تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/11 - 20:24
کد خبر: 459930

احتمال پایان تکالیف مدرسه‌ای با هوش مصنوعی ChatGPT

هوش مصنوعی اکنون می‌تواند مقاله‌های بسیار باکیفیتی بنویسد و شاید بهتر باشد معلمان نوع تکالیف محول‌شده به دانش‌آموزان را تغییر دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از زومیت، هوش مصنوعی ChatGPT ابزاری قدرتمند است که می‌تواند گفتاری شبیه انسان تولید کند. البته شاید این ویژگی برای برخی مدارس چالش‌هایی ایجاد کرده باشد. مدرسه‌ی آلین در جنوب‌شرقی لندن قصد دارد به‌دلیل دردسترس بودن چت‌باتی مثل ChatGPT، از ارائه‌ی تکلیفی مثل انشا به دانش‌آموزان خودداری کند. به گزارش تایمز، دانش‌آموزان می‌توانند با ابزار هوش مصنوعی و با کمترین سعی و تلاش، تکالیف مدرسه‌ی خود را انجام دهند.

درحالی‌که هوش مصنوعی، فناوری جدیدی محسوب نمی‌شود اما ChatGPT آن را در شکلی ساده، دردسترس عموم مردم قرار داد. همان‌طور که ویندوز سنترال اشاره می‌کند، این ابزار در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و از آن زمان به سرفصل خبرهای سرتاسر جهان تبدیل شده است. این چت‌بات حتی موفق شد مقاله‌ای ارائه دهد که نمره‌ی A (بالاترین نمره‌ای که می‌توان در بریتانیا کسب کرد) را به‌دست آورد.

جین لونون مدیر مدرسه‌ی آلین گفت:

درحال‌حاضر کودکان اغلب با استفاده از انشای تکالیف، براساس آن‌چه به آن‌ها تدریس شده است ارزیابی می‌شوند. واضح است ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که کودکان می‌توانند پاسخ‌های قابل‌قبولی برای هر سؤالی به‌دست آورند. پس این تصور که به‌سادگی از همین‌ راه برای انجام تکالیف استفاده کنند واقعیت خواهد داشت.

- جین لونون

لونون در ادامه اعلام کرد تکالیف درسی همچنان برای تمرین مفید خواهند بود، اما ارزیابی‌ها و تکالیف تحت نظارت برای به‌ دست آوردن داده‌های قابل‌اعتماد درمورد اینکه آیا کودکان درحال کسب مهارت‌ها و اطلاعات جدید هستند یا خیر، موردنیاز است.

البته لونون درمورد احتمال عدم یادگیری محتوایی که به دانش‌آموزان اختصاص داده شده است، ابراز نگرانی کرد زیرا اگر آن‌ها تکالیف را انجام ندهند، نمی‌توانند از اشتباهات خود درس بگیرند. او می‌گوید:

مدرسه جایی است که ما یاد می‌گیریم چه کاری انجام دهیم و روش انجام کارهای مختلف چگونه است. علاوه‌براین در این مکان یاد می‌گیریم که چه‌کارهایی را نباید انجام داد، چگونه اشتباه کنیم و روش برخورد با اشتباهات چیست. همه‌ی ما می‌دانیم شکست‌خوردن، برای یادگیری و رسیدن به موفقیت چقدر اهمیت دارد.

- جین لونون

با ادامه‌ی پیشرفت هوش مصنوعی، نگرانی‌ درمورد تکالیف دانش‌آموزان در مدارس احتمالاً گسترش خواهد یافت. پیش‌از این برخی رسانه‌های خبری از چنین ابزارهایی برای تولید محتوا استفاده کرده‌اند و دانشجویان و دانش‌آموزان نیز برای تقلب از آن بهره گرفته‌اند. حتی یک نویسنده از ChatGPT برای نوشتن کتاب کمک گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top