میلیون کارگر ممکن است تا کریسمس دوباره در صفوف تظاهرات حضور پیدا کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top