تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/05 - 22:49
کد خبر: 459203

جزئیات واگذاری مدیریت سرخابی‌ها اعلام شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی جزئیات برگزاری مزایده واگذاری ۵۱ درصد سهام هر کدام از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حسین قربان‌زاده امروز در نشست خبری اظهار کرد: بعد از واگذاری ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس و بورسی شدن این دو باشگاه در هیأت واگذاری، مصوب کردند که ۵۱ درصد از سهام این دو باشگاه به صورت بلوکی و سهام مدیریتی از طریق بازار سرمایه واگذار شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در حال حاضر اطلاعیه عرضه سهام بلوکی باشگاه پرسپولیس در نماد پرسپولیس۴ در کدال منتشر شده و عرضه آن در ۷ اسفندماه انجام خواهد شد که در پی آن تعداد ۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون سهم معادل ۵۱ درصد از کل سهام به صورت بلوکی عرضه می‌شود که قیمت آن هم معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آنکه هر سهم از ۵,۱۰۶ ریال کمتر نباشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز صورت‌های مالی حسابرسی شدن باشگاه استقلال از طریق کدال اعلام نشده است، زمان دقیق عرضه بلوک ۵۱ درصدی باشگاه استقلال مشخص نیست اما آن هم در اسفندماه خواهد بود و به محض اینکه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده آن اعلام شود، اطلاعیه عرضه منتشر خواهد شد.

قربانزاده خاطرنشان کرد: در صورتی که واگذاری بلوک ۵۱ درصدی دو باشگاه سرخابی‌ها با موفقیت انجام شود، با احتساب واگذاری ۱۰ درصد قبلی یعنی ۶۱ درصد از سهام این دو باشگاه فرهنگی ورزشی واگذار خواهد شد و کنترل مدیریت دولت در این دو باشگاه به حداقل خواهد رسید که امیدواریم شاهد مدیریت حرفه‌ای‌تر در دو باشگاه باشیم.

صلاحیت خریداران احراز می‌شود

در این نشست محمود قامت معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: با تصویب هیأت واگذاری شرایط واگذاری ۵۱ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس مشخص شده است که ارزش ۵۱ درصد سهام استقلال ۲,۳۸۶ میلیارد تومان و ارزش ۵۱ درصد سهام پرسپولیس ۲,۷۳۶ میلیارد تومان خواهد بود که خریداران باید ۲۰ درصد از این ارزش را طی ۲۰ روز کاری و بعد از مبادله تأمین کنند و یک سال تنفس و ۶ ماه بعد از آن یعنی در مجموع ۱.۵ سال بعد از واگذاری اولین قسط آن پرداخت خواهد شد.

قامت اضافه کرد: با توجه به الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا ای اف سی مالکیت همزمان در دو باشگاه نباید در اختیار یک فرد حقیقی و یا حقوقی باشد، در حال حاضر ۹۰ درصد سهام این دو باشگاه در اختیار دولت است که امیدواریم بعد از واگذاری بلوک ۵۱ درصدی مالکیت دولتی این دو باشگاه واگذار شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی همچنین یادآور شد: اهلیت خریداران سهام بلوکی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم باید احراز شود و اگر خریداران فاقد صلاحیت لازم باشند، معامله باطل خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top