تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/11/10 - 19:57
کد خبر: 459780

ضرورت مشارکت آموزش و پرورش در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

ضرورت مشارکت آموزش و پرورش در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی بر همکاری و همراهی وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» «سید جواد ساداتی نژاد» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور افزود: آموزش و پرورش در اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت نقش مهمی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هر سال در روز درختکاری برنامه‌هایی را برای کاشت نهال دارد اما با توجه به شرایط دنیا در ترسیب کربن و لزوم کاشت یک هزار میلیارد درخت در جهان، سهم کشور ما یک میلیارد درخت است که در اجرای این طرح به همراهی آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی تصریح کرد: ما در کشور توان تولید ۴۰۰ میلیون اصله نهال در سال را داریم و تا سال آینده میزان تولید نهال به ۲۵۰ میلیون اصله خواهد رسید.

ساداتی‌نژاد با بیان این که کاشت یک میلیارد درخت باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شود، گفت: یکی از بخش‌های مهم در این راستا که از ظرفیت‌های مردمی بالایی برخوردار است، آموزش و پرورش است و می‌توانیم از ظرفیت مدارس در اقصی نقاط کشور استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا در این زمینه جلساتی را با مدیران کل آموزش و پرورش و معلمان در سراسر کشور به صورت وبیناری داشته باشد تا برای اجرای این طرح تبیین لازم انجام شود.

وی بر اختصاص امتیازات و مشوق برای مشارکت مردمی در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به نقش صدا و سیما در اجرای این طرح گفت: صدا و سیما باید برای اجرای این طرح برنامه مشخص داشته باشد و با جریان‌سازی در تسریع مشارکت مردمی با وزارت جهاد کشاورزی همراهی کند.

می‌توان از ظرفیت خانواده‌ها برای کاشت نهال استفاده کرد
در ادامه این نشست همچنین وزیر آموزش و پرورش گفت: یک معلم بازنشسته بیش از یک میلیون اصله بلوط کاشته است و ما حدود یک میلیون معلم بازنشسته در کشور داریم که می‌توانیم از ظرفیت‌های این افراد برای مشارکت در کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنیم.

یوسف نوری تصریح کرد: این وزارتخانه با ۱۶ میلیون نفر دانش آموز و ۳.۹ میلیون نفر کودکستانی می‌تواند جمعیت بالایی را برای کاشت نهال در کشور مهیا کند.

وی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش تنها نهادی است که با خانواده‌ها در ارتباط است، گفت: حدود ۲۴ میلیون خانواده داریم و می‌توانیم از ظرفیت خانواده‌ها برای کاشت نهال با نام «طرح کاشت نهال خانواده» به میزان مدنظر در سال برسیم.وی افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت خیرین هم در کاشت درخت استفاد کنیم، همچنین در ۳۶ کشور مدارسی داریم که می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top