تاریخ انتشار: شنبه 1401/11/08 - 19:29
کد خبر: 459479

نباید قطب بندی در میان معلمان باشد

نباید قطب بندی در میان معلمان باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: از معلمان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان انتظار داریم نسبت به مسائل تعلیم و تربیت واکنش نشان دهند، هر کدام در خصوص این مسائل تحقیق و جامعه را آگاه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یوسف نوری امروز در سی و سومین اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فرهنگیان در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: در حوزه تعلیم و تربیت کتاب قرآن، الگو و اسوه برای معلمان راهنما هستند، سیره معلمان تاریخ بشریت را هم به عنوان الگو در اختیار داریم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان قدمتی بیش از صد سال دارد و با قوت و قدرتمندی برای مناطق دور دست دانش‌سرای عشایری، دانش‌سرای روستایی را داشتیم که به دلایل مختلف این موارد از بین رفته‌اند.

نوری یادآور شد: در دوره ای که متمرکز بر تربیت معلم شد ، معلمانی پرورش یافتند که هنوز هم التزام و تعهدشان به آموزش و پرورش مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر حکمرانی نظام است، گفت:چشم امید همه به معلم است. براین اساس، شاهد هجمه‌های رسانه‌ای هستیم که به قرآن کریم اهانت می‌شود و ما هم این اقدامات را محکوم می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبری فرمودند که حتی اگر کتاب و مدرسه هم نباشد، معلم می‌تواند دانش آموز را تربیت کند.

وی افزود: در همین شرایط اخیر ما اعلام کردیم مدارس باز باشند و منظور این بود که اختیار تعطیلی با آموزش و پرورش باشد و قاعده این است که اگر تعطیلی‌ها بیشتر از یک روز باشد باید تصمیم‌گیری درباره موضوع به هیات وزیران برود یا رئیس جمهور دستور بدهد. در این خصوص انتظار این بود که دانشگاه فرهنگیان پای کار بیاید و نه از ما بلکه از دانش آموز و خانواده حمایت کند.

نوری با بیان اینکه آموزش در فضای مجازی برای دانش آموزان مشکل است، ادامه داد: آلودگی داریم و شاخص‌های آلودگی در کشورهای دیگر هم قابل مشاهده و رصد است، اکنون یک گروه باشگاه دانش پژوهان درباره وضعیت جهان مقاله‌ای تدوین و منتشر کرد.

وی افزود: انتظار داریم دانشگاه و پژوهشگاه‌های ما نسبت به اتفاقات روز آموزش و پرورش واکنش نشان دهند. معلم باید هرکجا که هست مسئولیت اجتماعی‌اش را ایفا کند. ما باید معلم‌ها را آماده نگه داریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم باید روحیه انقلابی و جهادی و بصیرت داشته باشد، بطور مثال اگر معلم درگیر مشکلات خوابگاهی شود، نمی‌تواند به درستی نقش خود را ایفا کند هرچند که وظیفه ما تامین خوابگاه است یا دیده شد که برخی معلمان در این قضایای اخیر چه مواضعی گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: روحیه استدلال و تحلیلگری بسیار مهم است بطور مثال برخی بدون استدلال و تحلیل فقط مطالبی را ارسال می‌کنند، البته در بین افرادی که انتظار نمی‌رود و مسئولیت هم دارند این موضوع دیده شده است. مهارت تولید فکر از دیگر ویژگی‌های معلمی است.دانشجوها باید آرمان خواه شوند.

نوری با بیان اینکه ارائه الگوها و مدل‌های رفتاری معلم در دانشگاه ضروری است، افزود: دانشجومعلمان باید خلاقیت داشته باشند و از وقتشان به درستی استفاده کنند. آنها باید قدرت نظریه پردازی علمی داشته باشند. از نظریات دانشجو معلمان باید حمایت شود، براین اساس پارک علم و فناوری در دانشگاه تشکیل شود.

نوری ادامه داد: دانشجوها نظرات و ایده‌هایشان را مطرح کنند. باید خانه‌های خلاق، مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری در پردیس‌ها شکل گیرند.

وی عنوان کرد: مهارت‌هایی مانند جذب، کمک و مشارکت دیگران و استفاده از ظرفیت مردمی را کمتر به معلمانمان آموزش داده‌ایم. در این راستا خودباوری بسیار مهم است. در موردی دیده شده که معلمی سنواتش حساب نشده و دیوان عالی شکایت کرده و نمی‌داند رای‌ چه بوده و می‌گویند وزیر انفصال از خدمت شده، در حالی که شکایت زیاد است و آن حکم اجرا شده، اما گزارش آن را ندادند حالا آن را رسانه‌ای کرده‌اند و القا می‌کنند که فساد سیستمی است و دستاوردهای ما، نمایشی هستند.

وی عنوان کرد: قطب بندی بین معلمان بسیار ضربه زننده است، نباید قطب بندی در میان معلمان باشد اما باید یک یکپارچگی وجود داشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top