تاریخ انتشار: جمعه 1401/09/18 - 06:25
کد خبر: 453244

مطالبات دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز/ فضای مناسب‌تری برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی فراهم شود

مطالبات دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز/ فضای مناسب‌تری برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی فراهم شود

یکی از دانشجویان ترم اول دانشگاه شهید چمران اهواز از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی گله کرد و گفت: شرایط و امکانات خوابگاه مناسب نیست و از نظر وضعیت تخت ها و تعداد نفرات بالا در یک اتاق واقعا رضایت ندارم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا؛ وقتی از نام دانشجو یاد می کنیم واژه پربار علم و دانایی را به ما یادآوری می کند؛ قشر نخبه ای از جامعه که در سرنوشت و آینده مملکت تاثیر گذار است و نقش بسیار مهمی را در بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی داشته و دارد.

دوره دانشجویی شاید دریچه‌ای برای ورود به دنیای جدیدی از یافته های جدید، آشنایی با فرهنگ های مختلف و یا تحولات اجتماعی و فرهنگی باشد و اهداف ویژه ای را پیش روی فرد قرار می دهد و دوره ای زیبا و شیرین را در خاطرات ثبت می‌کند.

اما با وجود تمام تحولات خوب و شیرین، برای اینکه دانشجویان بهتر بتوانند به مسیر خود برای رسیدن به آینده بهتر قدم بردارند باید مطالبات و خواسته های آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

۱۶ آذر روز دانشجو فرصتی است تا این مشکلات و خواسته ها طرح و بررسی شود تا راه حلی مناسبی برای آنها توسط مسوولان مربوطه یافت شود.

دبیر  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص مشکلات و معضلات دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مشکلات صنفی شامل فرسودگی خوابگاه‌ها، کمبود تعداد اتوبوس،‌ افزایش بی رویه جذب دانشجو است درحالیکه امکانات متناسب نیست.

محمد علی دهقانپور بیان کرد: افت رتبه علمی دانشگاه، مشکل شدید کمبود بودجه، کاهش حقوق کارمندان و اعتراض های چندباره آنان از دیگر مشکلات است. برای حل این مشکلات به انسجام بیشتری در مدیریت و تصمیم گیری ها نیاز است.

وی افزود: اعتراضات دانشجویان نیاز به کنترل و مدیریت بیشتری دارد و لازم است فضای مناسبتری برای فعالیت تشکل های دانشجویی فراهم شود و معاونت فرهنگی دانشگاه نیز باید از تشکلات دانشجویی بیشتر حمایت کند.

یکی از دانشجویان ترم اول دانشگاه شهید چمران اهواز از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی گله کرد و گفت: شرایط و امکانات خوابگاه مناسب نیست و از نظر وضعیت تخت ها و تعداد نفرات بالا در یک اتاق واقعا رضایت ندارم.

وی افزود: واقعا دلزده شدم و زندگی خوابگاهی برای من غیر قابل تحمل شده است.

این دانشجو ادامه داد: احساس می کنم شرایط فرهنگی دانشگاه باید اصلاح شود؛ به عنوان مثال دانشجویان در هر مکانی به صورت آزاد سیگار می کشند و به تذکرها نیز توجهی نمی کنند.

دیگر دانشجوی دانشگاه شهید چمران در خصوص چالش ها و خواسته های خود بیان کرد: ساختمان دانشکده الهیات این دانشگاه فرسوده و قدیمی است و نیاز به بازسازی دارد و به عنوان یک دانشجو درخواست دارم به این دانشکده توجه بیشتری شود.

این دانشجوی هندیجانی گفت: زمان بندی کلاس ها برای دانشجویان شهرستانی باید تعدیل شود چون باید برای رفتن به شهرستان خود به موقع باید به قطار برسم تا بتوانم برگردم.

وی اضافه کرد: کیفیت غذاها در این دانشگاه نیز به بازنگری نیاز دارد؛ شرایط و امکانات خوابگاه نیز پایین است و با وجود بازدید مسوولان تاکنون اقدام مناسبی صورت نگرفته است، چند بار مطالبه برای موکت داشتیم اما فراهم نشد.

این دانشجو ادامه داد: به عنوان دانشجو انتظار می رود شان و شخصیت این قشر از جامعه بیشتر رعایت شود؛ امروز که روز دانشجو بود یک جشن ساده نیز به عنوان کمترین خواسته ما نیز برگزار نشد.

وی با ابراز نگرانی از آینده شغلی خود گفت: اگر طرح مجلس برای به کارگیری دانشجویان ترم هفتم برای دانشگاه فرهنگیان در رشته مربوطه اجرا شود شرایط بهتر خواهد شد.

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه با اشاره به اینکه شعار نویسی در خصوص وقایع اخیر در دانشگاه زیاد شده بیان کرد: پیشنهاد می کنم بین استادان و دانشجویان مناظره و گفت و گو برگزارشود تا خواسته ها به این شکل بیان کنند.

۱۶ آذر روز دانشجو به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران توسط ماموران رژیم شاه به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top