تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/11 - 14:41
کد خبر: 459874

شهر علم شهید سلیمانی با ظرفیت ۵۰۰ استارت‌آپ راه‌اندازی می شود

شهر علم شهید سلیمانی با ظرفیت ۵۰۰ استارت‌آپ راه‌اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: راه‌اندازی شهر علم شهید سلیمانی با ظرفیت ۵۰۰ استارت‌آپ و بهره‌برداری دستگاه پت اسکن مرکز فناوری دانشگاه در بیمارستان امام خمینی، برنامه آینده دانشگاه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی بهمن ۱۴۰۱ با بیان اینکه افتتاح شعبه بین‌الملل دانشگاه در عراق، راه‌اندازی شهر علم شهید سلیمانی با ظرفیت ۵۰۰ استارتاپ، تولید ۱۸۰ محصول فناوری، تنها بخشی از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه است گفت: کمک به استقرار سلامت و برقراری عدالت در سلامت وظیفه شما به‌عنوان یک پزشک پس از فارغ‌التحصیلی است.

وی گفت: با دیدن شما، یاد اولین روز حضورم در دانشگاه افتادم، سال ۶۳ وارد دانشگاه شدم و دوره پزشکی را شروع کردم و پس از پایان دوره عمومی، نفر اول دوره تخصصی رشته رادیولوژی شدم و رشته رادیولوژی مداخله‌ای را در کشور راه‌اندازی کردم، در طی این سال‌ها ۲۷ نوآوری و دو اختراع داشتم و همچنین مجله رادیولوژی را بنیان‌گذاری کردم.

قناعتی افزود: سال‌های تحصیل و دانشجویی ما در زمان جنگ بود و سختی‌های بسیاری را کشیدیم و در آن دوران یک‌بار در کرمانشاه مجروح شدم و یک‌بار حین کمک به مجروحان شیمیایی در سومار، شیمیایی شدم و با دوستان برای مقابله با حملات شیمیایی و کمک مجروحان شیمیایی وارد عمل شدیم و از آن سال وارد حوزه پژوهش نیز شدم و با امکانات محدودی که در اختیار داشتیم وارد فعالیت در این حوزه شدیم.

وی با بیان این‌که همیشه بهترین دانشجویان وارد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌شوند، گفت: همدوره ای های من و بیشتر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جزو بهترین‌های رشته خودشان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: من مدل‌های مختلف را مطالعه کردم برای این‌که ببینم چه کار باید کرد که در زندگی مفید بود و دوست دارم هر کاری که در توانم هست برای مردم کشورم انجام بدهم.

وی با اشاره به امیرکبیر به‌عنوان الگوی خود در زندگی گفت: امیرکبیر یک حجت تمام‌عیار برای ماندن در کشور در هر شرایطی است که در طول سه سال و نیم صدارت او، تمدن نوینی که امروز در ایران شاهد آن هستیم از دانشگاه تا پست و بیمارستان و ... را پایه‌گذاری کرد. ایده‌های آن مرد بزرگ در مدیریت مدرن تدریس می‌شود و توصیه من به شما این است برای این‌که بخواهید به کشورتان کمک کنید در کنار درس پزشکی، دوره‌های مدیریت مثلا MBA را فراگیرید.

قناعتی شفافیت، قانون‌مداری، شایسته‌سالاری، فسادستیزی و عدالت را از مهم‌ترین برنامه‌ها و ایده‌های امیرکبیر دانست و گفت: در مدیریت مدرن بر این اصول تأکید می‌شود و جزو ضروریات یک کشور برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت است، باید از خودمان شروع کنیم و اشکالات موجود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به انجام ۸ هزار عمل فیبروم رحم با استفاده از رادیولوژی مداخله‌ای گفت: برای ارایه مقالات و نتایج تحقیقات سفر زیاد می‌رفتم؛ در سفری که به ژاپن داشتم از یکی از مدارس این کشور بازدید کردم و یکی از علل موفقیت ژاپنی‌ها را تقویت حس مشارکت جمعی از دوران کودکی و مدرسه می دانم، به نظرم برای موفقیت باید تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم و اخلاق مشارکتی داشته باشیم که از مهم‌ترین شاخصه‌های رشد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به موفقیت دانشگاه ادامه داد: شعبه بین‌الملل دانشگاه در کشور عراق با نام سبطین راه‌اندازی شد که ۳ بیمارستان دارد و افتخاری برای دانشگاه است، حدود یک میلیارد دلار از سوی طرف عراقی برای این دانشگاه هزینه شد.

وی گفت: در داخل کشور نیز شهر علم شهید سلیمانی در حال راه‌اندازی است که ظرفیت ۵۰۰ استارتاپ را دارد، در دانشگاه ۱۸۰ محصول تولید شده است، مرکز فناوری دانشگاه در بیمارستان امام خمینی دستگاه پت اسکن را سال آینده به بهره‌برداری خواهد رساند، با ساخت دستگاه پروپ تشخیص سرطان (CDP) که نسبت به روش‌های جاری نظیر (Frozen section)، در زمان و هزینه بیماران، صرفه‌جویی چشمگیری ایجاد می‌کند، در همین دانشگاه تولید شده است.

قناعتی افزود: پزشک، سیاستمدار کوچک است و ما باید ارزش‌های بزرگ در برخی زمینه‌ها مانند عدالت در سلامت را گسترش دهیم تا طول عمر و کیفیت زندگی مردم را بالا ببریم، هدف نظام سلامت ما، خدمت به مردم است، باید کیفیت خدمات و ارائه خدمات سلامت را بالا ببریم که موفق شدیم درآمد توریسم سلامت دانشگاه را تا سه برابر افزایش دهیم، برای مثال هزینه پیوند مغز استخوان در هند صد هزار دلار و در ایران ۱۰ هزار دلار است. باید عدالت را نیز برقرار کنیم تا همه مردم بتوانند از خدمات استفاده کنند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد مسائل حوزه سلامت مربوط به خارج از حوزه سلامت است، به ازای هر دوربینی که در جاده نصب می‌شود کاهش هزینه در صدمات ترافیکی به همراه دارد. به عنوان مثال یک تصادف تا دو میلیارد تومان گاها برای کشور هزینه دارد، با تأمین هوای سالم، غذای سالم تا حدود زیادی سلامت مردم تأمین و در حوزه سلامت صرفه‌جویی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بیشترین علت مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر بر اساس آمار، مربوط به بیماری‌های تنفسی، سرطان‌ها، سکته و دیابت است که با سبک زندگی افراد ارتباط مستقیم دارند و حدود ۳۰ درصد از چرخه مالی جهان صرف بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت انسان‌ها، انسان سالم را محور توسعه و مولد دانست و گفت: امروزه علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی، اجتماعی و معنوی انسان نیز مورد تأکید و برنامه‌ریزی است.

قناعتی افزود: فرهنگ غربی و رژیم غذایی ناسالم، تهدید بزرگی برای سلامت بشر امروز و منشأ بسیاری از بیماری‌هاست درحالی‌که مصرف روزانه ۱۰۰ گرم آجیل در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است. ما برای در امان ماندن از این تهدید باید بر فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی‌مان تکیه کنیم. امروز شما به‌عنوان دانشجو باید مطالبه گر باشید و فردا وقتی به شهر و منطقه خود بازگشتید به استقرار سلامت و توزیع عدالت در سلامت کمک کنید.

وی افزود: خوب درس بخوانید، از همان دوره علوم پایه، صحیح و اصولی درس بخوانید، بهترین اساتید در کنار شما هستند، از فرصت حضور آنها استفاده کنید و خوب یاد بگیرید، در دوره شما متاورس، سیمولاتورها، و تکنولوژی‌های جدید به کمک آموزش آمده و شما می‌توانید از بهترین تجهیزات استفاده کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: خوب درس بخوانید و در کنار درس خواندن زندگی کنید، ورزش را فراموش نکنید، از ادبیات غنی فارسی غافل نشوید و مراقب سلامت روحی و معنوی خود باشید.

دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی بهمن ۱۴۰۱ ضمن خیر مقدم و تبریک کسب موفقیت در قبولی کنکور سراسری و ورود به بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور، گفت: دانشکده مانند خانه شماست و مسئولین در این مسیر مانند والدین شما هستند و شما میتوانید به آنها تکیه کنید و هر جا به مسئله ای برخورد کردید، از دانشکده کمک بخواهید و ما کنار شما هستیم.

وی افزود: از امروز شما وارد دوره طلایی زندگی خود شده اید، هدف خودتان را مشخص کنید، به چه چیزی میخواهید برسید.

بیگ محمدی منتورینگ را از مباحث مهم بویژه در دوران دانشجویی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه منتورینگ در دانشکده پزشکی پایه گذاری شده و بستر استفاده از آن فراهم است.

وی به دانشجویان توصیه کرد: در کنار خوب درس خواندن، سعی کنید به ورزش و هنر نیز بپردازید و تک بعدی نباشید و از تمام لحظات زندگی خود کمال استفاده را ببرید.

در ادامه دکتر سعید پور حسن معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده، گفت: قدر فرصت حضور در دانشگاه را بدانید، زمانی متوجه عظمت اینجا می شوید که از دانشگاه خارج شوید، بستر رشد برای همه شما فراهم است.

وی افزود: اهداف و ارزش هایی که در زندگی دارید را حتما یادداشت کنید و هر از گاهی آنها را مرور کنید، مراقب دارایی های پایدارتان مثل ارزش ها،خانواده، دوستان، سلامتی و مهمتر از همه شخصیت و عزت نفس خود باشید چرا که مهمترین دارایی پایدار شماست.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده پزشکی خاطر نشان کرد: در طول دوره تحصیل اگر مسئله ای پیش آمد، ما مسئولین دانشکده در کنار شما هستیم.

دکتر خدیجه ادبی معاون آموزش پزشکی عمومی نیز در سخنانی، به دانشجویان گفت: آیین نامه های آموزشی را کامل مطالعه کنید و مطالبه نیز داشته باشید و سعی کنید همیشه به اساتید خود احترام بگذارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top