تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/19 - 11:42
کد خبر: 460733

چگونه وکیل خوب شویم؟

چگونه وکیل خوب شویم؟

یک وکیل خوب و با تجربه علاوه بر پروانه و مجوز وکالت باید ویژگی های حرفه ای و شخصی و اخلاقی و فنی لازم را نیز داشته باشد تا بتواند از حق موکل به خوبی دفاع نموده و در جهت پیشبرد عدالت و دادرسی عادلانه موثر باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یک وکیل خوب و با تجربه علاوه بر پروانه و مجوز وکالت باید ویژگی های حرفه ای و شخصی و اخلاقی و فنی لازم را نیز داشته باشد تا بتواند از حق موکل به خوبی دفاع نموده و در جهت پیشبرد عدالت و دادرسی عادلانه موثر باشد. به عبارت دیگر برای اینکه ویژگی وکیل دادگستری خوب را بشناسیم فقط توجه به پروانه وکالت و مجوز از مرکز امور مشاوران حقوقی یا کانون وکلا، کافی نیست و ویژگی های دیگری که در ادامه به آنها اشاره می شود نیز باید وجود داشته باشند. برای اینکه با بهترین وکیل کرج و ویژگی های خوب وکیل اشنا شوید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

وکیل دادگستری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در شرایط دشوار گیج کننده یا پیچیده اشخاص حقیقی و حقوقی ممکن است به شدت به دنبال راهنمایی بهترین وکیل کرج باشند. یک وکیل دادگستری می تواند تأثیر مثبت و چشمگیری بر زندگی موکلان خود داشته باشد. خواه از طریق کمک به آنها در یک مشکل دشوار قانون خانواده، محافظت از آنها در برابر اتهامات دروغین یا تأمین غرامت مالی عادلانه پس از حادثه وکلای مدافع مردم در برخی از چالش برانگیزترین دوران زندگی خود هستند.

این کار ساده ای نیست و همه از آن صرف نظر می کنند. بیش از یک چهارم وکلا این حرفه را در هفت سال اول ترک می کنند. مدرک حقوقی نیز می تواند برای بسیاری از محیط ها و مشاغل حرفه ای اعمال شود. اما برای هرکسی که می خواهد بداند چگونه بهترین وکیل کرج را پیدا کند یا چگونه یک وکیل خوب باشد، مهم است که عوامل اصلی موفقیت وکلا را در نظر بگیرد.

 

موفقیت یک وکیل خوب

شور و شوق برای کار به عنوان نقطه شروع، وکلای موفق تقریباً همیشه اشتیاق واقعی برای شغل خود دارند. احتمالاً جملات رایجی مانند شغلی را انتخاب کنید که دوست دارید را شنیده اید. البته همه ما می دانیم که در دنیای واقعی به این سادگی ها هم نیست. در عین حال مجموعه گسترده ای از شواهد علمی وجود دارد که اهمیت اشتیاق را برای کار شما نشان می دهد. برخی از آنها اشتیاق زیادی برای یادگیری مادام العمر دارند. به عبارت دیگر افرادی که به کاری که انجام می دهند علاقه زیادی دارند، شادتر، موفق تر و عملکرد بهتری دارند. اگر علاقه زیادی به خدمت به مردم دارید و به قانون علاقه دارید باید درخواست پذیرش در دانشکده حقوق را در نظر بگیرید.

در دانشگاه همیشه به دانشجویان حقوق گفته می شود که باید سعی کنند از مدرک خود برای بهبود اوضاع دیگران استفاده کنند. وکیلی که متعهد به نمایندگی و کمک به مشتریان خود است ، به احتمال زیاد در زندگی حرفه ای آنها معنا و موفقیت پیدا می کنند.

ویژگی های یک وکیل موفق

  1. از اطلاعات خود آگاه باشید. خودتان را نسبت به قوانین به روز نگه دارید. و آنها را به خاطر نگه دارید، چرا که ممکن است هر لحظه در حوزه قضایی به کار آیند.

  2. در یک کانون وکلا عضو و رفت و آمد داشته باشید، وقتی شما با سایر وکلا در ارتباط باشید قادر به رد و بدل تخصص ها هستید؛ همچنین می توانید نفوذ بیشتری بین آنان به دست آورید.

  3. در یک شرکت معتبر کار کنید؛ نیازی نیست معروف باشید. تا زمانی که شما موفقیت های خوبی داشته باشید و خودتون رو در بالاترین رده حفظ کنید میتونید توسط نردبان شرکت ها بالاتر روید.

  4. با قاضی و دفاتر بالا رتبه دادگاه با احترام صحبت کنید. به آنها خوب گوش دهید بدون آنکه میان حرفهایشان بپرید؛ حرفه ای بودن شما بستگی به این دارد که چطور خودتان رو پرزنت یا نشان دهید.

  5. استفاده از درایت و مهربانی هنگامی که با موکلتان هستید. ممکن است آنها به خاطر موقعیت بدی که در آن هستند آشفته باشند؛ پس شما سعی کنید از دید آنها به موضوع نگاه کنید. و اجازه ندهید که آنها به طور شفاهی و حتی فیزیکی با شما برخورد و سواستفاده کنند.

  6. به موکل خود گوش کنید. هرگز قبل از اینکه تمام داستان رو شنیده باشید قضاوتشان نکنید؛ به یاد داشته باشید موکل شما تا زمانی که گناهش ثابت نشه، بی گناه است.

  7. ارتباط بین بهترین وکیل کرج و موکل را محرمانه حفظ کنید. موضوع موکل شما به هیچ کسی به غیر از شما، قاضی و دادستان مربوط نیست؛ اگر دادگاه علنی هست، اطلاعات موکل خود را داوطلبان در اختیار روزنامه ها و سایرین ندهید.

  8. هنگام بازجویی از یک شاهد، سوالات مناسب مربوط به محاکمه بپرسید. هنگامی که شاهد در جایگاه در حال شهادت هست، اگر دچار احساسات می شوند آنها را به سخره نگیرد و بگونه ای حرفه ای، فاصله با او را هم حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که باید مراقبت ویژه ای از شاهدانی که زیر سن قانونی و قربانی جرم و جنایت خشونت آمیز هستند صورت پذیرید.

  9. همیشه حرفه ای بودن و عدالت محوری خود را حفظ کنید؛ شما طبق قانون ملزم به گفتن حقیقت هستید. و یک مثال خوب باشید برای همه.

چگونه وکیل خوب شویم؟

چه اختیاراتی به وکیل بدهیم؟

وکالتنامه‌ای که بین وکیل و موکل تنظیم می‌شود و به امضا می‌رسد شامل اطلاعاتی از جمله حدود اختیارات وکیل است؟ در این بخش باید چه موضوعاتی درج شود؟ بهترین وکیل کرج در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد: همان طوری که در مواد ۳۵ و ۳۶ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) به خوبی به آن اشاره شده است، وکیل در دادگاه‌ها تمام اختیارات راجع به دادرسی را داراست مگر مواردی که موکل آنها را از وی سلب کرده باشد. اصولاً‌ وکیل در وکالتنامه تکلیف به تصریح و ذکر اختیارات مندرج در مواد ۳۵ و ۳۶ قانون یاد شده را دارد که بر حسب موقعیت و وضعیت دادرسی تشخیص می‌دهد که چه مواردی را از موکل کسب اختیار کند.

ممکن است در یک دادرسی وکیلی نیازی نداشته باشد عین ۱۴ مورد از اختیارات را داشته باشد و ممکن است در مواردی هم همه‌ آنها را نیاز داشته باشد. برای مثال، در مواردی که شما به وکیل اجازه می‌دهید که فقط پرونده را مطالعه کند، لازم نیست که همه موارد را جزو اختیارات وکیل در وکالتنامه تصریح کنید. بلکه از وی بخواهید که این وکالتنامه فقط برای مطالعه تنظیم شود چراکه ممکن است شما بخواهید پس از کسب اطلاع از محتویات پرونده، وکالت آن را به بهترین وکیل کرج بدهید یا برعکس اگر شما وکالت در دادرسی را به وکیل دادید، بهتر است انتخاب اختیارات را به انتخاب وکیل بسپارید چون وی بهتر از شما و هر کس دیگری می‌داند، کدامیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بنابراین، شایسته است در چنین مواردی به وکیل خود اعتماد داشته باشید. هرچه وکیل در دادرسی از اختیارات بیشتری برخوردار باشد،‌ قدرت مانور و تصمیم‌گیری وکیل نیز در دادرسی در موقعیت‌های حساس بیشتر و بهتر می‌شود.

چگونه وکیل خوب شویم؟

پیگیری تخلفات وکیل

در صورتی که نسبت به خدمات وکیل اعتراض داشته باشیم باید برای پیگیری آن به کجا مراجعه کنیم؟ اصولا هر صنفی و تشکیلاتی دارای نظامنامه‌ای است که اعضای آن مطابق قوانین و مقررات در حوزه حرفه‌ای خود فعالیت می‌کنند؛ حرفه وکالت نیز مانند طبابت و سایر حرف از این امر مستثنی نیست.

از نظر حرفه‌ای اگر وکیلی در چارچوب رفتار و عملکرد سازمانی خود، مرتکب تخلفی شود، مرجع رسیدگی به این شکایات و اعتراضات، دادسرای کانون وکلای دادگستری مستقر در کانون وکلاست و اشخاص می‌توانند با مراجعه به این دادسرا شکایت خود را پیگیری کنند.

به اقتضای صنعتی شدن جوامع، روابط اجتماعی نیز با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو می‌شود؛ به عبارت دیگر به همان میزانی که جوامع از پیشرفت، توسعه برخوردار می‌شوند، روابط حقوقی و اجتماعی افراد در جامعه نیز، از لحاظ حقوقی دشوار و پیچیده‌تر می‌شود، به گونه‌ای که نه تنها دیگر حل مسائل و مشکلات حقوقی از عهده افراد عادی خارج می‌شود، بلکه حتی در برخی دعاوی و پرونده‌ها دیده می‌شود که تیم‌های حقوقی مجرب متشکل از حقوقدانان و وکلای باسابقه برای حل مساله‌ای ساعت‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند.

منبع: وکیل از ما

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top