تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/23 - 10:00
کد خبر: 464425

طلای جهانی همچنان اوج می‌گیرد

طلای جهانی همچنان اوج می‌گیرد

قیمت طلای جهانی بالای ۱۹۰۰ دلار باقی می‌ماند زیرا سقوط بانک سیلیکون ولی آمریکا امیدبرای توقف افزایش نرخ را تقویت می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، قیمت طلای جهانی بالای ۱۹۰۰ دلار باقی می‌ماند زیرا سقوط بانک سیلیکون ولی آمریکا امیدبرای توقف افزایش نرخ را تقویت می‌کند.

قیمت طلا امروز (سه شنبه) بالاتر از سطح کلیدی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند زیرا انتظارات برای افزایش کمتر تهاجمی نرخ‌بهره فدرال رزرو پس از سقوط دو بانک بزرگ منطقه‌ای ایالات‌متحده، جذابیت شمش های بدون بازده را افزایش داد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۸.۱ درصد کاهش به ۱۹۰۵ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۱۹۰۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت طلا روز دوشنبه با وجود تلاش مقامات ایالات‌متحده برای محدو کردن اثرات تعطیلی بانک سیلیکون ولی و بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به سیستم بانکی این کشور بیش از دو درصد جهش کرد و به بالاترین حد خود از سوم فوریه و ۱۹۱۴ دلار و ۵۸ سنت رسید.

غول بانکی اچ‌اس‌بی‌سی بازوی بریتانیایی بانک سیلیکون ولی را به قیمت نمادین یک پوند روز دوشنبه خرید و یک وام‌دهنده کلیدی برای استارت‌آپ‌های فناوری در بریتانیا را نجات داد. در حال حاضر بازارها تا حد زیادی با افزایش ۲۵ واحدی نرخ‌بهره در جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو هفته آینده و احتمال  ۳۱.۴ درصدی برای توقف در افزایش قیمت‌گذاری می‌کنند.

طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به انتظارات نرخ‌های بهره پایین‌ترکه هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می دهد، تمایل به افزایش قیمت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و شمش را برای خریداران سایر ارزها گران‌تر کرد.اس‌پی‌دی آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۱.۳۱ درصد افزایش یافت و از ۹۰۱.۴۲ تن روز جمعه به ۹۱۳.۲۷ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۸۳ دلار رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۹۵ دلار و ۲۱ سنت رسید و پالادیوم بدون تغییر در ۱۴۷۳ دلار و ۳۳ سنت باقی ماند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top