تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/02/06 - 07:13
کد خبر: 468107

گزارش یک دیدار/ گفت‌وگوی ویدیویی با مریم محمدی؛

بیانات رهبر انقلاب کلید حل مشکلات تشکل‌های دانشجویی است

بیانات رهبر انقلاب کلید حل مشکلات تشکل‌های دانشجویی است

در سلسله گفتگوهای ویدئویی با سخنرانان دیدار دانشجویی با رهبر معظم انقلاب حواشی، مهم‌ترین نکات و حال هوای دیدار دانشجویان با رهبرانقلاب را جویا شد. از این رو مجله تصویری «ماه دیدار ماه» با مریم محمدی، مدیر مسئول روزنامه ریحانه و نماینده نشریات درحضور رهبر انقلاب پیرامون ابعاد مختلف دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب پرداختیم او در این گفتگوی چالشی مهم‌ترین اتفاقات روز دیدار با رهبری را روایت می کند که در ادامه می‌خوانید:

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر سال در ماه مبارک رمضان، خاطرات خوشی از دیدار دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب در ذهنمان ثبت می‌شود. در عصر سه شنبه 29 فروردین 1402 برابر با روز 27 ماه مبارک رمضان  جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. جلسه‌ای انتقادی و صریح بین دانشجویان و رهبری، که نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان نظرات کارشناسی و انتقادی نسبت به روند کشور طی یکسال اخیر می پردازند.

در سلسله گفتگوهای ویدئویی با سخنرانان دیدار دانشجویی با رهبر معظم انقلاب حواشی، مهم‌ترین نکات و حال هوای دیدار دانشجویان با رهبرانقلاب را جویا شد. از این رو مجله تصویری «ماه دیدار ماه» با  مریم محمدی، مدیر مسئول نشریه ریحانه و نماینده نشریات دانشجویی درحضور رهبر انقلاب پیرامون ابعاد مختلف دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب  پرداختیم او در این گفتگوی چالشی مهم‌ترین اتفاقات روز دیدار با رهبری را روایت می کند که در ادامه می‌خوانید:

محمدی، در بخشی از سخنرانی خود در حضور رهبر انقلاب در سال 1402گفت:  تا قبل از انقلاب، حضور یک دختر دانشجو در یک دانشگاه صنعتی، ننگ و مایه تعجب بود اما اکنون، درصد قابل توجهی از بانوان هیات علمی و زنان پژوهشگر در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند. حدود هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی خانم فقط در دانشگاه شریف مشغول به تحصیل اند و بسیاری از اعضای هیئت علمی خانم این دانشگاه، در محافل بین المللی حائز رتبه های برتر علمی شده‌اند. کارنامۀ جمهوری اسلامی در نقاط مختلف مشارکت زنان در جامعه، حریف می طلبد! جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

مریم محمدی، مدیر مسئول روزنامه ریحانه و نماینده نشریات در پاسخ به این سوال که فضای دیدار امسال که بعد از همه گیری بیماری کرونا امسال به روال سابق برگشته بود رو چگونه ارزیابی می‌کنید ؟ گفت: یک جو صمیمانیه ای واقعا حاکم بود برفضا که یک بخشی اقتضای دانشجو بودن این دیدار و یک بخش دیگر آن شخصیت خود رهبرانقلاب بود که خود ایشان هم بنا بر این داشتن وتلاش کردن و بسیار موثر بودن که فضا صمیمانه بشود و دانشجویان احساس نمی کردند با اولین شخص کشور مواجهه هستند، احساس می کردند با یک پدر دانا مواجهه هستند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

وی در پاسخ به بنظر شما آقا چقدر پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های بچه ها است ؟ با توجه به اینکه ایشون بطور معمول از نطق های دیدار نکاتی رو یادداشت بر می‌دارند بنظر شما تا چه میزان این موضوع موثر است ؟ گفت: در دیدار امسال دیدم که حضرت آقا موردی بعضی از نکات دانشجویان را جواب دادند مثل مسئله خصوصی سازی و موضوع شورای سران قوا که دانشجویان مطرح کردند و رهبرانقلاب هم مستقیما پاسخ دادند اما مسئله دیگر پیگیری ها است زیرا خیلی از مسائل در محضر رهبر انقلاب بیان می شود اما مخاطب آن صحبت ها حضرت آقا نیست که بعد از دیدار این صحبت هایی که مطرح شد  پیگیری می شود. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

محمدی درباره این سوال که بعنوان یک دانشجو که از فضای کف دانشگاه مطلع هستید، نکات آقا را چقدر ناظر به وضعیت فعلی و عینی می‌دانید؟ مصداق شما چیست ؟ مطرح کرد: من یک اعتقادی دارم که حضرت آقا علاوه بر اینکه رهبر کشور هستند و دید کلان دارند فردی تیزهوشی هستند وقتی که نگاه می کنید به یکسری مسائل میبینم که چقدر با ذکاوت یکسری مسائل و کلید واژه هایی را مطرح کردند و به نظر من نکاتی که می گویند در فضای دانشگاه بسیار کلیدی و مهم است و کلید حل تمام مشکلات تشکل های دانشجویی صحبت های رهبر انقلاب است.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

مریم محمدی، مدیر مسئول روزنامه ریحانه و نماینده نشریات به این سوال که شما در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بعد از دیدار ها برای تحقق گفته های آقا و گفتمان سازی فرمایشات ایشان مشخصا چه برنامه هایی را تدارک دیده و انجام داده اید؟ اینگونه پاسخ داد: حضرت آقا در دیدار اخیر اشاره ای به نشریات نداشتند اما قبل تر بوده که کلا نسبت به مقوله نویسندگی در دوران دانشجویی خصوصا نشریات و جراید دانشجویی خیلی دید مثبتی دارند و خیلی توصیه کردند که بچه ها در دوران دانشجویی وارد این فضا بشوند و تجربه کنند و بنویسند. و ما هم در دانشگاه خیلی تلاش کردیم که این فضا شکل بگیرد و یک فضایی ایجاد کنیم که یکسری از افرادی که در حوزه نشریات در دانشگاه های مختلف فعال هستند با هم ارتباط بگیرند و یکسری آموزش ها برایشان اتفاق بیفتد .جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

مریم محمدی در پایان به خاطره از سخنرانی خود درحضور رهبر انقلاب پرداخت که جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

گزارش از محمد جهاد و علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top