تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/02 - 00:25
کد خبر: 471083

برگزاری رویداد تخصصی پلیس هوشمند و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان

برگزاری رویداد تخصصی پلیس هوشمند و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان

رویداد تخصصی پلیس هوشمند و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان با همکاری پارک علم و فناوری تهران و فراجا امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این رویداد، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی  با اشاره به تاریخچه‌ی فعالیت این صندوق اظهار کرد: صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی همزمان با قانون دانش بنیان با سرمایه اولیه 3هزار میلیارد متولد و کار خود را ادامه داد.

ملکی‌فر با بیان اینکه سرمایه اولیه امروز دیگر پاسخگوی نیاز 8500  شرکت دانش بنیان در کشور نیست، افزود: سال گذشته مصوب شد تا طی 5 سال آینده میزان سرمایه این صندوق به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد و شرایط مطلوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه و نوآوری نقشی در احراز هویت شرکت‌ها ندارد و صرفا حمایت مالی می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر از بین 8500 شرکت دانش بنیان نزدیک به 3800 شرکت در حوزه IT و ICT فعالیت می‌کنند و فروش آن‌ها رقمی بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان است، به همین جهت جذب سرمایه برای ادامه فعالیت این مجموعه‌ها در برنامه کاری ما قرار دارد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق تلاش می‌کند با برگزاری رویدادهای مختلف شرکت‌های دانش بنیان را برای آشنایی بیشتر در کنار یکدیگر قرار دهد، گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات داده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری ۳۰۰ نمایشگاه داخلی با حمایت مالی و ۳۰۰ نمایشگاه خارجی با کمک بلاعوض نیز از دیگر حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی جهت ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

ارائه محصولات فناورانه هوشمند با حضور 62 شرکت دانش بنیان

در ادامه این رویداد علی اسدی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند در جهت رفع نیاز‌های کشور به وظایف خود عمل کنند، گفت: با تمام تلاش‌های صورت گرفته همچنان خلاءهایی وجود دارد در نتیجه باید بین شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری شبکه‌سازی ایجاد شود و در کنار این شبکه‌سازی، دستگاه‌های مختلفی که نیازمند بهره‌مندی از دستگاه‌ها و محصولات دانش‌بنیان هستند، مورد توجه قرار گیرد و در این راه می‌توان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پارک‌های علم و فناوری مشخص است، گفت: همانطور که دانشگاه تهران، دانشگاه مادر در حوزه علمی کشور به شمار می‌رود پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز همین نقش را ایفا می‌کند. پارک تهران از جمله پارک‌هایی است که شرکت‌ها در همه حوزه‌ها در آن فعالیت می‌کنند و تلاش ما این است که پارک فقط در جهت رفع نیاز‌های فناورانه و سخت‌افزاری ورود نکند بلکه شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه علوم انسانی و اجتماعی نیز نقش پررنگی داشته و به دنبال شناسایی و رفع نیازهای جامعه باشند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه این رویداد دومین برنامه مشترک با فراجا است، ادامه داد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان هاب پارک‌های علم و فناوری برای رفع نیاز‌های فراجا انتخاب شده است.

وی با تأکید بر اینکه در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، جلسات متعددی با همکاری فراجا و معاونت فناوری وزارت عتف برگزار شده و ۸۰۰ متقاضی از همه پارک‌ها برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده و در اختیار فراجا قرار گرفتند، افزود: بعد از غربالگری ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان انتخاب و با تک‌تک این شرکت‌ها تماس گرفته شد و درنهایت ۱۳۵ شرکت مورد تأیید قرار گرفتند.

اسدی تاکید کرد: در این رویداد 2 روزه ۶۲ شرکت دانش‌بنیان با همکاری 20 پارک علم و فناوری کشور اقدام به ارائه و معرفی محصولات فناورانه خواهند کرد.

تعلل برخی دستگاه‌ها به عنوان نقاط قرمز نقشه حکمرانی داده در خدمت‌رسانی هوشمند 

رضا باقری اصل،  دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛ با اشاره به اهمیت حکمرانی داده و پلیس هوشمند در عصر حاضر گفت: امروز ناگزیر هستیم از تمام ابزارهای جمع آوری و تحلیل اطلاعات و هر چیزی که باعث خلق یک داده می‌شود بهره ببریم تا بتوانیم اصل دانش و اطلاعات حکمرانی خود را برای ارائه خدمات هوشمند به مردم ارتقا دهیم.

وی با اشاره به رشد سریع هوش مصنوعی در جهان تصریح کرد: در آخرین اقدام در راه توسعه داده‌ها و ارتباط بین انسان و ماشین شاهد مکالمه دو ربات با یکدیگر بودیم، یعنی ماشین با ماشین و در خصوص اینکه چطور این اتفاق افتاده و به این توانمندی رسیده‌اند باید گفت که این ناشی از نقش داده و اطلاعات بوده و هوش مصنوعی ما را وادار می‌کند یک تغییر و ارتقا در حکمرانی داده و اطلاعات در کشور داشته باشیم.

باقری با اشاره به استفاده از ابزار وب در گذشته، تاکید کرد: در گذشته تعاملات و خدمت رسانی به مردم در بستر الکترونیک صورت می‌گرفت اما شواهد حاکی از آن است که با توسعه هوش مصنوعی دیگر روش‌های قدیمی پاسخگو نخواهد بود.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با بیان اینکه مجموعه فراجا جزو اولین دستگاه‌های اجرایی کشور بود که به پنجره خدمات هوشمند دولت پیوست، گفت: برخی دستگاه‌ها به عنوان نقاط قرمز نقشه حکمرانی داده در کشور هنوز در خدمات رسانی هوشمند به مردم تعلل داشته‌اند.

برای داشتن پلیش هوشمند به هوش مصنوعی نیازمندیم

سردار احمد دولتخواه معاون فناوری و اطلاعات فراجا در ادامه این رویداد با بیان اینکه تعدد، تکثر و پیچیدگی در ماموریت‌های فراجا وجود دارد، گفت:  از محافظت و امنیت در سراسر مرزهای کشور تا احراز هویت ها در کشور ما دومین سازمان هستیم.

وی افزود: محدودیت‌های کمی است که ما را به سوی کیفی سازی می‌برد و هوشمند سازی یکی از این ابزارها است؛ امروزه فراجا از هوش مصنوعی در حوزه ادراک و ارتقا استفاده می‌کند و حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خصوصا چت‌بات‌ها در حال توسعه هستند. اگر بخواهیم پلیس هوشمند داشته باشیم و هوشمندسازی کنیم باید به هوش مصنوعی تکیه کنیم.

معاون فناوری و اطلاعات فراجا  با بیان اینکه برخی نیازهای چشم‌اندازی را استارت‌‎آپ‌ها می‌توانند برای ما ترسیم کنند، زیرا توانایی مطالعه، پیش‌بینی و ترسیم دارند و ایده‌آل‌های ما را عملی کنند؛ اظهار کرد: امروز ۳۸۰۰ شرکت در حوزه ICT وجود دارد که اگر مشکل یا موردی باشد با این ظرفیت نباید روی زمین بماند.

دولتخواه ادامه داد: مردم زمانی هوشمند سازی پلیس را درک می‌کنند که خدمات دریافت کنند،  امروز پلیس برخط بوده و در پنجره ملی خدمات هوشمند و ارتباطات سازمانی فعال است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها گفت: ما امروز در نیروی پلیس از این ظرفیت برای هوشمند سازی و به صورت ویژه از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم که خواستگاه آن دانشگاه و پارک است.

معاون فناوری و اطلاعات فراجا  تاکید کرد: امروز هیچ پروژه‌ای در فراجا معطل بودجه نیست و اگر به این اطمینان برسیم که یک ایده می‌تواند باری از دوش جامعه بردارد و مشکلی را مرتفع کند حمایت خواهیم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top