تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/04 - 14:35
کد خبر: 459000

برای کاهش اضطراب روز خود را با این ماده غذایی آغاز کنید

برای کاهش اضطراب روز خود را با این ماده غذایی آغاز کنید

رضوی اضطراب شایع‌ترین وضعیت سلامت روانی است که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اضطراب می‌تواند تاثیر مضری بر زندگی روزمره بگذارد و علائمی مانند جویدن ناخن، نگرانی بیش از حد، درد قفسه سینه و مشکلات خواب را ایجاد کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، اضطراب شایع‌ترین وضعیت سلامت روانی است که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اضطراب می‌تواند تاثیر مضری بر زندگی روزمره بگذارد و علائمی مانند جویدن ناخن، نگرانی بیش از حد، درد قفسه سینه و مشکلات خواب را ایجاد کند.

به نقل از هلث، دانشکده پزشکی هاروارد گزارش کرد که باوجود در دسترس بودن درمان‌ها و داروها برای اضطراب، تنها حدود یک سوم بیمارانی که این اختلال را دارند واقعاً به دنبال درمان هستند.

برای کسانی که به دنبال مهار اضطراب خود هستند، برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی وجود دارد که ممکن است به جلوگیری از برخی علائم کمک کند.

اعتقاد بر این است که کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل، کینوا و بلغور جو دوسر سطح سروتونین را در مغز افزایش می‌دهند. علاوه بر این، شروع روز خود با یک صبحانه غنی از پروتئین نیز ممکن است به کاهش برخی از علائم اضطراب کمک کند.

خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه می‌تواند برای افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند مفید باشد زیرا تخم‌مرغ حاوی تریپتوفان، اسید آمینه‌ای است که به تولید سروتونین کمک می‌کند.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که سطوح پایین پروتئین و تریپتوفان  که هر دو در تخم‌مرغ یافت می‌شوند ممکن است در سطوح بالاتر اضطراب نقش داشته باشند.

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که از ارتباط بین کمبود ویتامین دی و اضطراب حمایت می‌کند. یک تخم‌مرغ بزرگ حاوی ۶ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین دی است.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد که سطوح پایین کولین ممکن است با افزایش علائم اضطراب مرتبط باشد.

تحقیقات بیشتری برای تعیین کامل اثربخشی تخم‌مرغ در برابر اضطراب همچنین غذا به عنوان ابزار اصلی مدیریت علائم اضطراب مورد نیاز است با این حال، افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی می‌تواند از سلامت جسمی و روانی شما حمایت کند.

اگر احساس می‌کنید که علائم اضطراب را تجربه می‌کنید، با پزشک خود تماس بگیرید تا بهترین گزینه‌های ممکن را برای مدیریت علائم با شما در میان بگذارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top