تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/14 - 00:53
کد خبر: 463459

بهترین گوشی‌ های معرفی شده در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۲۳

بهترین گوشی‌ های معرفی شده در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۲۳

هر ساله تعداد زیادی گوشی هوشمند حول کنگره جهانی موبایل معرفی می‌شوند. با وجود کم و کاستی‌های سال‌های قبل، MWC ۲۰۲۳ با طیف گسترده ای از دستگاه‌های جدید و جالب، سنگ تمام گذاشته است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، هر ساله تعداد زیادی گوشی هوشمند حول کنگره جهانی موبایل معرفی می‌شوند. با وجود کم و کاستی‌های سال‌های قبل، MWC ۲۰۲۳ با طیف گسترده ای از دستگاه‌های جدید و جالب، سنگ تمام گذاشته است.

۱. شیائومی ۱۳ پرو

شیائومی در نمایشگاه MWC ۲۰۲۳ مجموعه کاملی از گوشی‌های جدید خود را با نام شیائومی ۱۳ عرضه کرد، اما این شیائومی ۱۳ پرو است که همه را به خود جذب کرده است. مهم‌ترین نکته در مورد این گوشی استفاده از لنزهای لایکا است. عکس‌هایی که توسط این گوشی ثبت می‌شوند کیفیت بسیار بالایی دارند و ما واقعاً مشتاق بررسی کامل آن هستیم.

شیائومی ۱۳ پرو یک گوشی بزرگ با نمایشگر ۶/۷۳ اینچی است و از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرد. طراحی این گوشی بسیار ساده است اما در عین حال منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد. شارژ سریع تعبیه شده در شیائومی ۱۳ پرو باتری آن را در حدود ۲۰ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌کند. شیائومی هنوز هم گوشی‌های هوشمند خود را در ایالات متحده نمی‌فروشد اما این گوشی با قیمت ۱۰۹۹ پوند انگلیس (حدود ۱۳۱۵ دلار) در بریتانیا عرضه می‌شود.

۲. آنر مجیک وی اس

آنر مجیک وی اس اولین گوشی از دو گوشی هوشمند تاشو با صفحه نمایش بزرگ در لیست ما است. ما اولین بار در سال گذشته مجیک وی اس را بررسی کردیم و تحت تاثیر سخت‌افزار آن قرار گرفتیم. درست است که بازدید مجدد از این گوشی در نمایشگاه MWC 2023 آن قدر‌ها هم خبر عجیبی نبود اما خوشحالیم که رقیب ارزشمند  Galaxy Z Fold 4 برای ارسال به خارج از چین آماده می‌شود.

این گوشی تفاوت‌های زیادی با گوشی تاشو محبوب سامسونگ دارد، مخصوصاً صفحه نمایشی که با طراحی بزرگتر و ارگونومی باعث بهبود استفاده‌های روزمره می‌شود. پردازنده قدرتمند و کارآمد کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، دوربین سه‌گانه با کیفیت و یک صفحه نمایش ۷/۹ اینچی (در حالت باز)، ویژگی‌های بارز این گوشی هستند. به گفته کاربران دوربین این گوشی دارای باگ‌های متعددی است که امیدواریم با بروزرسانی‌های به موقع نرم افزاری حل شوند. مانند شیائومی ۱۳ پرو، این گوشی در ایالات متحده فروخته نخواهد شد اما از چند ماه آینده در اروپا با قیمت ۱۵۹۹ یورو یا حدود ۱۶۹۳ دلار عرضه خواهد شد.

۳. تکنو فانتوم وی فولد

حق دارید که نام برند تکنو را نشنیده باشید زیرا این شرکت محصولاتش را  فقط در بازارهای محدودی به فروش می‌رساند اما این مانع از هیجان انگیز بودن فانتوم وی فولد نمی‌شود زیرا تکنو کاری انجام داده است که حتی بسیاری از برندهای شناخته شده دیگر انجام ندادند و آن عرضه یک گوشی هوشمند تاشو است. فانتوم وی فولد اولین تلاش این شرکت برای ساخت یک گوشی تاشو بوده و با وجود برخی مشکلات نرم افزاری دستگاه بسیار محکمی است و به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار آن باشد.

تکنو فانتوم وی فولد دارای یک صفحه نمایش ۶/۴۲  اینچی در حالت بسته و یک صفحه نمایش بزرگ ۷/۸۵ اینچی در صورت باز بودن است. همچنین سه دوربین در پشت، یک باتری قابل توجه ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در داخل و یک پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۹ هزار پلاس ویژگی‌های بارز این گوشی محسوب می‌شوند. این گوشی برای اولین بار در هند قیمت گذاری شد؛ چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار که بسیار  کمتر از گلکسی زد فولد ۴ است.

۴. نوکیا جی ۲۲

در نگاه اول محصول جدید اچ‌ام‌دی گلوبال یعنی نوکیا جی ۲۲ تنها یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت دیگر است اما چیزی که این گوشی را از سایر گوشی‌ها متمایز می‌کند قابلیت تعمیرپذیری بالای آن است. شما می‌توانید در صورت خراب شدن باتری یا شکستن صفحه نمایش در خانه با یک سری ابزار ساده به راحتی آن‌ها را تعویض کنید.

این کار چقدر آسان است؟ شاید تعویض باتری ۵ دقیقه و تعویض صفحه نمایش ۲۰ دقیقه طول بکشد و این کار هزینه بسیار کمی نیز برای شما خواهد داشت. غیر از این موضوع، نوکیا جی ۲۲ یک تلفن همراه نسبتاً معمولی با صفحه نمایش ۶/۵  اینچی، پردازنده Unisoc و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است. این گوشی به زودی عرضه خواهد شد و قیمت آن ۱۷۹ یورو یا حدود ۱۸۰ دلار خواهد بود.

۵. طرح مفهومی وان‌پلاس ۱۱

چندین طرح مفهومی از گوشی‌های هوشمند در نمایشگاه  MWC 2023 به نمایش درآمد. اگرچه ممکن است این طرح‌ها گوشی‌هایی نباشند که بتوانید آن‌ها را بخرید اما ممکن است در آینده تاثیر زیادی روی بازار تلفن‌های همراه بگذارند.

کانسپت وان‌پلاس ۱۱ دارای یک سیستم خنک‌کننده مایع قابل مشاهده و بسیار علمی تخیلی است که این شرکت آن را Active Cryoflux می‌نامد. این سیستم با هدف خنک نگه داشتن گوشی هنگام اجرای بازی‌های سنگین طراحی شده است درست مانند سیستم‌های خنک‌کننده مایع در کامپیوتر‌های شخصی که پردازنده را در بهترین حالت خود نگه می‌دارند. همچنین وجود این مایع آبی و درخشان در پشت گوشی خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

۶. موتورولا ریزر (Rizr)

دومین طرح مفهومی که نظر ما را به خود جلب کرد موتورولا ریزر است؛ تلفنی که نشان می‌دهد صفحه نمایش‌های رول شونده در تلفن‌های همراه چگونه کار می‌کنند. در این گوشی صفحه نمایشی از پشت دستگاه که برای نشان دادن اعلان‌ها تعبیه شده به سمت جلو باز می‌شود و و صفحه نمایش ۵ اینچی اصلی را به یک صفحه نمایش ۶/۵ اینچی تبدیل می‌کند.

موتورولا ریزر یک برداشت جدید از گوشی‌های تاشو مانند گلکسی زد فلیپ ۴ است و آن طور که به نظر می‌رسد کارهای زیادی تا عرضه این گوشی در بازارهای جهانی وجود دارد اما چیزی که واضح است، هدف این تلفن همراه القا کردن لذت جدیدی به کاربران در هنگام استفاده از یک گوشی هوشمند است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top