تاریخ انتشار: شنبه 1401/11/01 - 23:38
کد خبر: 458633

نگاهی بر حواشی انتشار یک عکس در فضای مجازی؛

شبنم بی‌اختیار/ از دانشجوی سابق آزاد تا زن تروریست بی‌اراده

شبنم بی‌اختیار/ از دانشجوی سابق آزاد تا زن تروریست بی‌اراده

شبنم مددزاده عضو سازمان تروریستی منافقین، در اکانت توئیتریش تصویری از خود منتشر کرد و مدعی شد که ۲۸دی، در پارلمان اروپا و شهر استراسبورگ فرانسه حضور داشته و شاهد تصویب قطعنامه نمایندگان علیه سپاه بوده است. این تصویر ساعاتی بعد سوژه کاربران شد تا چند نکته را در فضای مجازی گوشزد کنند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پارلمان اروپا در روزهای گذشته در اقدامی مداخله‌جویانه قطعنامه‌ای ضد ایرانی مربوط به درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحا تروریستی اتحادیه اروپا پس از رای‌گیری به این قطعنامه اضافه شده بود نیز در قالب این قطعنامه به تصویب رسید.

این در حالیست که پارلمان اروپا در یکی دو دهه گذشته بارها میزبان سران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بوده و از این گروهک تروریستی حمایت کرده است. مریم رجوی در سال ۲۰۰۴ در پارلمان اروپا حضور یافت و مورد تشویق نمایندگان آن پارلمان قرار گرفت. دو سال بعد و سه سال بعد نیز در نشست‌هایی از سوی پارلمان اروپا مورد میزبانی و استقبال قرار گرفت.

سرکرده گروهک تروریستی منافقین در آستانه روز حقوق بشر در سال ۲۰۱۴ نیز میهمان پارلمان اروپا بود و سخنرانی کرد. در سال ۲۰۱۸ نیز اعضای پارلمان اروپا در نشست مجازی منافقین شرکت کردند. اخبار این دیدارها و نشست‌ها در رسانه‌های مختلف منتشر شد.

پس از تصویب قطعنامه پارلمان اروپا درباره قرارگرفتن نام سپاه در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا، تصویری در فضای مجازی منتشر شد که ماهیت این اقدام ضدایرانی و خصمانه اروپا را بیش از پیش روشن تر کرد. تصویری که بیانگر همنشینی گروهک منافقین با نمایندگان پارلمان اروپا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران بود.

شبنم مددزاده عضو سازمان تروریستی منافقین، در اکانت توئیتریش تصویری از خود منتشر کرد و مدعی شد که ۲۸دی، در پارلمان اروپا و شهر استراسبورگ فرانسه حضور داشته و شاهد تصویب قطعنامه نمایندگان علیه سپاه بوده است. این تصویر ساعاتی بعد سوژه کاربران شد تا چند نکته را در فضای مجازی گوشزد کنند.

لازم به یادآوری است شبنم مددزاده دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر (ورودی سال 85) و نایب دبیر شورای تهران طیف علامه دفتر تحکیم وحدت، در اسفندماه سال 87 به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با سازمان تروریستی منافقین به 5 سال زندان همراه با تبعید به زندان رجایی شهر محکوم شد.

بیشتر بخوانید: خواهر و برادر مددزاده در اردوگاه منافقین به هلاکت رسیدند

پس از گذشت هفت ماه از بازداشت مددزاده، کاربران فضای مجازی با همراهی کانون‌های مدافع حقوق بشر و پوشش وسیع رسانه‌ای، اعتراضات شدیدی نسبت به دستگیری و اتهامات او مطرح کردند. مددزاده در بازه زمانی که بازداشت بود با کلیدواژه های قابل توجهی که امروزه نیز برای برخی از زندانیان سیاسی جوان بکار برده میشود، حمایت میشد. عباراتی همچون دانشجوی معترض، جوان ترین زندانی سیاسی، دختر زندانی با اتهامات دروغین و ... . او پس از پنج سال تحمل حبس، نهایتا آزاد شد و پس از آزادی عضویت وی در گروهک تروریستی مجاهدین خلق، بر همگان محرز و عیان شد.

جالب اینجاست کاربران شبکه های اجتماعی با مقایسه عکس های مددزاده در زمان دانشجویی که در ایران حضور داشت و زمان فعلی که مثلا در مهد آزادی اروپا حضور دارد نوشتند: شبنم مددزاده وقتی ایران بود از آزادی بیشتری برخوردار بود تا الانی که بین افرادی قرارگرفت که خود را مخالف حجاب اجباری می دانند. شبنم حتی اختیار انتخاب رنگ روسری خود را ندارد.

در ادامه واکنش کاربران فضای مجازی درخصوص شبنم مددزاده و اقدام اخیر وی را می خوانید:

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top