تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/11/20 - 11:40
کد خبر: 460876

۶۰میلیون تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان خوی پرداخت می شود

۶۰میلیون تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان خوی پرداخت می شود

استاندار آذربایجان غربی از تصویب و اختصاص ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان در خوی در جلسه هیئت دولت خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در گفتگوی خبری با اشاره به حضور و پیگیری رئیس جمهور و مسئولان ارشد ملی در مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: در جلسات هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه، برای واحدهای مسکونی تخریب شده، ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای واحدهای شهری و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای روستایی اختصاص یافت.

وی همچنین از اختصاص ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده خبر داد و افزود: ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه نیز برای بازسازی واحدهای دامی تخریب شده اختصاص یافته است.

بسیج امکانات برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امکانات ملی و استانی برای خدمات رسانی و کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی بسیج شده است، افزود: در اثر زمین لرزه ۱۳ مهر شهرستان خوی، یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی با تخریب کامل، ۴۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده و ۵۲۳ واحد دامی تخریب شده داشتیم.

وی همچنین با اشاره به بازسازی ۷۰ درصدی واحدهای تخریب شده ۱۲ روستا در زلزله نخست شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: با مصوبه دولت، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای تخریب کامل شده، ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای واحدهای شهری تخریب شده، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای روستایی و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای دامی در نظر گرفته شد.

استاندار آذربایجان غربی به زمین لرزه ۲۸ دی ماه شهرستان خوی نیز اشاره کرد و افزود: در این زلزله نیز ۳۷۰ واحد تخریب کامل و ۳۶۰۰ واحد خسارت دیده بودند که عملیات آواربرداری و بازسازی این واحدها با مشارکت دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به زمین لرزه ۸ بهمن ماه شهرستان خوی، اضافه کرد: عملیات امداد و نجات از دقایق اولیه و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ستاد مدیریت بحران، در کمتر از ۵ ساعت انجام شد.

۷۶ مصدوم زمین لرزه خوی در مراکز درمانی بستری هستند

وی در ادامه ضمن قدردانی از خدمات کادرهای درمان به آسیب دیدگان زلزله، افزود: ۱۴۰۰ نفر مصدوم زمین لرزه اخیر به مراکز درمانی انتقال یافتند که از این تعداد ۱۵۰ نفر به مراکز درمانی شهرهای دیگر استان منتقل شده و ۷۶ نفر نیز بستری شدند.

استاندار آذربایجان غربی به تأثیر منفی شایعات در روند خدمات رسانی نیز اشاره کرد و گفت: با گسترش شایعات، در کنار ارائه خدمات به زلزله زدگان، با خروج مردم از شهرستان خوی روبرو بودیم که مشکلاتی را در روندی خدمات رسانی ایجاد کرده بود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی در ساعات اولیه خبر داد و گفت: مقامات ارشد ملی به صورت مستمر در مناطق زلزله زده حضور یافته و در تدوین سیاست‌های کلی خدمات رسانی و تسریع روند ارائه خدمات دخیل بودند.

معتمدیان با اشاره به اهمیت تأمین امنیت مناطق زلزله زده با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی، افزود: ۲۴ ساعت پس از وقوع زمین لرزه اخیر، اسکان زلزله زدگان در اردوگاه‌های اضطراری انجام شده و در روستاها نیز چادر توزیع شد.

۱۱۰ کمپ اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده خوی دایر شده است

وی همچنین به توزیع چادر در ۲۴ ساعت اول در ۷۲ روستا اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۱۰ کمپ در شهرستان خوی ایجاد شده و ۱۳۰ هزار نفر در این کمپ‌ها اسکان یافته‌اند.

استاندار آذربایجان غربی به توزیع ۴۰ هزار دستگاه چادر در مناطق زلزله زده نیز اشاره کرده و افزود: تاکنون ۱۶۰ هزار تخته پتو و ۴۷ هزار زیرانداز در منطقه توزیع شده و ۶۷ گروه جهادی به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

معتمدیان همچنین با اشاره به رفع قطعی برق در مناطق زلزله زده در کمتر از ۲ ساعت توسط ۸۰ اکیپ شرکت برق، خاطرنشان کرد: ۱۳۰ اکیپ بنیاد مسکن نیز جهت ارزیابی خسارت‌ها در ۷۲ روستا و ۳ شهر شهرستان خوی حضور یافتند.

فرآیند بازسازی مناطق زلزله زده در ۶ ماه آینده خاتمه می‌یابد

وی در ادامه به نتیجه ارزیابی‌های بنیاد مسکن اشاره کرده و افزود: به دنبال دو زمین لرزه اخیر شهرستان خوی، ۲۱۲۰ واحد تخریب کامل شده، ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد خسارت دیده و ۱۵۰۰ واحد دامی نیز تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.

معتمدیان با اشاره به آغاز آواربرداری در مناطق زلزله شهرستان خوی همزمان با سفر رئیس جمهور، گفت: بنیاد مسکن، بازسازی شهر خوی را به استان زنجان، شهر فیرورق را به استان آذربایجان شرقی و بازسازی مناطق روستایی را نیز به استان آذربایجان غربی سپرده است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم در تسریع روند آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده، افزود: مالکین واحدهای تخریب شده در شهرستان خوی، جهت صدور پروانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مراجعه خواهند کرد و با مدیریت زمان، تلاش می‌شود فرایند بازسازی در ۶ ماه آینده خاتمه یابد.

وی همچنین با رد شایعات، پیش بینی زمین لرزه را غیرممکن دانسته و اضافه کرد: از ظرفیت علمی دانشگاه تهران و ارومیه برای مطالعات زمین شناسی در منطقه، استفاده خواهد شد.

۵ درصد سهمیه برای دانش آموزان خوی در کنکور اختصاص یافت

معتمدیان به کمک‌های مردمی ارسالی از سراسر کشور نیز اشاره کرد و افزود: دولت و دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حاکمیتی و نیروهای مسلح در کنار گروه‌های مردمی، سه ضلع اصلی خدمات رسانی به زلزله زدگان شهرستان خوی بوده و همدلی بی نظیری را در این مدت خلق کردند.

استاندار آذربایجان غربی از تعیین ۵ درصد سهمیه برای دانش آموزان شهرستان خوی جهت شرکت در کنکور خبر داد و تصریح کرد: خانوارهایی که منزلشان تخریب نشده، به شایعات توجه نکنند و به منزل خود بازگشته و اسکان یابند.

وی در ادامه از اصحاب رسانه و صداوسیما تشکر کرده و افزود: رسانه‌های دلسوز، در تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی شفاف و مقابله با شایعات و توطئه‌های دشمن، نقش ارزشمندی در این مدت داشته‌اند.

معتمدیان با اعلام اینکه با تمام توان در کنار مردم شهرستان خوی هستیم، گفت: عشق و همدلی تمامی نهادها و دستگاه‌ها برای کاهش آلام مردم خوی، روند بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی را تسریع خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top