تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/05 - 09:53
کد خبر: 459098

حقایقی پنهان درباره کشتار زنان و کودکان در خراسان

حقایقی پنهان درباره کشتار زنان و کودکان در خراسان

پنجمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز چهارشنبه پنجم بهمن ماه، با ۱۰ نمایش صحنه‌ای و خیابانی از مخاطبان و علاقه‌مندان نمایش میزبانی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، پنجمین روز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر امروز در مجموعه و سالن های مختلف از جمله تئاتر شهر، تالار وحدت، مولوی، ایرانشهر، تالار حافظ و پهنه رودکی با ۷ اثر نمایشی در بخش صحنه ای و ۳ اثر نمایشی در بخش اجراهای خیابانی میزبان علاقه مندان نمایش است.

نمایش «ایرانیان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری از مشهد در یک تک سانس ساعت ۲۰ در تالار وحدت اجرا می شود تا دومین روز اجرای خود را پشت سر گذارد.

تازه‌ترین تجربه این کارگردان پیشکسوت تئاتر و به‌تعبیری تاریخ شفاهی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تصویرگری روایت حقایق پنهان از کشتار زنان و کودکان علوی به دست هارون خلیفه عباسی تا به قدرت رسیدن پسرش مأمون عباسی است. این نمایش به دستور سفر اجباری حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) از مدینه به خراسان می‌پردازد. سفری عجیب و تأثیرگذار که فرجامش با نقش و جایگاه ویژه ایرانیان نابودی دسیسه‌های مأمون و یارانش است.

«کرنر زیر درختان بلوط» نویسنگی و کارگردانی اصغر خلیلی از ایلام دیگر نمایش امروز است که در دو سانس ساعت ۱۷ و ۲۰ در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.

«در و گبر و یک قرص نان» به نویسندگی و کارگردان داوود فتحعلی بیگی از کرج در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسوی تئاتر شهر، «مادرم زری سر زا رفت» نویسنده محمود خرم آزادی کارگردان داود پارسا از گچساران ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی تئاتر شهر، «لابیرنت» به نویسندگی و کارگردانی پدرام رحمانی از ارومیه ساعت ۱۶ و ۱۹ در تالار مولوی، «شاه اسماعیل» به نویسندگی علی حسن زاده و کارگردانی غریب منوچهری از پارس آباد ساعت ۱۷ و ۲۰ در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر و «هفت شبانه روز» نوشته فروزان حسینی و مهدی روزبهانی به کارگردان آرش رضایی از کرج ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ اجرایی می شوند.

همچنین در بخش اجراهای خیابانی نمایش «هدیه حاج قاسم برای دخترم» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا از بوشهر ساعت ۱۵:۳۰، «راه بی پایان» نویسنده و کارگردان حشمت الله زارعی از اراک ساعت ۱۶ و نمایش «سردار بی سر» نویسنده سعید ذبیحی کارگردان علی زیستی از کرمانشاه ساعت ۱۶:۳۰ در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت اجرا می شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top