تاریخ انتشار: شنبه 1401/11/08 - 11:10
کد خبر: 459389

رفتار قرون وسطایی/ بازیکنان بزرگ و رفتارهای کوچک!

رفتار قرون وسطایی/ بازیکنان بزرگ و رفتارهای کوچک!

ضربه استثنایی و لالیگایی تورس در دقیقه ۲۵ فولاد را پیش انداخت و همین گل کافی بود که فولاد در ادامه فقط روی حفظ نتیجه تمرکز کند. اعتراض‌های تمام نشدنی جواد نکونام در کنار زمین درنهایت منجر به اخراج او شد.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آخرین بازی هفته هفدهم لیگ برخلاف انتظار اصلا زیبا از آب در نیامد. فولاد که سه بازیکن از خرید‌های نیم‌فصل را از ابتدا در ترکیب قرار داده بود(تورس، واسعی و مریدی) با تراکم زیاد در خط میانی سعی در تخریب بازی پرسپولیس داشت.

ضربه استثنایی و لالیگایی تورس در دقیقه 25 فولاد را پیش انداخت و همین گل کافی بود که فولاد در ادامه فقط روی حفظ نتیجه تمرکز کند. اعتراض‌های تمام نشدنی جواد نکونام در کنار زمین درنهایت منجر به اخراج او شد. در 30 دقیقه نیمه دوم هم بازیکنان فولاد بارها با افتادن روی زمین سعی کردند تاخیر زیادی در مسابقه به وجود آورند. در این سمت هم پرسپولیس با قراردادن شیخ دیاباته از دقیقه 39 در زمین فقط به بازی مستقیم رو آورد و در این بین چند فرصت گلزنی هم نصیبش شد که قدر آنها را ندانست. به اعتقاد برخی کارشناسان داوری موعود بنیادی‌فر در این مسابقه یک ضربه پنالتی برای پرسپولیس نگرفت.

فولاد خوزستان را اهالی فوتبال با نام باشگاهی سازنده و البته فرهنگی می شناسند که در همه سالهای گذشته کمترین حاشیه را داشته و بازیکنان زیادی را هم به فوتبال ایران معرفی کرده است، اما دیدار با پرسپولیس نمایش متفاوتی از باشگاهی بود که دیگر «فولاد» نیست و به سمت و سوی دیگری می رود.

تیمی که تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست و باید با رقیبانی حرفه ای با سطح بالای فنی رقابت کند، با وجود همه هزینه هایی که برای آن شده نه از نظر فنی و نه از نظر رفتار حرفه ای نیمکت نشینانش در حد حضور در آسیا نیست.

فولاد برابر پرسپولیس به پیروزی رسید اما نمایش فنی و حرفه ای این تیم «یک بازنده» بزرگ بود. تیمی که اکثر دقایق بازی را دفاع کرد و با ایجاد حاشیه و درگیری به فکر تلف کردن وقت برای رسیدن به پیروزی بود.

فولاد خوزستان

بر روی نیمکت فولاد پیشکسوتانی حضور دارند که در زمان فوتبالشان هم پرسروصدا و پرحاشیه بودند. از مهدی هاشمی نسب گرفته تا حسین کعبی و ... با این حال حتی اعضایی هم که در دوران فوتبالشان بازیکنان آرامی بودند به خاطر فضایی فکری که روی نیمکت این تیم به وجود آمده است به «داد زن های» قهاری تبدیل شده اند که با هر سوت داور از جا کنده می شدند و بر سر قاضی میدان فریاد می زدند و سعی در تغییر فضا داشتند.

پرسش این است که آیا این نیمکت می خواهد فولاد را در آسیا هدایت کند؟ آیا این نیمکت می تواند در آسیا با هر سوت داور چنین گستاخانه بر سر داور فریاد بزند و به هر تصمیم او اعتراض کند؟

فولاد نه تنها نمایشی پرحاشیه و غیرحرفه ای کنار زمین داشت بلکه از نظر فنی هم تیمی ضعیف و دور از انتظار بود. آنها در دیدارهای گذشته هم نمایش قابل قبولی نداشتند و طوری نتیجه گرفته اند که در پایان هفته هفدهم لیگ برتر با 24 امتیاز در رده هشتم جای گرفته اند و شانس بسیار کمی برای قرار گرفتن بین چهار تیم اول دارند.

نماینده ایران اگر بخواهد با این شرایط در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند، قطعا همین مرحله پایان کارش خواهد بود.

دیدار با فولاد «لجن‌بازی» بود

یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از این دیدار گفت: خیلی دوست داشتم درباره بازی و مسائل فنی حرف بزنم اما اتفاقاتی که در 90 دقیقه افتاد حال آدم را از فوتبال بد می کند.

سرمربی سرخپوشان که نسبت به اتفاقات رخ داده در این دیدار بسیار عصبانی بود ادامه داد: اسم این بازی را می شود فوتبال گذاشت؟ یک سوال از مسئولان دارم؛ چرا این بازی بدون تماشاگر شد؟ برای اینکه اجازه دادند تا کادر فنی حریف صدایشان به داور برسانند و بازی را خراب کنند.

گل محمدی در ادامه انتقاداتش خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا بازی بدون تماشاگر شد. نه آنها فوتبال بازی کردند نه ما. اصلا فوتبال نبود. 3 سال در این تیم بازی کردم. فوتبال خوزستان این شکلی نبود. استعداد اینجا زیاد است و نیازی به این حواشی نبود. داور هم تحت تاثیر این اتفاقات بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به حاشیه هایی که نیمکت نشینان فولاد برای داور ایجاد کردند گفت: آنها کاری کردند که تن و بدن داور می لرزید و در صحنه پنالتی ترسید سوت بزند.

یحیی گل محمدی با به کار بردن جمله ای تند در مورد این دیدار گفت: در مورد دیداری که «لجن بازی» بود تا فوتبال صحبتی ندارم. برای مجموعه فولاد تاسف می خورم. آنها از اسپانیا مربی آورده اند که فقط داد بزند!

وی ادامه داد: نکونام مربی جوان و خوبی است و نیازی به این کارها ندارد. ما 3 امتیاز را از دست دادیم اما کاش طوری بازی کنیم که با مسائل فنی سه امتیاز را بگیریم. وقتی بازی این شکلی می شود باید تاسف خورد به حال برگزار کنندگان.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: در این چند بازی صدای ما در نیامد و نجابت به خرج دادیم اما خیزش بدی برای تیم ما به وجود می آید. سهیل مهدی باید حواسش را جمع کند. ما خیلی چیزها را می بینیم. امروز بنیادی فر هم ترسیده بود! اگر برای ما پنالتی می گرفت اتفاقات بدی برای او می افتاد. برای او خوشحالم که جان سالم از اینجا به در برد.

گل محمدی با بیان این که به دست آوردن سه امتیاز به هر روشی ارزش ندارد خاطرنشان کرد: ما باید از بازی لذت ببریم اما متاسفانه این احترام را امروز در فوتبال ندیدیم. این شیوه اگر باب شود برای فوتبال ما اتفاق خوبی نمی افتد. در ایران به این چیزها اهمیت نمی دهند. این اتفاقات فقط برای فوتبال ما فقط آبروریزی خواهد داشت.

گل محمدی نشان داد مستأصل و درمانده است

روابط عمومی باشگاه فولاد خوزستان، این باشگاه درباره دیدار مقابل پرسپولیس بیانیه‌ای به شرح زیر اعلام کرد:

«ظاهراً گناه فولاد این است که امروز پرسپولیس را شکسته داده و یکی از مهمترین بازی‌های فصل را به نفع خود تمام کرده است. اگر بازنده بودیم، حتماً فولاد بهترین تیم دنیا بود و موعود بنیادی‌فر بهترین داور روی زمین!

متأسفانه بعد از دیدار امروز، شاهد انواع بی‎اخلاقی‌ها و توهین‌ها بودیم.

سرمربی محترم باشگاه پرسپولیس که همواره مجموعه فولاد و طرفدارانش برای او احترام قائل بوده‌اند، در کمال ناباوری، بعد از سوت پایان مسابقه الفاظی را به کار برد که نشان می‌داد کاملاً مستأصل و درمانده است. او در حالی که قدم می‌زد، رو به فولادی‌ها با توهین مستقیم به مردم خوزستان، کلیه بازیکنان، مربیان و مجموعه فولاد نشان داد آدم‌ها از چهره‌شان قابل قضاوت نیستند!

یحیی گلمحمدی

سرمربی پرسپولیس دقایقی بعد از توهین‌هایی زننده به فولاد خوزستان، در کنفرانس مطبوعاتی نیز نتوانست عصبانیت خود را از این شکست پنهان کند و چیزهایی گفت که اتفاقاً برای هواداران فوتبال ایران کاملاً آشناست. آدرس‌هایی که او داد، طرفداران فوتبال را سریعاً به یاد اتفاقات بازی رفت پرسپولیس - فولاد خوزستان انداخت، وقتی بیش از ۶۰ هزار تماشاگر، انواع و اقسام فحاشی‌ها را به جواد نکونام و مهدی هاشمی‌نسب کردند. آنها حتی به بازیکنان سابق خود رحم نداشتند و به دو بازیکن محترم و مؤدب فولاد یعنی مهدی شیری و احسان پهلوان به شدت توهین کردند.

پرسپولیس امروز در حالی حضور چند تماشاگر را پیراهن عثمان کرد که فراموش نمی‌کنیم بیش از ۱۰۰ لیدر این تیم به بهانه طرح موزاییکی وارد ورزشگاه می‌شوند و پشت دیوارهای بتنی پنهان شده و به وقت مقتضی گلو پاره می‌کنند.

برد و باخت در فوتبال وجود دارد، ولی مشکل اینجاست بعضی‌ها باخت را باور ندارند و برای فرار از آن، دست به دامن چیزهای خنده‌داری می‌شوند. درست مثل رفتار امشب پرسپولیسی‌ها. آنها که به محض مطلع شدن از خروج اعضای تیم فولاد از ورزشگاه، میدان را خالی ‌دیدند تا چند بازیکن به صف شده در پشت در رختکن را تک تک بیرون بفرستند و پشت حرف‌های‌شان، باخت را پنهان کنند. برای آدم‌های کم حافظه روز دهم مهرماه سال ۱۴۰۱ را یادآوری می‌کنیم تا خوب یادشان بیاید مقابل تراکتور چه پنالتی بادآورده‌ای نصیب‌شان شد!

فولاد خوزستان امروز «فوتبالی» پرسپولیس را شکست داد. آنها تلاش کردند بازی فنی و کم‌اشتباه فولاد و در مقابل عملکرد پرسپولیس را، پشت بهانه‌های واهی پنهان کنند.

فوتبال شفاف و روشن است. درباره فوتبال نمی‌توان دروغ گفت. بیایید امشب درباره مسائل فنی حرف بزنید. درباره شکست در زمین فوتبال. درباره بازی منسجم و کم‌اشتباه بازیکنان فولاد خوزستان که یک بار دیگر ثابت کردند بهترین هستند. بیایید درباره طرفداران فولاد صحبت کنیم که مظلوم‌ترین هستند. بدون شک با آنها امروز نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

در پایان، باشگاه فولاد خوزستان شکایت‌نامه‌ای را به کمیته اخلاق و دیگر ارکان قضایی فدراسیون خواهد فرستاد تا سرمربی تیم پرسپولیس درباره توهین‌ها و اتهاماتی که به کادر فنی، بازیکنان و همچنین هوادار بزرگ باشگاه فولاد خوزستان زده است، جوابگو باشد».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top