تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/12/25 - 00:44
کد خبر: 464660

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

حدادی: رتبه‌بندی معلمان به درستی اجرا نشده است /ارائه وام عتبات عالیات به دانشجویان تا سقف ۷ میلیون تومان

حدادی: رتبه‌بندی معلمان به درستی اجرا نشده است /ارائه وام عتبات عالیات به دانشجویان تا سقف ۷ میلیون تومان

در بسته خبری امروز به بررسی، بدهی ۱۵۰۰میلیاردتومانی دانشگاه های علوم پزشکی به پیمانکاران تغذیه و معیارهای اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی تغییر کرد و حدادی: رتبه‌بندی معلمان به درستی اجرا نشده است و دیگر موضوغات مرتبط که به بررسی آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز به بررسی، بدهی ۱۵۰۰میلیاردتومانی دانشگاه های علوم پزشکی به پیمانکاران تغذیه و معیارهای اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی تغییر کرد  و حدادی: رتبه‌بندی معلمان به درستی اجرا نشده است و دیگر موضوغات مرتبط که به بررسی آن می پردازیم.

حدادی: رتبه‌بندی معلمان به درستی اجرا نشده است

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از نحوه اجرای رتبه بندی معلمان انتقاد کرد.

علی حدادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش وظیفه خود را به درستی در رتبه بندی معلمان انجام نداده است.(جزئیات بیشتر)

معیارهای اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی تغییر کرد

مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم، بخشنامه ملغی شدن کلیه پایه های ممتاز ویژه و پایه های تشویقی مندرج در ماده ۵۳ فعلی آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی و پایه های تشویقی مصوب هیئت امنا را ابلاغ کرد.

مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم اعلام کرد؛ پیرو بازنگری در ماده ۵۳ آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی و تدوین دستور العمل نحوه اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی و با توجه به اینکه این دستورالعمل در هیأت‌های امنای ذی ربط تصویب و برای اجرا از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.(جزئیات بیشتر)

بدهی ۱۵۰۰میلیاردتومانی دانشگاه های علوم پزشکی به پیمانکاران تغذیه

 دکتر حمیدرضا اشراقی افزود: وضعیت بودجه و اعتبارات تغذیه در دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار مشکل ساز شده است و دانشگاه‌ها با کمبودهای شدید و بدهی انباشه مواجه هستند و همین امر تأمین اعتبار برای تغذیه دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: مکاتباتی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این زمینه در جریان است و تمام جزئیات با تفکیک بدهی‌های هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است و امیدواریم هر چه زودتر به آن رسیدگی شود.(جزئیات بیشتر)

۲۹ اسفند آخرین فرصت ارسال مقاله به کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی

اولین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هوشمند برگزار می شود.(جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام دانشجو برای شعبه امارات پیام نور آغاز شد

 داوطلبان دوره دکتری تخصصی( ph.d ) مرکز امور بین الملل و شعبه بین الملل دانشگاه پیام نور- امارات(نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱)، از امروز ۱۴۰۱.۱۲.۲۴ لغایت ۱۴۰۲.۰۱.۱۵ می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. برخی از شرایط پذیرش دانشجویان به شرح زیر است :(جزئیات بیشتر)

 ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ آخرین مهلت ثبت‌نام مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

،20 فروردین ماه سال ۱۴۰۲ آخرین مهلت ثبت‌نام در هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران تعیین شده است.

 هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران (دانشجویی و دانش‌آموزی)، ۶ تا ۸ اردیبشهت‌ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

دکتر داود ثمری، معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات و دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در این خصوص گفت: با توجه به دستور دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، شورای سیاست‌گذاری این مسابقات با محوریت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری واحد علوم و تحقیقات و کمیته ملی ربوکاپ ایران، جهت اجرای هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار "یادگیری، آینده درخشان" در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی تشکیل شد.(جزئیات بیشتر)

مهم‌ترین تغییرات کنکور ارشد ۱۴۰۲ / پذیرش دانشجو کاملا به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود؟

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای واگذاری برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاهها نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر پذیرش در دوره دکتری به این صورت است که ۵۰ درصد نمرات به صورت کتبی و از طریق آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور کسب می‌شود و  ۵۰ درصد مابقی نیز از طریق مصاحبه و بررسی سوابق علمی توسط دانشگاه ها تعیین می‌شود.(جزئیات بیشتر)

ارائه وام عتبات عالیات به دانشجویان تا سقف ۷ میلیون تومان

 مسعود گنجی از ارائه وام عتبات عالیات به دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: برای تامین بودجه این وام‌ها، درحال رایزنی با یکی از بانک‌های عامل هستیم. بنابراین هر زمان اسم این بانک مشخص شود، جزئیات آن هم رسانه‌ای خواهد شد.

وی درباه مبلغ وام عتبات عالیات دانشجویی عنوان کرد: هنوز مبلغ این وام به صورت قطعی مشخص نیست؛ اما حداکثر ۷ میلیون تومان برای سفرهای هوایی و حدود ۳ میلیون تومان برای سفرهای زمینی به دانشجویان ارائه خواهد شد..(جزئیات بیشتر)

اطلاعیه مهم آموزش‌ و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان/ شرایط اعتراض و درخواست بازبینی به رتبه‌ها

میز کار مرکزی رتبه‌بندی معلمان در اطلاعیه شماره ۱۵ خود در مورد امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی توضیحاتی ارائه داد.

در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اجرای مرحله اول قانون رتبه‌بندی معلمان و تعیین رتبه هر یک از همکاران در فرایند تعیین شده طرح مذکور، در راستای صیانت از حقوق همکاران محترم ‌و تکریم معلمان عزیز امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی در سامانه My.medu.ir فراهم شده است. مقتضی است ضمن فعال بودن میزهای پاسخگویی، اطلاع‌رسانی لازم و به موقع در این خصوص صورت پذیرد.(جزئیات بیشتر)

سال آینده حقوق معلمان بر مبنای رتبه‌بندی پرداخت می شود

نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی شروع شده و امسال در سقف اعتبارات تعیین شده پرداخت می‌شود. از سال آینده حقوق به طور کامل برای همکاران بر مبنای رتبه‌ای که دارند، پرداخت می‌شود.

او افزود: اعتراض حق همکاران من است. در سامانه‌ای که پیش‌بینی شده تمام فرآیند ثبت می‌شود. همکاران و دستگاه‌های نظارتی هم می‌توانند ببینند.(جزئیات بیشتر)

برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانشجویان دختر افغان توسط دانشگاه تهران

مدیرکل امور اعضای هیات علمی و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران با اشاره به تصویب حمایت‌های این دانشگاه از دانشجویان افغان بویژه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان دختر افغانستانی، ابراز امیدواری کرد: امکان برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانشجویان دختر افغانستانی توسط دانشگاه تهران فراهم شود تا آنها بتوانند در محل زندگی خود از امکان تحصیل در دانشگاه تهران بهره‌مند شوند.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه شریف در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل شد

، هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف در خصوص تعطیلی دانشگاه در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ اسفند اطلاعیه‌ای صادر کرد.

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که بر اساس مصوبه هئیت رئیسه این دانشگاه روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ با اعطای مرخصی تشویقی به کارکنان، فعالیت‌های دانشگاه تعطیل خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

رشد ۵ درصدی تولید مقاله در مجامع بین المللی

علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم در نشست خبری گفت: از نظر کمیت  در زمینه تولید مقالات از رشد پنج درصدی برخوردار هستیم اما رتبه تولید علم کشور همان ۱۵ دنیا ثابت مانده است.

به گفته وی، بخشی از  تجهیزات آزمایشگاهی در کشور  به سمت فرسوده شدن رفته است به طوری که به دلیل تحریم‌ها برخی تجهیزات آزمایشگاهی را به ما نفروخته اند البته  مبلغ خوبی برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها تزریق شده و این پول از صندوق ذخیره ارزی انجام شده است.(جزئیات بیشتر)

نشست مجازی اعضای هیئت ممیزی رتبه بندی در شبکه شاد برگزار شد

نشست اعضای هیئت ممیزی رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش با موضوع تشریح نحوه رسیدگی به اعتراضات معلمان نسبت به رتبه‌های اعلام شده، امروز (۲۴ اسفند)به صورت پخش زنده در کانال مدیران کل استان‌ها، گروه رؤسای آموزش و پرورش و کانال مدیران مدارس در شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

امکان ثبت اعتراض به رتبه‌بندی فرهنگیان فراهم شد

با توجه به اجرای مرحله اول قانون رتبه بندی معلمان و تعیین رتبه هر یک از همکاران در فرایند تعیین شده طرح مذکور، در راستای صیانت از حقوق همکاران محترم ‌و تکریم معلمان عزیز امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی در سامانه My.medu.ir فراهم شده است. مقتضی است ضمن فعال بودن میزهای پاسخگویی، اطلاع رسانی لازم و به موقع در این خصوص صورت پذیرد.

هم‌زمان با بارگذاری کارنامه در سامانه My.medu.ir همکاران با مراجعه به سامانه مربوطه امکان مشاهده کارنامه را دارند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top