تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/11 - 08:47
کد خبر: 459815

چه خبر از دانشگاه؟

چه خبر از دانشگاه؟

روزنامه فرهیختگان به بررسی اخبار پیرامون دانشگاه‌های کشور پرداخت:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه فرهیختگان به بررسی اخبار پیرامون دانشگاه‌های کشور پرداخت:

جزئیات نحوه برگزاری آزمون جامع دوره دکتری  تخصصی دانشگاه آزاد

محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و اکبر اشرفی‌ قائم‌مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد دستورالعمل «شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱» را به روسای دانشگاه آزاد استان‌ها ابلاغ کردند. این دستورالعمل مطابق با ردیف دوم راه‌کنش‌ها، اقدامات و اهداف کمی متناظر با آنها، متناسب‌سازی و تعادل‌بخشی به دوره‌های تحصیلی در سند تحول و تعالی، افزایش کیفیت و یکسان‌سازی نحوه برگزاری و اجرای مناسب ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی تدوین و ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل آزمون کتبی جامع در تمامی رشته‌ها استانی بوده (به استثنای واحدهای ویژه مستقل) و به‌صورت حضوری و متمرکز برگزار می‌شود. بخش شفاهی آزمون جامع به‌صورت حضوری در واحد دانشگاهی برگزار می‌شود. همچنین ارزیابی جامع در محل های تعیین‌شده توسط کمیته برگزاری استان (با هماهنگی واحدهای دانشگاهی) و با نظارت آن کمیته برگزار می‌شود.
در این شیوه‌نامه آمده است: آزمون جامع تمامی رشته‌ها در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ از تاریخ 30 اردیبهشت تا 12 خرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. واجدان شرایط ثبت‌نام در ارزیابی جامع باید مطابق تقویم آموزشی نسبت به ثبت‌نام در واحد دانشگاهی اقدام کرده باشند، در غیر این صورت حق شرکت در آزمون جامع را ندارند.

تعیین هفته اول اسفندماه به عنوان هفته «تعامل دانشگاه و خانواده»

جلسه «کمیته تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی با حضور عاصمه قاسمی مشاور ریاست در امور زنان و خانواده و سایر اعضا برگزار شد. عاصمه قاسمی در این جلسه با اشاره به برخی از مصوبات کمیته تعامل دانشگاه و خانواده، گفت: «هفته «تعامل دانشگاه و خانواده» توسط امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد پیشنهاد شد و تاریخ این هفته با نظر اعضا هفته اول اسفندماه تعیین شد.» وی در ادامه به تشریح برنامه های پیشنهادی هفته «تعامل دانشگاه و خانواده» پرداخت و افزود: «بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه، برنامه‌های مشارکتی والدین و فرزندان، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، پیش‌بینی غرفه‌های مشاوره خانواده و ... از جمله برنامه‌های این هفته است.» در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به ارائه نظرات، پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نشست «قرآن کریم و علم» در واحد علوم‌وتحقیقات برگزار می‌شود

نشست علمی ـ بین المللی با موضوع «قرآن کریم و علم» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌وتحقیقات با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد برگزار می‌شود. در این نشست که با حضور اساتید، اندیشمندان و محققان بین‌المللی برگزار خواهد شد، عبدالکریم پاز از کشور آرژانتین در خصوص «مسیحیت و علم»، دکتر محمدمهدی طهرانچی از کشور ایران در زمینه «قرآن و علم»، ابراهیم ساوادا از کشور ژاپن درباره «ادیان ژاپن و علم» و حمید کثیری از کشور اتریش درخصوص «قرآن و علم» سخنرانی خواهند کرد. نشست علمی ـ بین‌المللی با موضوع «قرآن کریم و علم» توسط گروه علوم قرآن و حدیث واحد علوم‌وتحقیقات امروز در اتاق کنفرانس کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

تشریح دستاوردهای ۴۴ساله انقلاب محور برنامه‌های  دانشگاه در دهه فجر

فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «سیاست‌های دهه مبارک فجر» را به روسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد ابلاغ کرد. جهان‌بین در این دستورالعمل تأکید کرده است: «در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به استناد بسته کاری «ارتقای تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی»، راه‌کنش «توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های ترویجی، تبلیغات محیطی و الگوسازی در محیط دانشگاه با محوریت مؤلفه‌های کلیدی فرهنگی در کنار توجه به نمادها و فضای کالبدی در کارکردهای تربیتی و هویتی و دعوت‌کنندگی فضاها»، اقدام چهل‌ونهم با عنوان «تهیه و پیاده‌سازی استانداردها و دستورالعمل‌های مناسب‌سازی و هویت‌بخشی فضاهای دانشگاهی» از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد، سیاست‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد ابلاغ می‌شود.» در این دستورالعمل آمده است: «استفاده از ظرفیت حضور اساتید به‌عنوان اقطاب اثرگذار با تاکید بر اساتید گروه معارف، «اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)» و آشنایی با دفاع مقدس و نیز سایر اساتید در دستور کار قرار گیرد و همچنین از برنامه‌های نهادهای دانشگاهی مانند بسیج دانشجویی و استادی، تشکل‌های اسلامی دانشجویی و استادی، کانون‌های فرهنگی و دانشجویی و ... استفاده شود.» براساس این دستورالعمل فضاسازی در محیط واحدهای دانشگاهی، استفاده از ظرفیت شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و انقلابی برای تبیین انقلاب اسلامی، اهداف، دستاوردها و پاسخ به شبهات روز پیرامون انقلاب اسلامی و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای مدافع امنیت ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد است.

همچنین استفاده از برنامه‌های هنری مانند تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس و گالری نقاشی و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی به‌صورت حضوری، استفاده از ظرفیت تریبون نمازجمعه یا راهپیمایی ۲۲بهمن جهت ایراد سخن توسط نماینده تشکل‌های دانشگاهی، هماهنگی جهت حضور دانشجویان و اساتید قوی و توانمند در مدارس و تشریح چرایی انقلاب و تاریخ تاریک پهلوی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با محوریت کتب پیرامون پاسخ به شبهات در مورد انقلاب اسلامی و تشریح دستاوردهای ۴۴ساله انقلاب، انتشار یادداشت، سرمقاله، مقاله و مصاحبه‌های اساتید، دانشجویان در نشریات و سایت‌های محلی و منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد برای گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

اختصاص سالن ورزشی دانشگاه آزاد به زلزله‌زدگان خوی

رضا عبدالله‌زاده رئیس دانشگاه آزاد واحد خوی در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری خوی در گفت‌وگو با آنا در تشریح اقدامات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: «در نخستین لحظات پس از وقوع زلزله برای دوری از خطرات احتمالی بعدی، دانشجویان ساکن خوابگاه به سالن ورزشی منتقل شده و در مرحله بعد به شهر‌های خود روانه شدند.» وی افزود: «در بازدید‌های انجام‌شده شاهد تخریب‌های گسترده‌‌ای در بناها و تأسیسات ساختمان‌های دانشگاه آزاد در مقایسه با زلزله‌های ماه قبل هستیم؛ اما برآورد دقیق خسارت‌ها منوط به قطع پس‌لرزه‌ها و بررسی دقیق کارشناسی است.» رئیس دانشگاه آزاد واحد خوی با بیان تمهیدات این واحد دانشگاهی برای امداد و خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان گفت: «گروه‌های جهادی واحد خوی از لحظات اولیه وقوع زمین‌لرزه در کنار مردم بوده‌اند و علاوه براین با هماهنگی‌های انجام‌یافته با نهاد‌های امدادرسان، سالن ورزشی دانشگاه و محوطه دانشگاه برای اسکان چادری و خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان تخصیص یافته است.» عبدالله‌زاده درباره آغاز مجدد فعالیت‌های دانشگاه آزاد واحد خوی عنوان کرد: «برای رعایت ایمنی دانشجویان و آماده‌سازی موقت دانشگاه، امتحانات تا آخر هفته جاری تعطیل شده و به محض آماده‌سازی دانشگاه، فعالیت‌های آموزشی از سر گرفته‌ خواهد شد. با هماهنگی مسئولان استانی برای مساعدت به دانشجویان واحد خوی تسهیلاتی اندیشیده شده که درصورت قطعی‌شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top