تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/12/04 - 10:00
کد خبر: 462397

اینترنشنال نگران از ترور یا جذب کارمندان توسط سیستم امنیتی ایران؟

 اینترنشنال نگران از ترور یا جذب کارمندان توسط سیستم امنیتی ایران؟

انتقال دفتر ایران اینترنشنال از لندن به واشنگتن به‌خاطر نگرانی از ترور کارمندان آن نیست بلکه دقیقاً به‌دلیل ترس از جذب آنها توسط سیستم امنیتی ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم،  یکی از خبرنگاران شبکه سعودی اینترنشنال گفته است: پس از این‌که وزیر اطلاعات ایران آن شبکه را «سازمان تروریستی» خواند ترس شدیدی بین کارکنان ما ایجاد شد که در ابتدا در حد حرفهای درگوشی افراد بود اما پس از مدت کوتاهی حالت فراگیر و آشکار پیدا کرد تا حدی که صراحتاً و به‌صورت جمعی با مدیران شبکه مطرح و از آنها تقاضای چاره می‌شد.

این خبرنگار ادامه می‌دهد: پیش از آن میان کارکنان ایران اینترنشنال انتقاداتی نسبت به حرکت رادیکال و غیرحرفه‌ای شبکه در مقطع ناآرامی‌های اخیر ایران بروز کرد، بعداً همین تندروی‌ها را عامل تروریست نامیدن شبکه معرفی می‌کردند، از سوی دیگر یک همزمانی ایجاد شد بین آن موضع‌گیری وزیر اطلاعات با ترسی که ایجاد کرد و با اعلام عفوهای گسترده برای دستگیرشدگان ناآرامی‌ها در ایران.

این فرد در ادامه اظهار داشته است؛ دقیقاً پس از اعلام عفوها، مأمورین وزارت اطلاعات ایران شروع به تماس با کارکنان شبکه‌های فارسی‌زبان لندن یا خانواده‌های آنها و با برخی از افراد اپوزیسیون مستقر در کشورهای دیگر کردند و می‌گفتند در صورت همکاری با وزارت اطلاعات از مجازات در امان خواهند بود و راه برگشتشان به کشور نیز باز خواهد بود.

کارمند سعودی اینترنشنال می‌گوید: بالاخره معلوم نیست که چند نفر از کارکنان شبکه با مأمورین امنیتی ایران وارد همکاری شدند اما برخی دیگر از آنها، این تماس‌ها را با مدیران ارشد شبکه در میان گذاشته و آنها داستان را به سیستم امنیتی بریتانیا منعکس کرده بودند، پس از این ماجراها بود که طرح انتقال شبکه به واشنگتن به میان آمد و الّا قبلا نه‌تنها انتقال مطرح نبود بلکه در سال گذشته میلادی ساختمان جدیدی برای ایران اینترنشنال در غرب لندن به‌ارزش 22 میلیون پوند خریداری شده و قرار بود همین روزها به آن ساختمان منتقل شویم.

او همچنین ادامه داد: میان مدیران ارشد ایران اینترنشنال و مقامات امنیتی لندن هیچ کس نگران ترور کارمندان عادی شبکه نبود بلکه دقیقاً نگران ارتباط این افراد با وزارت اطلاعات ایران شده بودند اگر هم نگرانی امنیتی وجود داشت صرفاً برای مدیران شبکه بود که از گذشته برای افرادی همچون محمود عنایت و علی‌اصغر رمضان‌پور (مدیران ارشد شبکه) و سیما ثابت (مجری ارشد شبکه) خانه‌های امنی توسط پلیس تهیه شده و در آنها اقامت پیدا کرده بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top