تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/11/10 - 08:51
کد خبر: 459666

نگاهی بر عملیات انتقامی جوانان فلسطینی؛

فرار از براندازی با القای ترس/ احتمال وقوع جنگ بزرگ در فلسطین اشغالی

فرار از براندازی با القای ترس/  احتمال وقوع جنگ بزرگ در فلسطین اشغالی

کانال ۱۳ تلویزیون اشغالگران اسرائیل در مصاحبه با یک خانم دست آنان برای تروریستی خواندن این عملیات انتقامی را برای همه روشن ساخت. زن صهیونیست تاکید کرد که مجری عملیات اخیر در قدس (شهید خیری علقم) از مقابل او رد شده اما به وی گفته که زن نمی‌کشد و به راه خود ادامه داده است.

به گزارش گروه بین الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ماه های اخیر با روی کار آمدن دوباره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم موقت اسرائیل موج اعتراضات شدیدی در فلسطین اشغالی توسط صهیونیست ها علیه نتانیاهو شکل گرفت. براندازان که صدها هزار نفر به خیابان ها ریخته بودند نتانیاهو را دیکتاور صدا می کردند و با شعارهایشان خواستار کنار گذاشتن این دیکتاتور شدند.

بیشتر بخوانید: مرگ بر دیکتاتور/ دمکراسی با اشغالگری نمی‌سازد

نتانیاهو نیز برای فرار از فشار براندازان و پایان دادن به اعتراضات خیابانی اقدام به حمله علیه یکی از شهرهای فلسطین اشغالی کرد و چند تن از اهالی این شهر از جمله زنان را به شهادت رساند. در واقع نتانیاهو برای بقای کابینه خود و جلوگیری از براندازی دست به کشتار فلسطینی های بی گناه کرده تا با القای ترس انتقام در بین صهیونیست ها آن ها را از کف خیابان جمع کند.

از این رو با اینکار صهیونیست ها که انتقام گروه های مقاومت فلسطین را حتمی می دانستند از ترس جانشان به نوعی به تجمعات خیابانی پایان دادند و فشارها علیه نتانیاهو تا حدی کم شد.

اما حدس صهیونیست ها درست بود و به فاصله یک روز یک جوان فلسطینی طی عملیاتی انفرادی در انتقام از همشهریانش که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند اقدام به هلاکت رساندن صهیونیست ها کرد. عملیات منحصربه‌فرد استشهادی جوان ۲۱ساله فلسطینی شامگاه جمعه در قدس انجام شد که توجه رسانه‌های مختلف را به خود جلب کرد.

​​​​​​​این عملیات انفرادی که به هلاکت رساندن 9 صهیونیست منجر شد نشان از عزم جوانان نسل جدید فلسطینی برای مقابله با رژیم جنایتکار اسرائیل است؛ جوانانی که حتی انتفاضه سوم که در اکتبر ۲۰۱۵ محقق شد را نیز به‌خوبی در خاطر ندارند.

رسانه های رژیم موقت اسرائیل در تلاش بودند تا عملیات استشهادی جوانان فلسطینی را که برای انتقام کشتار مردم شهر جنین رخ داده بود را یک عملیات تروریستی جلوه دهند اما کانال 13 تلویزیون اشغالگران اسرائیل در مصاحبه با یک خانم دست آنان برای تروریستی خواندن این عملیات انتقامی را برای همه روشن ساخت. زن صهیونیست تاکید کرد که مجری عملیات اخیر در قدس (شهید خیری علقم) از مقابل او رد شده اما به وی گفته که زن نمی‌کشد و به راه خود ادامه داده است. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

جوان 21 ساله ای که حتی در عملیات استشهادی خود به فکر صدمه نزدن به زنان است را به گونه ای قصد دارند تروریستی بنامند که خودشان در حملات مختلف از جمله حمله چندروز گذشته اقدام به شهادت رساندن زنان و کودکان کردند.

اما باید پرسید که آیا چنین عملیات انفرادی بیشتر تاثیرگذار خواهد بود یا بهتر گروه های مقاومت از جمله جهاد اسلامی اقدام به انتقام جویی و حملات موشکی راه اندازی کند. از این رو با توجه به اهمیت این مسئله در فلسطین اشغالی در گفتگویی با نورس حمید، فعال سیاسی فلسطینی به بررسی ابعاد مختلفی پرداخته شد.

تحلیل کلی شما از حوادث اخیر در قدس چیست؟

این، اقدام مهمی بود و البته به‌جز عملیات جمعه شب، صبح روز شنبه نیز عملیاتی توسط یک نوجوان ۱۳ساله فلسطینی انجام شد. خانواده این شهید هم حتی در جریان آن نبودند و تا زمانی که فیلم اقدام استشهادی توسط رژیم صهیونیستی منتشر نشده بود قبول نمی‌کردند این کار توسط فرزندشان انجام شده؛ این مسئله نشان‌دهنده آن است که این تصمیم انفرادی است. این عملیات در حالی اتفاق می‌افتد که بن‌گویر، تقریباً هر روز وارد مسجدالاقصی می‌شود و چند روز پیش  تظاهرات جدی توسط شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی در شهر قدس برگزار شد و در باب‌العمود، ضمن توهین به نبی مکرم اسلام(ص) و اهانت به مسجدالاقصی، شاهد هتک حرمت فراوان و ریختن زباله بودیم. شرایط قدس بسیار سخت است و درگیری‌های جدی وجود دارد. به‌خصوص که روز پنجشنبه ۹ شهید در جنین داشتیم. این تعداد شهید فلسطینی را از جنگ سیف‌القدس به این سو ندیده‌ایم. عملیات فعلی انتقامی است که به صورت انفرادی و در پاسخ به این جنایات رژیم صهیونیستی انجام شده است.

واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی چیست؟

به نظر می‌رسد به جنگ نزدیک شده‌ایم. به‌تازگی برخی رهبران جنبش جهاد اسلامی مثل زیاد النخاله اعلام کردند امسال. تعداد زیادی از جوانان فلسطینی به سمت عملیات استشهادی رفته‌اند. شرایط بسیار سختی در فلسطین وجود دارد به‌خصوص پس از حکومت نتانیاهو و روی کار آمدن راست‌گراهای افراطی شاهد تشدید این شرایط و واکنش‌های شدید بوده‌ایم. شهرک‌نشینان ظاهراً این مسئله را می‌خواهند و به یک جنگ بزرگ تمایل دارند اما توان وارد شدن به این خطر را ندارند و فکر نمی‌کنم به مرحله جنگ بزرگ برسند. به همین دلیل در نهایت شاید رژیم صهیونیستی عملیاتی مشابه عملیات جنین انجام دهد.

اعلام بن‌گویر در مسلح کردن همه ساکنان سرزمین‌های اشغالی چقدر جدی است؟

مسئله این است قوانین حمل سلاح توسط رژیم اشغالگر قدس، نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار ساده است. یعنی قانون این است هر اسرائیلی بالای ۱۸سال پس از آموزش، به‌راحتی گواهی حمل سلاح می‌گیرد. بن‌گویر اعلام کرده می‌خواهد قوانین حمل سلاح را ساده‌تر از این کند یعنی هر نفر به‌راحتی حتی بدون گواهی به سلاح دسترسی داشته باشد.

حقیقت این است اختلافات بین خود اسرائیلی‌ها زیاد است. هفته گذشته بیش از ۱۰۰هزار نفر ضد حکومت نتانیاهو تظاهرات کردند. چون حکومت نتانیاهو کاملاً راست افراطی است و برخی که قائل به صلح با فلسطینیان هستند با عملکرد این کابینه مخالف‌اند. بنابراین، با توجه به عملیات فعلی و شدت گرفتن درگیری‌ها در داخل رژیم صهیونیستی، ممکن است انتخابات زودرس را داشته باشیم. البته فراموش نکنیم جنگ سیف‌القدس در اواخر نخست‌وزیری نتانیاهو اتفاق افتاد؛ در زمان انتخابات معمولاً از جنگ به عنوان ابزاری برای جلب آرا استفاده می‌کنند و با این بهانه می‌گویند ما از شما در برابر فلسطینی‌ها محافظت می‌کنیم و از جنگ برای اهداف انتخاباتی خود سوءاستفاده می‌کنند. قضیه پراکندگی داخل خود رژیم صهیونیستی، نیز می‌تواند عامل ایجاد جنگ باشد.

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top