تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/08 - 11:08
کد خبر: 465525

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

ضرورت زمینه اتصال جریان فرهیختگانی به مجموعه نهضت پیشرفت بانوان

ضرورت زمینه اتصال جریان فرهیختگانی به مجموعه نهضت پیشرفت بانوان

سعیدی‌نژاد بیان اینکه فصل جدیدی در نهضت پیشرفت بانوان برای استان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: باید زمینه اتصال جریان فرهیختگانی به مجموعه نهضت پیشرفت بانوان فراهم شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی عملکرد ستاد نهضت پیشرفت بانوان در شهرستان‌ها با حضور عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان این استان، راهبر جهاد تبیین، رفیقانه و مبلغات شبکه‌ساز، هفتم فروردین به صورت مجازی برگزار شد.

عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نهضت پیشرفت بانوان در استان بوشهر روند رو به جلویی داشته است و توانسته در عرصه‌هایی رویکرد پیش‌برنده خود را ثابت کند و جای تقدیر دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید اهداف نهضت پیشرفت بانوان را بلندتر در نظر بگیریم، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با جهادگران، در زمینه جهاد تبیین فرمودند: «توجیه صدردصد ذهن مخاطبان وظیفه شماست» شاید بسیاری اوقات اینکه می‌توانیم در محیطی اثرگذار باشیم برداشتمان این است که نقش خود را ایفا کرده‌ایم اما با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری به نظر می‌رسد باید در مدل برنامه‌ریزی‌هایمان در این زمینه دقت بیشتری داشته باشیم.

سعیدی‌نژاد عنوان کرد: در زمینه نسبت‌گیری و بومی‌سازی طرح‌ها اتفاقات خوبی رخ داده است، اما ستاد نهضت پیشرفت بانوان امروز لازم است سازوکار جدیدی شکل دهد و برنامه‌ریزی کند که چه سطح مخاطب را توانسته پوشش دهد. درواقع باید سطحی از مخاطب مذهبی و سطح وسیع‌تری از عموم مردم را با خود همراه کنیم در اینجا کمیت‌گرایی مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی آمار باید معیار برنامه‌ریزی فرهنگی باشد.

وی اظهار کرد: باید نسبت راهبرانه با ظرفیت استان برقرار شود و زمینه اتصال جریان فرهیختگانی به مجموعه نهضت پیشرفت بانوان فراهم شود تا شأن راهبری محقق شود.

فصل جدید در نهضت پیشرفت بانوان برای استان‌ها در نظر گرفته شده است

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: فصل جدید در نهضت پیشرفت بانوان برای استان‌ها در نظر گرفته شده است، ستادهای شهرستانی در حال تکمیل است، عناصر محلی شناسایی می‌شوند و رابطان در حال افزایش هستند و یکی از درخواست‌ها برگزاری نشست با حضور مجموعه‌های فعال استان است که در این نشست باید از افراد صاحب‌نظر دعوت به‌عمل آید و برخی از این افراد به عضویت ستاد نهضت پیشرفت درآیند. درواقع ستاد نهضت پیشرفت بانوان نباید فقط یک شبکه ذیل سازمان تبلیغات اسلامی باشد، بلکه این شبکه باید قابلیت همراه‌سازی جریان‌های مردمی را داشته باشد.

وی افزود: قائل به این هستیم که امروز برای رقم‌زدن اتفاق اثرگذار باید نقشه راهبردی کلان داشته باشیم. برخی مراحل در استان قطعاً اجرایی شده است. طرح‌ها باید به اشتراک گذاشته شود و نهضت پیشرفت بانوان به عنوان جبهه مردمی و جبهه هم‌افزای بانوان انقلاب مطرح شود و در این زمینه مدیرکل، معاون فرهنگی و مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان نقش اثرگذاری خواهند داشت.

سعیدی‌نژاد با اشاره به برگزاری جشنواره گوهرشاد گفت: در مرحله استانی قرار است ستاد نهضت پیشرفت بانوان پای کار بیایند و باید از این فرصت استفاده کنیم و شبکه مردمی را پای کار عفاف و حجاب بیاوریم. شکل‌دهی اتاق فرار، ایجاد محیط برای جذب مخاطب عام و برقراری تعامل در اینجا موضوعیت دارد و به نظر می‌رسد استان بوشهر در این زمینه حضور جدی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در مهرواره بانور، موضوع، روایت حل مسأله بود و در محله همدل، بحث روایت همدلی مطرح است. همدلی‌ها و دستگیری‌هایی که در ماه رمضان به مستمندان و در فضای تحصیلی به کودکان می‌شود به نوعی همدلی مؤمنانه است و می‌توانیم نقش مهمی در تبیین و دیده شدن آنها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وجود هزار حرف‌آوردی ظرفیت خوبی در استان بوشهر است که باید قدر بدانیم و در مسیر هویت‌بخشی به آنها باید جریانی را ایجاد کنیم. درواقع حرف‌آورد عملیات کلیدی در جهاد تبیین است و البته حرف‌آورد صرفاً کنشگری در فضای مجازی نیست و خیلی از تبیین‌گری‌ها در محیط اجتماعی انجام می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر راه‌اندازی اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و تدابیری که اتخاذ شد را افتخاری برای سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: در استان بوشهر با توجه به مجاهدت‌های بانوانی که به صورت جهادی و دغدغه‌مندانه به میدان کنشگری اجتماعی آمدند، بروز و ظهور موفقیت‌ها و افتخارات بیشتری را شاهد بوده‌ایم که امید است این کنش‌های اجتماعی همچنان ادامه داشته باشد و ما هم سعی می‌کنیم در کنار کنش‌گرانی که دغدغه‌مندانه فعالیت می‌کنند حضور داشته باشیم و از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کنیم.

در ادامه مائده پیامی، مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان بوشهر از راه‌اندازی ستاد نهضت پیشرفت بانوان در ۴۰ شهرستان این استان خبر داد و گفت: ستاد نهضت پیشرفت بانوان در استان بوشهر با حمایت‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان توانسته خود را به استانداری و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استان معرفی کند و در این راستا هم‌افزایی خوبی بین نهضت پیشرفت بانوان با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی در استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در کنگره بانوان تأثیرگذار که اسفندماه با حضور خانم انسیه خزعلی برگزار شد، دو نفر از ستاد نهضت پیشرفت بانوان به عنوان بانوان تأثیرگذار معرفی شدند. از دیگر برنامه‌ها که در ستاد نهضت پیشرفت بانوان دنبال می‌کنیم بحث فرهنگ‌سازی در حوزه جمعیت و فرزندآوری است که در کنگره‌ای که با این موضوع در یزد برگزار شده بود، موفق به کسب رتبه اول از سوی وزارت کشور شدیم و قرار است با هماهنگی استانداری، از طریق پلت‌فرم همدم در زمینه بحث جمعیت، تشکیل خانواده و فرزندآوری ورود کنیم.

در ادامه طیبه روان‌بد، بانوی تأثیرگذار بوشهری که در کنگره بانوان تأثیرگذار بوشهر موفق به دریافت تندیس از سوی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری شد، در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه رفیقانه در سطح استان گفت: در زمینه رفع شبهات، راه‌های رسیدن به موفقیت و آینده‌نگری، دوره‌هایی ویژه نوجوانان برگزار کردیم و در بخش حرف‌آورد از طریق صدا و سیما بحث‌های گفتگومحور را خصوصاً در حوزه خانواده دنبال کردیم.

وی اظهار کرد: در زمینه ساختن کلیپ‌ها و تبلیغ چهره‌به‌چهره در محلات، با حضور فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان، برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی صورت گرفت. دو گروه تشکیل دادیم یکی از آنها با عنوان کمپ صالحین، همان محافل قرآن خانگی است که ۲۰ سال است به صورت گسترده در سطح شهر فعالیت می‌کنند. همچنین گروهی با حضور دانشجویان رشته روانشناسی و حوزویان با محوریت طرح ۱۴۴۰ تشکیل شد که این گروه، آسیب‌شناسی محلات و روستاهای اطراف را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

روان‌بد با بیان اینکه تأمین کمک هزینه معیشت نیازمندان در رأس برنامه‌های ما قرار دارد، افزود: در بحث مشاوره خانواده، دوره عمومی تخصصی و نیمه تخصصی را در سطح استان برگزار کردیم و در این زمینه از حضور اساتید نخبه کشوری بهره‌مند شدیم و هم‌اکنون شش ماه است که این فعالیت‌ها در سطح استان ادامه دارد. در بحث فرزندآوری نیز یک دوره یک ساعته مشاوره علمی و روانشناسی با حضور زوجین که اخیراً ازدواج کرده‌اند برگزار کردیم و در زمینه ازدواج آسان نیز با همکاری گروهی از قرآنیان و خیرین نیازهای ضروری افراد را برای تهیه جهیزیه تأمین می‌کنیم.

برگزاری دوره توانمندسازی با عنوان تمنا ویژه اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان

در ادامه سارا یگانه، رابط مجموعه رفیقانه در ستاد نهضت پیشرفت بانوان از برگزاری دوره توانمندسازی با عنوان تمنا ویژه اعضای این ستاد خبر داد و گفت: از جمله طرح‌هایی که در سال گذشته برگزار کردیم، طرح گوهرشاد با موضوع عفاف و حجاب و طرح پاتوق دخترانه بود. همچنین اعتکاف دانش‌آموزی را در سال گذشته برگزار کردیم و در این سه روز آموزش‌های فرهنگی ویژه دختران نوجوان ارائه شد.

وی با بیان اینکه در طرح رفیقانه موفق به جذب بیش از هزار نوجوان دختر شده‌ایم، عنوان کرد: برگزاری گعده‌های حل مسأله، برگزاری پویش هیس‌طوری، اجرای طرح محله همدل و برگزاری اردوهای توانمندسازی همراه با آموزش احکام و اخلاق از جمله برنامه‌های طرح رفیقانه است.

در ادامه راضیه عباسی، رابط طرح نظام تبیین ستاد نهضت پیشرفت بانوان گفت: از جمله برنامه‌های شاخص در این طرح، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بوده است و برگزاری بالغ بر ۵۰ کارگاه توانمندسازی مبلغات در سطح استان و بیش از ۵۰ پویش در مناسبت‌های مختلف با موضوع عفاف و حجاب، روز دختر و سالروز شهادت سردار دل‌ها، برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ایام ماه رمضان و انعکاس در فضای مجازی، برگزاری پویش مقلوبه در گلزار شهدای بوشهر از دیگر برنامه‌های این طرح است.

وی به فعالیت بیش از یک هزار حرف‌آوردی در سطح استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در راستای توانمند کردن مبلغات با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران همکاری می‌کنیم، تاکنون ۵۰۰ بانوی مبلغ تربیت شده‌اند و در سالی که گذشت در مناسبت‌های ملی و مذهبی، ۴۰۰ مبلغ به مدارس اعزام کردیم.

باسی عنوان کرد: در سال گذشته قبل از ایام فاطمیه طرح خانه مادری را با رویکرد حل مسأله در دستور کار خود قرار دادیم و جشن‌های محله‌ای از جمله جشن میلاد امام زمان (عج) را به مدت ۱۰ روز برگزار کردیم و بانوان راهبری این مراسم را بر عهده داشتند و در بحث امر به معروف، بانوان نهضت پیشرفت خیلی خوب ورود کرده‌اند و طرح محله همدل که با محوریت روایتگری و نشر خوبی‌ها برگزار می‌شود را دنبال می‌کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top