تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/11 - 15:32
کد خبر: 459886

همکاری دانشگاه امیرکبیر و وزارت ارشاد در زمینه علوم و فناوری چاپ

همکاری دانشگاه امیرکبیر و وزارت ارشاد در زمینه علوم و فناوری چاپ

دانشگاه امیرکبیر و وزارت ارشاد در قالب یک تفاهم نامه با هدف توجه به موضوع صنعت و علوم و فناوری چاپ در نقشه جامع علمی کشور و ایجاد رشته های فنی و مهندسی با گرایش چاپ همکاری می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این تفاهم نامه به منظور توسعه دانش و علوم فناوری و گسترش سامانه های مدیریت و فرایند توانمند سازی و توجه به موضوع صنعت و علوم و فناوری چاپ در نقشه جامع علمی کشور و ایجاد رشته های فنی و مهندسی با گرایش چاپ و در نهایت راه اندازی رشته تخصصی چاپ در راستای کارافرینی و اشتغال و ورود دانش آموختگان رشته های مختلف چاپ به عرصه های تولید، فناوری، پژوهش و آموزش منعقد شده است.

«ایجاد گرایش های چاپ و صنایع وابسته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و حرکت به سمت ایجاد یک رشته ی بین رشته ای در حوزه چاپ»،«تاسیس مرکز پژوهش و فناوری چاپ مجهز به ازمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی (انیستیتو چاپ) به منظور پژوهش و فناوری در موضوعات مرتبط با حوزه چاپ و صنایع وابسته»، «حمایت از تاسیس و تقویت شرکت های دانش بنیان مرتبط با تولید مواد اولیه و فناوری چاپ» از اهداف این تفاهم نامه به شمار می رود.

این تفاهم نامه بین دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه امیرکبیر منعقد شده است.

وزارت فرهنگ موظف است تعامل و همکاری در تدوین سرفصل ها و تعیین کارگروه های تخصصی برای اجرای هر یک از موضوع این تفاهم نامه با دانشگاه داشته باشد.

همکاری در زمینه تجهیز امکانات و تجهیزات آزمایشگاه های مرتبط با چاپ در دانشگاه برابر مقررات مربوطه، حمایت مادی و معنوی لازم به منظور فراهم نمودن زیر ساخت های لازم و اخذ مجوزهای مربوط در اجرای تفاهم نامه بر اساس شرح خدمات مرتبط با اهداف تفاهم نامه، مشارکت دادن موثر دانشگاه در سیاست گذاری های آموزشی، پژوهشی و فناورانه مرتبط با حوزه چاپ در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، تشویق و سوق دهی بخش خصوصی درگیر در حوزه چاپ به تعامل دانشی و فناورانه با دانشگاه از دیگر وظایف وزارتخانه به شمار می رود.

از سوی دیگر همکاری به منظور فراهم اوردن زیر ساخت های لازم و اخذ مجوزهای مربوط در اجرای تفاهم نامه بر اساس شرح خدمات مرتبط با اهداف تفاهم نامه، همکاری و حمایت به منظور تخصیص امکانات دانشگاهی وفق مقررات در راستای اجرای تفاهم نامه، اخذ مجوزهای لازم از شورای گسترش وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری تعیین اعضای هیات علمی مرتبط با موضوع، همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری و تعامل در جهت دهی به نیازهای علمی و فناورانه حوزه چاپ از وظایف دانشگاه در اجرای این تفاهم نامه نیز محسوب می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top