تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/01/21 - 10:37
کد خبر: 466582

گزارش یک دیدار/ گفت‌وگوی ویدیویی با امیرحسین پناهی؛

نکات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان ناظر بر مسائل دانشگاه است

نکات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان ناظر بر مسائل دانشگاه است

پناهی در بخشی از سخنرانی خود درحضور رهبر انقلاب گفت: در مورد آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری، گاهی مشاهده می‌کنیم فعالان ساختارشکن می‌شوند و به بهانه برخورد با فساد، قائل به هیچ چارچوبی نیستند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر سال که نزدیک به ماه مبارک رمضان می‌شویم، خاطرات خوشی از دیدار دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب در ذهنمان متبادر می‌شود. در یکی از روزهای ماه رمضان جلسه‌ای انتقادی و صریح بین دانشجویان و رهبری برگزار می‌شود که نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان نظرات کارشناسی و انتقادی نسبت به روند کشور طی یکسال اخیر می پردازند.

در سلسله گفتگوهای ویدئویی با سخنرانان دیدار دانشجویی با رهبر معظم انقلاب حواشی، مهم‌ترین نکات و حال هوای دیدار دانشجویان با رهبرانقلاب را جویا شد. از این رو مجله تصویری «ماه دیدار ماه» با امیرحسین پناهی، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل درحضور رهبر انقلاب پیرامون ابعاد مختلف دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب  پرداختیم او در این گفتگوی چالشی مهم‌ترین اتفاقات روز دیدار با رهبری را روایت می کند که در ادامه می‌خوانید:

پناهی در بخشی از سخنرانی خود درحضور رهبر انقلاب گفت: در مورد آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری، گاهی مشاهده می‌کنیم فعالان ساختارشکن می‌شوند و به بهانه برخورد با فساد، قائل به هیچ چارچوبی نیستند.

امیرحسین پناهی

وی افزود: یکی از گرفتاری‌های ما در چهار دهه گذشته، خلأ نظریه‌پردازی کاربردی برای اداره کشور براساس مبانی دینی،ادعاها و اهداف کلان جمهوری اسلامی بوده است. در نتیجه این خلأ، برخی برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در هنگام اجرا به ضد خود تبدیل شده و اهداف اولیه را نقض می‌کنند. به عبارت دیگر، ما  گاهی غریزی و بدون ایده حرکت کرده‌ایم و یا فراوان متکی به دستورالعمل‌های غربی بوده‌ایم!

امیرحسین پناهی، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: خیلی از نکاتی که بچه های اتحادیه ها مطرح می کنند آقا یادداشت می کنند اما شاید داخل آن جلسه پاسخ ندهند اما در دیدارهای بعدی ما رد پای این مسائل را می بینیم به طور کلی یکسری نکات دیگر هم هست که دستگاه‌های مختلف باید پاسخ بدهند اما این اهمیت دادن حضرت آقا به نکاتی که یکسری دانشجو مطرح می‌کنند که شاید تجربه کافی را ندارند و شاید هنوز مطالب خیلی پخت نیست واقعاً مایه مباهات ما است جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

وی افزود: نکاتی که رهبرانقلاب هرسال مطرح می‌کنند در دیدار با دانشجویان به طور کامل می‌شود گفت ناظر بر مسائل دانشگاه است و یا ناظر بر خود دانشجویان است اما با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی و تغییر وزیر علوم و وزیر بهداشت نیازمند این بود که یک سری رویکردهای جدیدی در دانشگاه ها بعد از دولت آقای روحانی پایه گذاری شود که خوب متاسفانه ما هنوز این موضوع را در دانشگاه ها نمی بینیم و چیزی که ما به چشم می‌آید با حضور آقای دکتر زلفی گل در دو سه سال آینده هم نخواهیم دید.

پناهی ادامه داد: مسئله‌ای که رهبر انقلاب امسال مطرح کردند بحث نقش دانشگاه و رسالت اصلی دانشگاه بود که بحث هویت بخشی به دانشجوها را رسالت اصلی دانشگاه مطرح کردند در کنار آن اهداف و نقش‌هایی که دانشگاه در عرصه علم و پژوهش دارد رهبر انقلاب بحثی را مطرح کردند که هم به تشکل های دانشجویی و اساتید دانشگاه و هم مسئولین در حوزه دانشگاه برمیگردد دانشجویی که داخل اعضای دانشگاه است باید مسئله هویت ایرانی اسلامی خودش را بازیابی کند و بعد از دانشگاه خارج شود .جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بحث  هویت ایرانی اسلامی دانشجویان که حضرت آقا مطرح کردند باید خیلی نامحسوس و زیر پوستی پیاده سازی شود یعنی این مسئله باید روح حاکم بر همه دوره ها باشد دانشجویان الان خیلی باهوش هستند یعنی اگر بخواهید مستقیم با آنها صحبت کنید نسبت به این موضوع جبهه می گیرند.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

امیرحسین پناهی در پایان به خاطره از سخنرانی خود درحضور رهبر انقلاب پرداخت که جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

گزارش از علی پیراینده و محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top