تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/03/03 - 09:38
کد خبر: 471270

نگاهی بر ادامه حواشی یک استیضاح؛

کفیل متهم/ پادرمیانی آزادی‌خواه برای آزادی یک متهم به معاونت در شروع قتل عمدی

کفیل متهم/ پادرمیانی آزادی‌خواه برای آزادی یک متهم به معاونت در شروع قتل عمدی

آزادی خواه که قبلا در صحن علنی مجلس بیان می‌کند که در این خصوص حضوری و یا تلفنی و یا مکتوب توصیه نکرده است و حتی درخواست می‌کند کمیته حقیقت یاب شکل گیرد تا مشخص شود سخن فاطمی امین کذب بوده است. و در نهایت می گوید اگر مدرکی بود من عذرخواهی می‌کنم باید پرسید آقای آزادی خواه این هم مدرک آیا عذرخواهی می کنید؟

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران در سخنانی با اشاره به مسئله فساد بیان داشتند: اگر با فساد مبارزه کردیم، در این فرهنگ پیشروی خواهیم کرد. مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد. فساد چیست؟ فساد، رشوه است، فساد ویژه‌خواری است، فساد ربا است؛ اینها فساد است دیگر، مفاسد است. اگر با اینها هر گامی که در راه مبارزه‌ی با فساد انجام بگیرد، یک گام واقعی در راه پیشرفت در این فرهنگی است که عرض کردیم. البتّه بنده حدود بیست سال پیش یک نوشته‌ی مشروحی در باب مبارزه‌ی با فساد دادم؛ مربوط به سال ۸۰، ۸۱ و آن وقتها است. در آن نوشته هم من گفتم که مبارزه‌ی با فساد پیگیری میخواهد؛ به قول این داستانها و افسانه‌ها، مثل مار هفت‌سر، اژدهای هفت‌سر است که یک سرش را بزنی، شش سر دیگرش آن طرف زنده‌اند، مشغول کارند. همه‌جانبه باید مبارزه کرد. اگر از آن روز دولتهای محترم و مسئولین محترم دنبال میکردند این قضیّه را، بلاشک ما امروز وضع بهتری داشتیم. خب حالا بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزه‌ی با فساد را دنبال کنند.

رهبر انقلاب فرمودند: من عرض میکنم که اگر یک مسئولی جرئت مقابله‌ی با مفسد داخلی را نداشته باشد، به طریق اولیٰ جرئت مبارزه‌ی با زورگوی خارجی را نخواهد داشت. [مثلاً] فلان کس از تجارت انحصاری سوء استفاده میکند؛ خب باید جلویش را گرفت؛ سخت است. فلان کس از اعتبارات بانکی سوء استفاده میکند؛ فلان کس بدهکاری‌های بانکی‌اش را نمیدهد؛ خب باید مقابله کرد. اینجا اگر شما نتوانید مقابله کنید، آنجایی که یک دولت زورگویی مثل آمریکا یا دیگری پایشان را در یک کفش میکنند که باید در قضیّه‌ی انرژی هسته‌ای این‌جوری بکنید، این‌جوری نکنید، نمیتوانید مقابله کنید. وقتی اینجا شما قدرت مبارزه ندارید، آنجا هم قدرت مبارزه ندارید. این [جور] است.

بیشتر بخوانید: آقای آزادی‌خواه توضیح دهد

اما باید گفت در حالی چندی پیش رهبر انقلاب در دیدار با کارگران را در خصوص مبارزه با فساد این سخنان را فرمودند و اولین نوع از فسادی را که مثال زدند موضوع تجارت انحصاری بود. فردای آن فرمایشات و در جریان استیضاح وزیر صمت اشاره ای به انحصار ایجاد شده در مواد اولیه پوشک و ماسک شد و در همین خصوص به نکته مهمی اشاره شده که در لابلای اخبار استیضاح و واگذاری خودروی شاسی بلند دیده نشد. آنجایی که وزیر سابق صمت نکاتی را در خصوص اقدام فیزیکی علیه معاون خود را خیلی سربسته اعلام کرد. موضوعی که با واکنش احد آزادی‌خواه و درخواست ماده ۷۵ از سوی وی می‌شود.

آزادی خواه در صحن علنی مجلس بیان می‌کند که در این خصوص حضوری و یا تلفنی و یا مکتوب توصیه نکرده است و حتی درخواست می‌کند کمیته حقیقت یاب شکل گیرد تا مشخص شود سخن فاطمی امین کذب بوده است. و در نهایت با بیان اینکه در موضوع ادعایی مدرکی نخواهید یافت، افزود: اگر مدرکی بود من عذرخواهی می‌کنم.

ماجرایی که در جلسه استیضاح از طرف وزیر سابق صمت و جناب نماینده به آن اشاره شد بر می‌گردد به شامگاه ۸ آذر سال ۱۴۰۱ و ساعاتی پیش از آغاز بازی تیم های ملی فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی که افرادی اقدام به ضرب و جرح و تلاش برای قتل معاون صنایع عمومی وزارت صمت می‌کنند که در ادامه تحقیقات پلیس و دستگاه های امنیتی مشخص می‌شود که این تلاش برای قتل مهدی برادران معاون وزیر صمت به دلیل ایستادگی وی برای احقاق حقوق عمومی و مقابله با گرانفروشی مواد اولیه پوشک و ماسک در مقابل این مافیای انحصارطلب ایستاد و ظاهرا مورد ترور توسط این مافیا قرار می‌گیرد.

عجیب تر آنکه وقتی اتهامات متهم م.م ذکر می شود متهم بدون توضیح و اعتراضی پای کفیل را وسط می کشد و می نویسد: اعتراض ندارم کفیل دارم. و این در نوع خود عجیب به نظر می رسد که چرا به اتهامات سنگینی چون معاونت در شروع به قتل عمد اعتراضی نیست؟

جالب تر اینکه براساس اسنادی که به دست آمده، حکایت از آن دارد که آزادی‌خواه در این موضوع با ارایه کارت نمایندگی خود، کفالت متهم آمر اقدام به قتل نافرجام برادران، معاون وزیر صمت را امضا و انگشت کرده است. این مدارک در پرونده اقدام به قتل که چندین بازداشتی داشته موجود است.

همانطور که در تصویر می بینید احد آزادی خواه کفیل متهم م.م می شود که علاوه بر معاونت در شروع به قتل عمدی نسبت به محمد مهدی برادران خلخالی اتهامات دیگری از جمله پرداخت رشوه 14.000.000.000 ریال و معاونت در ضرب و جرح عمدی نسبت به محمد مهدی برادران را نیز در کارنامه دارد.

با این وجود آزادی خواه، نماینده ملایر در نامه ای به قاضی کشیک کفالت متهم را با وجه الکفاله به مبلغ 10.000.000.000 ریال قبول می کند و متعهد می شود اگر متهم را در مهلت قانونی تحویل ندهد مبلغ مذکور را پرداخت کند. در پایان نیز اشاره شده است که کفیل اظهار داشت رونوشت قرار قبولی کفالت را نیم خواهد.

آزادی خواه با ارائه کار نمایندگی خود به نفع دوستانش اعتباری که توسط مردم ملایر به وی اهدا شد را خرج کسانی می کند که در شروع به قتل عمدی معاونت دارند.

آزادی خواه که قبلا در صحن علنی مجلس بیان می‌کند که در این خصوص حضوری و یا تلفنی و یا مکتوب توصیه نکرده است و حتی درخواست می‌کند کمیته حقیقت یاب شکل گیرد تا مشخص شود سخن فاطمی امین کذب بوده است. و در نهایت می گوید اگر مدرکی بود من عذرخواهی می‌کنم باید پرسید آقای آزادی خواه این هم مدرک آیا عذرخواهی می کنید؟

توضیحات آزادی خواه درباره اتفاقات روز پذیرش کفالت

آزادی خواه اما در توضیح این موضوع با رسانه ها گفته است: نکته‌ای که فاطمی امین در روز استیضاح مطرح کرد بحث کفالت نبود، فاطمی امین ادعا کرده بود که من به شعبه 27 دادسرای جنایی مراجعه و با قاضی پرونده زد و بند کردم در حالی که من اصلا به این شعبه مراجعه نکردم

یکی از وزرا که با پدر متهم در ارتباط بود -ضمن هماهنگی با دادستان تهران- وقت ملاقاتی از آقای شهریاری رئیس مجتمع قضایی گرفت و از من خواسته شد این پدر را به عنوان "پدرِ متهم" نزد رئیس مجتمع ببرم تا حرف‌هایش را بزند. من هم با هماهنگی انجام شده پدر متهم را نزد رئیس مجتمع بردم و گفتم من نماینده شهرستانی هستم که ایشان در آنجا کارخانه تولیدی دارند و می خواهند نکاتی را به شما بگویند

بعد از مطرح کردن صحبت ها و هنگام خارج شدن از دفترِ رئیس مجتمع قضایی، آقای شهریاری گفت؛ "من به احترام شما که تا اینجا آمدید این متهم را به قید کفالت و برابر قانون امشب آزاد می کنم"

در این موضوع هیچ کاری خلاف روال و قانون انجام نشده و چون سندی علیه فردِ متهم ارائه نشده بود وی برابر با کفالت یا قرار باید آزاد می شد و اگر چنین کاری انجام نمی‌شد شاید قاضی هم زیر سوال می رفت

آقای شهریاری گفت؛ "اگر شما تایید کنید من وی را آزاد می کنم! من هم تایید کردم"

سوالاتی که فقط آزادی خواه پاسخ آن را می داند

حال با وجود چنین توضیحاتی از جانب نماینده ملایر چند سوال پیش می آید که آیا هر کسی در حوزه انتخابیه وی متهم به چنین مواردی از جمله معاونت در شروع به قتل عمدی باشد ایشان با کارت نمایندگی خود کفیل وی می‌شود؟

آیا به احترام تمام پدران متهمان حوزه انتخابیه که وقتی چنین اتهاماتی به آن ها زده می شود به آزادی خواه مراجعه کنند با چنین مبلغی درج شده برای کفالت که در صورت فرار متهم از نماینده که کفالت را پذیرفته گرفته می‌شود را می پذیرد؟

احد آزادی خواه نماینده ملایر در حالی چنین توضیحاتی را ارائه می دهد که باید از وی پرسید مردم به کنار آیا خودش چنین داستانی که گفته را باور می‌کند؟!

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top