تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/12/25 - 16:03
کد خبر: 464729

«پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» پروژه برتر بین المللی شد

«پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» پروژه برتر بین المللی شد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از برنامه های راهبردی و مهم دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق دولت هوشمند است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از برنامه های راهبردی و مهم دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق دولت هوشمند است. به همین منظور ما هم عزم خودمون رو جزم کردیم که این پروژه بالاخره پس از سال ها انتظار به سرانجام برسد.

وی افزود: در همین راستا طی یک و نیم سال گذشته با کار و تلاش شبانه روزی همکارانم در سازمان فناوری اطلاعات، مشارکت سازمان اداری و استخدامی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی عنوان کرد: تا به امروز ۹۳ درصد از دستگاه های اجرایی به «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» پیوسته اند و چیزی حدود سه هزار خدمت از این طریق در دسترس کاربران قرار دارد.

زارع پور تصریح کرد: هرچند وضعیت فعلی پروژه دولت هوشمند به هیچ وجه با وضعیت آن در ابتدای استقرار دولت سیزدهم قابل مقایسه نیست، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه طی برنامه ریزی انجام شده انشالله قرار است در سال آینده تمامی خدمات دولت از این طریق به مردم ارائه شود و حداقل ۲۰ درصد از خدمات دستگاه های اجرایی به صورت هوشمند ارائه شود، اعلام کرد: خبر خوب اینکه امروز در بخش نهایی داوری پروژه های دولت الکترونیک مسابقات اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی(WSIS) که همزمان با روز سوم اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی سال ۲۰۲۳ در ژنو سوییس برگزار شد، اتحادیه بین المللی ارتباطات(ITU) این پروژه را به عنوان یکی از پروژه های برتر در حوزه دولت الکترونیک انتخاب و جایزه WSIS Prize Champion ۲۰۲۳ را به رئیس محترم سازمان فناوری اطلاعات ایران که به نمایندگی از این وزارتخانه در این اجلاس شرکت کرده بود اهدا کرد.

وی با تشکر از تلاشهای همه کسانی که در کسب این موفقیت سهم داشته اند، خاطرنشان کرد: همه دستگاههای اجرایی که به پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند؛ رسانه ها و بویژه سازمان صدا و سیما که در پیگیری پیوستن دستگاههای اجرایی نقش موثری داشتند؛ همکاران عزیزم در سازمان امور استخدامی و اداری و سازمان فناوری اطلاعات که در به ثمر نشستن این پروژه نقش کلیدی داشتند و این مسیر همچنان ادامه دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top