تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/14 - 00:19
کد خبر: 463457

معرفی ۱۰ سایت برتر دانلود رایگان عکس +لینک

معرفی ۱۰ سایت برتر دانلود رایگان عکس +لینک

عکاسی همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از طراحی بوده است. امروزه پیدا‌کردن عکس‌های باکیفیت و متناسب با آنچه در ذهن دارید، ساده‌تر از همیشه شده است. شما با هزینه اندک و حتی کاملاً رایگان می‌توانید بسیاری از عکس‌ها و وکتورها و طراحی‌ها را دانلود کنید. خوشبختانه تعداد فزاینده‌ای از وب‌سایت‌ها با عکس‌های استوک زیبا در سراسر اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، عکاسی همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از طراحی بوده است. امروزه پیدا‌کردن عکس‌های باکیفیت و متناسب با آنچه در ذهن دارید، ساده‌تر از همیشه شده است. شما با هزینه اندک و حتی کاملاً رایگان می‌توانید بسیاری از عکس‌ها و وکتورها و طراحی‌ها را دانلود کنید. خوشبختانه تعداد فزاینده‌ای از وب‌سایت‌ها با عکس‌های استوک زیبا در سراسر اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

بسیاری از این عکس‌ها عاری از محدودیت‌های حق چاپ هستند یا تحت مجوز کرییتیو کامنز (Creative Commons license) قرار دارند. اجازه‌نامه کرییتیو کامنز از پروانه‌های حق نشر همگانی است. این پروانه‌ به هنرمندان اثر اجازه می‌دهد که بگویند چه حقوقی برای خودشان محفوظ بماند و چه حقوقی برای دریافت‌کننده اثر باقی بماند.

وقتی تصویری تحت مجوز کرییتیو کامنز باشد؛ یعنی می‌توانید بدون درخواست اجازه، عکس را حتی برای مقاصد تجاری کپی، اصلاح، توزیع و اجرا کنید. با‌این‌حال، دقت کنید در وب‌سایت‌های مختلف برخی از عکس‌ها ممکن است به ذکر منبع نیاز داشته باشند. بنابراین، پیش از استفاده به صفحه‌ای که در آن قرار دارید، توجه کنید. در این مقاله، فهرستی از بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس استوک را برایتان تهیه کرده‌ایم.

در‌ادامه، محبوب‌ترین و بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس استوک را معرفی کرده‌ایم. با مطالعه و بررسی هر‌یک از این گزینه‌ها، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام برای کار شما مناسب‌تر است.

۱. سایت Unsplash

Unsplash با سخاوتمندترین جامعه عکاسان جهان و بیش از ۳ میلیون قطعه عکس و چندین پلاگین یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مجموعه عکس‌های استوک موجود است.

Unsplash با برنامه‌های بومی دیگری مانند برنامه iOS، انتخابگر عکس اندروید، اپل تی‌وی، برنامه‌های والپیپر دسکتاپ و حتی افزونه کروم ارائه می‌شود که با بازکردن مرورگر، تصویر پس‌زمینه را به‌طورتصادفی انتخاب می‌کند. رابط برنامه‌نویسی Unsplash در‌حال‌حاضر به‌صورت بومی در ابزارهای محبوبی مانند Figma ،Notion، ترلو و Squarespace ادغام شده است و به شما امکان می‌دهد تا بدون ترک پلتفرم دلخواه خود، عکس‌های استوک با‌کیفیت را جست‌وجو و استفاده کنید.

مانند تمام سایت‌های عکاسی استوک، لازم نیست به عکاس اعتبار داده شود؛ اما Unsplash خاطرنشان می‌کند که بهتر است برای ادای احترام، به هر عکس از‌طریق لینکی به پروفایل عکاس اعتبار ساده‌ای بدهیم.

استفاده از سایت نیز آسان است: کلمه‌ای کلیدی را در نوار جست‌وجو در بالای صفحه تایپ کنید تا نتایج را مرور کنید و بهترین آن‌ها را برای اهداف خود بیابید. اگر نمی‌دانید به‌دنبال چه هستید، تب‌های دسته‌بندی در بالای صفحه اصلی برای الهام‌گرفتن شما قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که Unsplash را از سایر سایت‌های دانلود رایگان عکس متمایز می‌کند، بخش Collections آن است. کاربران این سایت می‌توانند مجموعه‌هایی مانند «سنت‌های کریسمس» و «پاییز» و «راه شیری» را با انتخاب عکس‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوند، ایجاد کنند. اگر به چندین عکس مشابه از موضوعی خاص نیاز دارید، Unsplash ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

۲. سایت Vecteezy

Vecteezy منبع گسترده‌ای از عکس‌های استوک رایگان و باکیفیت است. مزیت‌ها و ویژگی‌های متفاوت این وب‌سایت باعث شده است تا حدودی از سایر سایت‌های عکس استوک متمایز شود. این سایت موتور جست‌وجوی قوی‌تری دارد که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها را بر‌اساس رنگ، جهت، سبک، تعداد افراد، سن مدل‌ها و... فیلتر کنید.

در‌صورت نیاز، Vecteezy برای همه عکس‌های رایگان مدل امضا‌شده و سند سلب مالکیت صاحب اثر را ارائه می‌کند. این موضوع از کاربران و طرح‌های آن‌ها در‌برابر هرگونه مسئولیت قانونی محافظت می‌کند. این همان جزئیاتی است که اغلب سایر سایت‌های دانلود رایگان عکس نادیده می‌گیرند.

اعضای تیم محتوای Vecteezy هر عکس ارسالی را به‌صورت دستی از‌نظر کیفیت بررسی می‌کنند. این بدان‌معناست که می‌توانید مطمئن باشید مجموعه‌عکس‌های آن‌ها به‌طرز ماهرانه‌ای مدیریت‌ شده است و کیفیت مطلوب را تضمین می‌کند.

تمام عکس‌هایی که به‌‌رایگان دانلودکردنی هستند، با آیکن Free در گوشه عکس مشخص شده‌‌اند. اگر به ویرایش عکس‌ها نیاز دارید، در مقاله بهترین برنامه های ادیت عکس راهنمایی‌تان می‌کنیم.

۳. سایت Freepik

Freepik موتور جست‌وجوی قدرتمندی است که به کاربران کمک می‌کند عکس‌های رایگان با کیفیت مناسب و سایر منابع گرافیکی مانند تصاویر وکتور و تصویر‌سازی و فایل‌های PSD را پیدا کنند. در Freepik میلیون‌ها منبع گرافیکی برای دانلود در‌دسترس قرار دارد که می‌توان از آن‌ها در هر پروژه طراحی شخصی یا حرفه‌ای استفاده کرد.

موتور جست‌وجوی Freepik فیلترهای قدرتمندی دارد که به یافتن هر نوع منبع، جهت، رنگ، سبک و... کمک می‌کند. کاربران Freepik می‌توانند فرمت‌های منابع گرافیکی سازگار با Adobe Illustrator یا فتوشاپ را نیز از این وب‌سایت دانلود کنند.

۴. سایت Gratisography

شاید در Gratisography با تعداد زیادی عکس روبه‌رو نشوید؛ اما می‌توانید در آن برخی از تصاویر عجیبی را بیابید که ممکن است در وب پیدا کنید؛ یعنی تصاویری که در هیچ جای دیگری نمی‌توان پیدایشان کرد.

ظاهر این سایت بسیار ساده است و طرح رنگ آن با رنگ‌های نئونی روشن و عناصر کارتونی UI، ممکن است حواستان را پرت کند. عکس‌های این وب‌سایت فقط در ۹ دسته‌ی حیوانات، کسب‌وکار، مُد، غذا، طبیعت، اشیاء، مردم، شهری و غیر‌معمول سازمان‌دهی می‌شوند. در‌حالی‌که وضوح عکس‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار است، آن‌ها فقط در یک اندازه ارائه می‌شوند. نکته دیگر اینکه متأسفانه پیش از دانلودکردن هر تصویر امکان اطلاع از ابعاد آن وجود ندارد.

علاوه‌براین، در خبرنامه وب‌سایت می‌توانید عضو شوید تا زمانی‌که تصاویر جدید اضافه می‌شوند، مطلع شوید. اگر به‌دنبال تصویری عجیب‌وغریب هستید که محتوای شما را برجسته و به‌نوعی خاص متفاوت کند، Gratisography قطعاً بهترین مکان برای شروع است.

۵. سایت Reshot

Reshot منبع نسبتاً جدیدی برای طراحانی است که به عکس‌های استوک یا تصاویر وکتور یا آیکن‌ها نیاز دارند. این وب‌سایت منابع بصری رایگانی برای طراحان فراهم می‌کند.

برخلاف بسیاری از بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس استوک، Reshot از طیف گسترده‌ای از تصاویر وکتور و آیکن‌ها نیز برخوردار است. این سایت میلیون‌ها تصویر دارد که برای استفاده شخصی و تجاری رایگان هستند. با منو سمت چپ که در آن می‌توانید مجموعه‌ای از آیکن‌ها یا تصویرگری‌ها یا عکس‌ها را مرور کنید، می‌توان گفت که طراحی وب‌سایت مینیمالیستی است.

اگر می‌دانید به‌دنبال چه هستید، عبارات مدنظرتان را در نوار جست‌وجو تایپ کنید و نتایج را بر‌اساس نوع رسانه و نحوه قرارگیری جهت آن محدود کنید. هر وقت تصویری را پیدا کردید که دوستش داشتید، وکتور یا PNG آن را می‌توانید دانلود کنید. آیکن‌ها به‌صورت SVG قابل دریافت هستند.

در‌حالی‌که تصاویرسازی‌ها و آیکن‌ها چندین گزینه برای دانلود دارند، به‌نظر می‌رسد که عکس‌ها را فقط می‌توان به‌صورت JPEG و تنها در یک اندازه دانلود کرد. این اندازه‌ها در وضوح چشمگیر هستند؛ اما شما امکان انتخاب بین اندازه‌های مختلف را نخواهید داشت. اگر به‌دنبال ایده یا تصاویر خام برای نمونه‌های اولیه کار خود هستید، Reshot گزینه بسیار ایدئالی است.

۶. سایت Pixabay

سایت Pixabay پایگاه داده بسیار بزرگی از تصاویر با‌کیفیت دارد. Pixabay درمقایسه‌با Unsplash که اغلب برای بازاریابان محتوا و وبلاگ‌نویسان مفید است، بیشتر به‌سمت تجارت و بازاریابی گرایش دارد. یکی دیگر از مزایای بزرگ Pixabay این است که وکتورها و تصاویر‌سازی‌های رایگان را نیز ارائه می‌دهد.

کیفیت عکاسی در این وب‌سایت به‌اندازه Unsplash مطلوب نیست؛ اما اگر نمی‌توانید عکس استوک رایگان مورد‌نیاز خود را در آنسپلش پیدا کنید، Pixabay ممکن است بتواند به شما کمک کند.

۷. سایت Pexels

در Pexels هر‌کسی می‌تواند عکس‌ آپلود کند. متصدیان سایت بهترین عکس‌ها را برای پر‌کردن مجموعه‌ای جست‌وجوشدنی از تصاویر دامنه عمومی انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید کلید واژه‌ای خاص را جست‌وجو کنید یا بر‌اساس مضامینی از‌جمله سرگرمی‌ها و احساسات و مکان‌ها به‌دنبال عکس مدنظرتان بگردید.

Pexels با مجموعه‌ای عالی از تصاویر دستگاه‌ها که برای نمایش مدل‌های رابط ایدئال هستند، انتخاب مناسبی برای طراحان وب یا برنامه است. این سایت دانلود رایگان عکس بدون بهره مالکانه یا Royalty-free دسته‌بندی خاصی برای عکاسی از فضا دارد که شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌خاطر بسپارید عکس‌هایی که از ناسا است، فقط باید در زمینه‌های خاص استفاده شود.

۸. سایت foodiesfeed

FoodiesFeed هزاران عکس واقعی و زیبای رایگان از غذاها را با وضوح عالی ارائه می‌دهد. این سایت عکس استوک برای وبلاگ‌نویسان مواد‌غذایی عالی است. با ورود به هر عکس می‌توانید رزلوشن و توضیحی درباره تصویر و تعداد لایک‌های آن را مشاهده کنید. همچنین در زیر عکس، تصاویر مشابه با آن به شما پیشنهاد می‌شود.

۹. سایت Negative Space

هدف Negative Space فراهم‌کردن بستری برای عکاسان آماتور برای به‌اشتراک‌گذاشتن کار خود با جهان و حمایت از خلاقان دیگر است. در این وب‌سایت از هر‌کسی که دوربین دارد، دعوت می‌شود تا عکس‌های استوک رایگان خود را سخاوتمندانه به‌اشتراک بگذارد. Negative Space در بریتانیا مستقر است؛ بنابراین، بسیاری از عکس‌ها آن صحنه‌های بریتانیایی را نشان می‌دهند.

مانند Gratisography، می‌توانید در خبرنامه Negative Space عضو شوید تا زمانی‌که تصاویر جدید اضافه می‌شوند، خبردار شوید. ازآن‌جاکه محتوا‌ی این وب‌سایت عکس استوک به‌طور‌مکرر به‌روزرسانی می‌شود، اگر برای مدتی است که روی پروژه‌ خاصی کار می‌کنید، ارزش آن را دارد که دوباره به‌دنبال عکس‌های جدید بگردید.

۱۰. سایت جوهره

جوهره یکی از بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس استوک و وکتور است. این مرجع فارسی دانلود عکس استوک توجه تعداد زیادی از کاربران فارسی را به خود جلب کرده است و ظاهراً کاربران نیز از نحوه سرویس‌دهی آن راضی هستند. یکی از مزیت‌های آن این است که برخلاف بیشتر وب‌سایت‌‌های معرفی‌شده در این مقاله، دیگر به تغییر IP نیازی ندارید.

با ورود به وب‌سایت، می‌توانید آنچه در نظر دارید، جست‌وجو کنید. در صفحه اصلی، می‌توانید در بین تگ‌های پرطرفدار هفته والپیپر و تصویر زمینه موبایل و گوشی، والپیپر و تصویر زمینه کامپیوتر و لپ‌تاپ و گالری‌های/مجموعه‌های منتخب و جدید چرخی بزنید. در بالای صفحه نیز، می‌توانید بخش دسته‌بندی‌ها، گالری‌ها، مجموعه‌ها، عکس‌ها و... را ببینید و به آن‌ها وارد شوید.

برای امتحان «انیمه» را جست‌وجو کردم و وارد یکی از تصاویر پیشنهادی شدم. در‌کنار تصویر توانستم امتیاز و اندازه و حجم آن را مشاهده کنم. امکان اشتراک‌گذاری تصویر در پلتفرم‌های مختلف نیز گزینه جالبی بود. پس از بررسی این نکات، تصمیم گرفتم که روی دکمه «دانلود عکس با کیفیت بالا» کلیک کنم یا خیر.

سایر منابع دانلود عکس استوک رایگان

منابع فراوانی برای دانلود رایگان عکس استوک وجود دارد که ما تا این‌جا بهترین‌ها و معروف‌ترین‌هایشان را به شما معرفی کردیم. باوجوداین، اگر می‌‌خواهید از منابع دیگر هم اطلاع داشته باشید تا دستتان بازتر باشد، می‌توانید سایت‌های زیر را بررسی کنید:

  • stocksnap: مجموعه بزرگی از عکس‌های استوک رایگان زیبا و تصاویر با وضوح درخورتوجه و ویژگی جست‌وجوی بسیار مفید است که مرور هزاران تصویر موجود را آسان‌تر می‌کند. با امکان اطلاع از تعداد بازدیدها و دانلودها، می‌توانید محبوب‌ترین عکس‌های موجود را پیدا کنید.
  • Kaboom Pics: طیف گسترده‌ای از عکس‌های استوک رایگان باکیفیت ازجمله انتزاعی، شهر/معماری، مُد، غذا و مناظر را ارائه می‌دهد. عکس‌ها را می‌توان برای مقاصد تجاری استفاده کرد؛ اما نمی‌توان آن‌ها را فروخت یا توزیع مجدد کرد.
  • Picjumbo: مجموعه‌ای از عکس‌های کاملاً رایگان برای کارهای تجاری و شخصی. روزانه عکس‌های جدیدی از طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها از‌جمله انتزاعی، مُد و طبیعت و فناوری به وب‌سایت اضافه می‌شود.
  • Picography: شامل عکس‌های استوک رایگان و زیبایی است که عکاسانی مانند دیو مایر (Dave Meier) آن‌ها را ارسال کرده‌اند.
  • Freestocks: طیف گسترده‌ای از عکس‌های با‌کیفیت را ارائه می‌دهد که همگی تحت مجوز کرییتیو کامنز (Creative Commons license) منتشر شده‌اند.
  • Foca: مجموعه‌ای از عکس‌های با وضوح عالی که جفری بتس (Jeffrey Betts) آن‌ها را دردسترس قرار داده است. جفری متخصص عکس‌های محیط کار و طبیعت است. در زمان نوشتن این مقاله، وب‌سایت یادشده در‌دسترس نیست؛ زیرا جفری بتس در حال کار روی پروژه‌های دیگری است. انتظار می‌رود این وب‌سایت عالی در آینده به روال سابق خود برگردد.

منبع: زومیت

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top