تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/13 - 16:24
کد خبر: 463402

توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با متخصصان داخلی

توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با متخصصان داخلی

معدن و تجارت، علی نبوی، در یک برنامه‌ تلویزیونی، درباره توازن منطقه‌ای‌گفت: در دولت سیزدهم یکی از برنامه‌های وزارت صمت، توازن سرمایه‌گذاری و نوسازی است که سازمان گسترش وظیفه مهمی در این حوزه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، صنعت معدن و تجارت، علی نبوی، در یک برنامه‌ تلویزیونی، درباره توازن منطقه‌ای‌گفت: در دولت سیزدهم یکی از برنامه‌های وزارت صمت، توازن سرمایه‌گذاری و نوسازی است که سازمان گسترش وظیفه مهمی در این حوزه دارد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،  افزود: در کشور در دهه‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های صنعتی زیادی انجام شده اما متوازن نبوده است. مثلا در زنجیره تولید محصولی همچون فولاد با عدم توازن مواجه هستیم، به‌طوری‌که در بخش نورد، سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده، اما در حلقه‌های پایین‌تر مثل تولید شمش و ورق، سرمایه‌گذاری ناکافی بوده است.

به گفته رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، یکی از اهداف توازن منطقه‌ای، رفع نواقص در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها در زنجیره‌های تولید است.

وی افزود: در برخی مناطق، سرمایه‌گذاری بیش از حد بوده که با کمبود نیروی کار مواجه شده است. در مقابل، در برخی مناطق، سرمایه‌گذاری بسیار اندک بوده و سبب افزایش شدید بیکاری در آنجا شده است. علاوه بر این، مهاجرت‌های ناشی از عدم توازن سرمایه‌گذاری، مشکلات اجتماعی و سیاسی هم ایجاد کرده است.

نبوی اظهار داشت: باید در مناطقی سرمایه‌گذاری کنیم که مانع موج مهاجرت مردم شویم. برای همین منظور، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در شهرهای هدف قرار داده‌ایم. از ۴۶۵ شهرستان کشور، ۱۰۷ شهرستان جزو منطقه یک و ۱۵۶ شهرستان جزو منطقه دو سرمایه‌گذاری هستند یعنی سرمایه‌گذاری صنعتی در آنها صفر یا بسیار اندک است.

وی اعلام کرد که در مناطق ۳ و ۴ دیگر مشوقی برای سرمایه‌گذاری جدید ارائه نخواهد شد چون تقریبا اشباع شده‌اند، البته پروژه‌هایی که از قبل در حال اجرا است، با پیگیری‌های وزارت صمت در اولویت تکمیل قرار دارند.

* توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی هم توضیح داد و گفت: توسعه این فاز توسط کنسرسیومی از ۸ شرکت داخلی به رهبری سازمان گسترش انجام شد، بدون حضور حتی یک شرکت خارجی.

به گفته وی، منابع مالی این فاز هم از منابع نفتی و صندوق توسعه ملی تامین شده که ۵ میلیارد دلار مجموعا سرمایه‌گذاری شده است. همچنین بیش از ۷۰ درصد تجهیزات استفاده‌شده در فاز ۱۴ پارس جنوبی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top