تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/10/21 - 12:31
کد خبر: 457319

نامه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه: مجلس از هرگونه مماشات برای بررسی اولویت‌دار طرح مالیات عایدی بر سرمایه بپرهیزد

نامه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه: مجلس از هرگونه مماشات برای بررسی اولویت‌دار طرح مالیات عایدی بر سرمایه بپرهیزد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی طی نامه‌ای از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده است تا مجلس از هرگونه مماشات برای بررسی اولویت‌دار طرح مالیات عایدی بر سرمایه بپرهیزد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی طی نامه‌ای از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده است تا مجلس از هرگونه مماشات برای بررسی اولویت‌دار طرح مالیات عایدی بر سرمایه بپرهیزد.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:‌

جناب آقای محمدباقر قالیباف، همانطور که مستحضرید طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از طرح‌های موفقی است که در بیش از ۱۹۰ کشور در دنیا اجرا می‌شود. این نوع مالیات‌ستانی با هدف کنترل نقدینگی موجود در جامعه و جهت‌دهی برای افزایش تولید به‌کار گرفته می‌شود.

از بزرگ‌ترین مشکلات امروزه کشور، بحث معیشت مردم است که بار‌ها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و از مسئولین ذی‌ربط انتظار می‌رود که برای حل مسائل اقتصادی تدابیر جدی و فوری بیندیشند. وابستگی به منابع نفتی، تحریم‌های بی‌رحمانه، نوسانات شدید و نبود ثبات در بازار ارز، مسکن، خودرو و... همگی معضلاتی هستند که آحاد ملت با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و سیاست‌گذاری‌های غلط در این حوزه‌ها، نارضایتی مردم را به همراه دارد.

مالیات بر عایدی سرمایه از طرح‌های مهمی است که می‌تواند به خوبی از سوداگری و دلالی جلوگیری کند یا دست کم انگیزۀ چنین فعالیت‌هایی را کاهش دهد. کلیات این طرح پس از سال‌ها مسکوت ماندن، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شده، اما برای بررسی جزئیات آن به کمیسیون اقتصادی بازگشت. پس از یک سال و نیم بررسی کمیسیون اقتصادی، مجدداً این طرح در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است؛ طرح مهمی که اگر طبق نظرات کارشناسی اصلاح و تصویب شود، می‌تواند شروع‌کنندۀ یک ریل‌گذاری صحیح در برخورد با سفته‌بازی‌ها باشد.

درست در زمانی که باید با جدیت و قاطعیت درباره جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصمیم‌گیری و ارزیابی کرد و از اتلاف وقت جلوگیری شود، ما شاهد تغییر رویکرد مجلس انقلابی هستیم به طوری که این طرح به طور ناگهانی کنار گذاشته شده و دیگر در صدر اولویت‌های دستور کار مجلس نیست! نیمه رها کردن ناگهانی این طرح، آن هم در شرایطی که مطالبات زیادی از گوشه و کنار کشور برای بررسی آن مطرح شده، طبق رویۀ مرسوم در مجلس نیست.

همچنین با توجه به وضع فعلی اقتصاد کشور، مسلماً طرح‌های تعدیل‌کننده و بازدارندۀ سفته‌بازی مثل عایدی بر سرمایه نسبت به طرح‌هایی، چون «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» -با وجود محاسنی که دارد- اولویت بیشتری را داراست.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) صریحاٌ از مجلس محترم یازدهم مطالبه دارد که هرچه سریع‌تر، مجدد طرح مالیات بر عایدی سرمایه را به صدر دستور جلسات مجلس بازگرداند و از هرگونه مماشات برای بررسی اولویت‌دار این طرح پرهیز نماید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top