تاریخ انتشار: شنبه 1401/10/17 - 08:39
کد خبر: 456631

بررسی حال و هوای نشریات دانشجویی در سالگرد شهید سلیمانی و علامه مصباح:

مالک و عمار انقلاب/ مصباح و سلیمانی هم‌مسیر تمدن اسلامی

مالک و عمار انقلاب/ مصباح و سلیمانی هم‌مسیر تمدن اسلامی

چه فرقی می‌کند دست محبت بر سر کودک سوری می‌کشند بر سر دختر شهید ایرانی! برای قهرمان واقعی امت، چه فرقی می‌کند که چقدر او را بشناسند؟ چقدر از او تشکر کنند؟ او مومنی است که توحید و ولایت را متصل به هم می‌داند.

به گزارش سرویس باشگاه نشریات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حالت چطور است آقای جان‌فدا؟ حتماً خوبی که این گونه در قاب آفتاب می‌درخشی. حتماً آن قدر خوبی که با دست بریده هم بر سرمان دست بکشی و آن هنگام که از اوضاع زمانه سخت دلتنگیم آراممان کنی. راستی از چشمانت چه خبر؟ حکماً هنوز هم وضع جهان را رصد می‌کنند و با دیدن فرزندان پاک این مرز و بوم لبخند می‌زنند. آقای جان‌فدا نگاهمان کن که تو حتماً زنده‌ای؛ این را یقین داریم ما اجساد... . راستی جمعی از فرزندان دانشجویت پیشکشی برایت آورده‌اند؛ همان‌هایی که عادت دارند با قلم حرف دلشان را بزنند این بار هم به سراغ ابزار همیشگی‌شان رفته و از تو نوشته‌اند. آنچه می‌خوانی روایتی کوتاه است از چند نشریه دانشجویی که سومین سالگرد شهادتت را گرامی داشته‌اند:

علامه مصباح و سردار سلیمانی هم‌مسیر تمدن اسلامی

نشریه دانشجویی سحر به صاحب امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در پنجاه و هشتمین شماره خود که ویژه‌نامه شهادت سردار سلیمانی و رحلت علامه مصباح یزدی(ره) نام دارد ابتدا از مسیر تمدن اسلامی و نقشی که سردار سلیمانی و علامه مصباح یزدی در تحققش داشتند سخن گفته و پس از هم صحبتی با فرزند علامه مصباح، حضور پررنگ حاج قاسم در محور مقاومت راروایت کرده است. این نشریه در ادامه ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح را بیان کرده است.

در قسمتی از این یادداشت که «رهروان جاده عشق» نام دارد آمده است: «در خلوص نیت حاج قاسم هیچ شکی وجود نداشت؛ چراکه تنها کسی می‌تواند به این اندازه از فداکاری و شجاعت برسد که عملش فراتر از این دنیا، بلکه برای رضای خدا باشد. چه کسی می‌تواند نشستن بر روی سنگ را به نشستن روی صندلی و قدم زدن درچندقدمی دشمن را به نشستن در کنار خانواده ترجیح دهد؟ شخصیت‌هایی مانند آیت الله مصباح و شهید سلیمانی از شهرت فراری بودند، لذا به دنبال این نبودند که نامشان مطرح شود.»

جزئیات بیشتر این یادداشت و دانلود فایل اصلی نشریه را از اینجا ببینید.

توحید و اطاعت از ولایت

ویژه‌نامه نشریه دانشجویی بی تعارف به صاحب امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) نیز از یاد فرمانده سپاه قدس غافل نماند و از مردی که در تمام عمرش در سنگر حق بود سخن گفت. این نشریه به بیان روایت‌هایی کوتاه از ابو مهدی المهندس، مرد نام آشنای عراقی و همرزم شهید سلیمانی،  پرداخته و در ادامه از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و همچنین درس‌هایی از زندگی علامه مصباح یزدی سخن گفته است. این نشریه که در یادداشتی با عنوان «انگار که یک کوه سفر کرده از این دشت!» به دنبال فهم چرایی ظهور و بروز سردار سلیمانی بوده، توحید و اطاعت از ولایت را از مهم‌ترین دلایل ظهور حاج قاسم در قلب‌ها می‌داند.

در قسمتی از این یادداشت می‌خوانید: «توحید اگر در دل ریشه بدواند، آنگاه دیگر فرقی نمی‌کند قومیت! دیگر چه فرقی می‌کند ملیت! همه «امت» می‌شوند و قلب مومن برای تمام امت می‌تپد. چه فرقی می‌کند دست محبت بر سر کودک سوری می‌کشند بر سر دختر شهید ایرانی! برای قهرمان واقعی امت، چه فرقی می‌کند که چقدر او را بشناسند؟ چقدر از او تشکر کنند؟ او مومنی است که توحید و ولایت را متصل به هم می‌داند. و اطاعت از ولایت را، آزمون صداقت اعتقاد به توحید در می‌یابد.»

جزئیات بیشتر این یادداشت و دانلود فایل اصلی نشریه را از اینجا ببینید.

مالک و عمار انقلاب اسلامی

نشریه دانشجویی فتح به صاحب امتیازی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در دویست و پنجاه و نهمین شماره خود، یاد مالک و عمار انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته است. این نشریه در ابتدا به مسئله دفاع از حرم و نقش حاج قاسم سلیمانی در این میدان پرداخته و در ادامه، حال و هوای مراسم استقبال از شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را توصیف کرده است. نشریه فتح نیز زندگی نامه پربار آیت الله مصباح یزدی(ره) را  مرور کرده و از مبارزه ایشان با جریانات انحرافی سخن گفته است. در انتها نیز یادداشتی با عنوان «هرکسی از ظن خود» با محوریت حاج قاسم از نگاه افراد مختلف نوشته شده است.

در قسمتی از این نوشته می‌خوانید: «بعضی‌ها را خدا می‌خواهد و اراده کرده است که خاص بشوند. خاص که می‌گویم؛ یعنی خاصیت‌دار بشوند. بعضی‌ها خیلی خاص‌اند (بخوانی خیلی خاصیت دارند). وقتی خیلی خاصیت دارند خیلی هم توصیف دارند. جگرسوخته‌ها می‌گویند «برداً و سلاماً» است. به نفس افتاده‌‌ها می‌گویند «وَ الصبحِ اذا تنفّس» است. زمین گیران را «قُم فانذر» است. خفتگان می‌گویند «ذکر مِن ربکم» است. بیماران می‌گویند «شفاء لما فی الصدور» است. برای شکست خوردگان «نصرالله قریب» است و من که مسیر را بسته می‌دیدم می‌گویم «هدی و رحمه و بشری» است. نوید است. خیلی خاص بودنش به همین خصوصیاتش است.»

جزئیات بیشتر این یادداشت و دانلود فایل اصلی نشریه را از اینجا ببینید.

گزارش از زهرا پلویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top