تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/04 - 22:08
کد خبر: 471452

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

طرح پذیرش دانشجو در رشته های علوم و علوم پزشکی/ نتایج دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری/ خبر خوب معاون وزیر علوم برای رتبه‌های برتر

طرح پذیرش دانشجو در رشته های علوم و علوم پزشکی/ نتایج دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری/ خبر خوب معاون وزیر علوم برای رتبه‌های برتر

 درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام انتهایی نیم سال دوم هستند،تغییر مهم در شیوه برگزاری کنکور،تمدید مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان،دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام انتهایی نیم سال دوم هستند،تغییر مهم در شیوه برگزاری کنکور،تمدید مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان،دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

خبر خوب معاون وزیر علوم برای رتبه‌های برتر انتخاب کننده رشته‌های خاص کنکور

 معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه اگر رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور وارد رشته‌های خاص دانشگاهی شوند، می‌توانند تا دوره دکتری به طور مستقیم تحصیل کنند، گفت: این دانشجویان از سال اول تحصیلی بورس می‌شوند و حقوق دریافت خواهند کرد. ( جزئیات بیشتر) 

۴۰ درصد امتیاز دانش‌آموزان در کنکور برگرفته از سوابق تحصیلی است

محمدمهدی کاظمی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از حوزه‌های امتحانی استان البرز اظهار کرد: ۴۰ درصد امتیاز دانش آموزان در کنکور برگرفته از سوابق تحصیلی است. ( جزئیات بیشتر) 

۴۰ درصد امتیاز دانش‌آموزان در کنکور برگرفته از سوابق تحصیلی است

اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع می شود؟/ تغییر مهم در شیوه برگزاری کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتظار می‌رود مراجع ذی‌ربط، همچون وزارت ارتباطات، با اقدامات تخصصی و انتخاب ابزار و شیوه‌ای مناسب نگرانی‌ها از سوءاستفاده از بستر اینترنت را در زمان برگزاری آزمون سراسری رفع کنند. ( جزئیات بیشتر) 

آغاز فرایند ارزیابی خدمات دانشجویی دانشگاه‌های دولتی

مجتبی شرانجانی مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی سازمان امور دانشجویان گفت: فرایند ارزیابی خدمات دانشجویی دانشگاه‌های دولتی، از ۲۵ اردیبهشت آغاز شده است در این مرحله از ارزیابی که تا ۲۵ خرداد ادامه خواهد داشت، اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی، توسط نمایندگان معرفی شده از سوی دانشگاه‌ها در سامانه ارزیابی بارگذاری خواهد شد و پس از آن، مرحله اعتبارسنجی انجام خواهد شد. ( جزئیات بیشتر) 

تمدید مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان

طبق اعلام سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان برای سال تحصیلی۱۴۰۲- ۱۴۰۳ که تا پیش از این ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود تا ۱۵ خرداد  ۱۴۰۲ تمدید شد. ( جزئیات بیشتر) 

نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.azmoon.org از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند.نتیجه برخی از متقاضیان این دوره به دلیل نقص مدارک ارسالی در زمان ثبت نام به صورت مشروط اعلام شده است. ( جزئیات بیشتر) 

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری تا ۱۰ خرداد ادامه دارد

داوطلبان راه‌یافته به مرحله مصاحبه علمی تا روز چهارشنبه ۱۰ خرداد می‌توانند برای شرکت در مصاحبه دانشگاه آزاد به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به نشانی http://azmoon.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. ( جزئیات بیشتر) 

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری تا ۱۰ خرداد ادامه دارد

جزئیات برگزاری دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد

دکتر عباس اشرفی رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی (دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی) را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه ابلاغ کرد. ( جزئیات بیشتر) 

احتمال برگزاری فاز اول «کنکور الکترونیکی» تا پایان ۱۴۰۲

 با اشاره به چالش‌های الکترونیکی شدن کنکور گفت: چالش اول در این فرآیند حجم بالای پروژه است؛ همانطور که می‌دانید پر داوطلب ترین آزمون سازمان سنجش آموزش کشور در سال پیش رو، آزمون گروه علوم تجربی است که حدود ۴۸۵ هزار داوطلب دارد. ( جزئیات بیشتر) 

افزایش ظرفیت رشته‌ پزشکی فرمول مناسب مشکلات درمان نیست

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه گروه‌های ذی‌صلاح، مخالفت خود با افزایش ظرفیت رشته پزشکی را به صورت تلویحی اعلام کردند، خاطرنشان کرد: علیرغم قول و وعده‌هایی که درخصوص اعتبارات افزایش ظرفیت رشته پزشکی به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی داده شده، اعتباری در این خصوص به دانشگاه‌ها تخصیص داده نشده است. ( جزئیات بیشتر) 

افزایش ظرفیت رشته‌ پزشکی فرمول مناسب مشکلات درمان نیست

تاکید رهبر انقلاب بر ساماندهی کنکور توسط شورای انقلاب فرهنگی

دکتر رجبعلی برزویی، دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک برنامه تلوزیونی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر ساماندهی کنکور توسط شورای انقلاب فرهنگی گفت: در سال ۹۷ رئیس مجلس وقت در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند اعلام کردند که کنکور فعلی که برگزار می‌شود آسیب‌های اجتماعی زیادی دارد و تبلیغاتی برای آن در صداو سیما انجام می‌شود که در شأن نظام نیست و بالاخره این مسئله آسیب‌های خیلی زیادی ایجاد کرده است، بنابراین اجازه دهید مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود کند. ( جزئیات بیشتر) 

طرح پذیرش دانشجو در رشته های علوم و علوم پزشکی بامشارکت بخش خصوصی

 بر اساس پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در بخش چهارم- علمی فناوری و آموزشی فصل ۱۷- علوم، تحقیقات و آموزش عالی به موضوع مردمی سازی آموزش عالی پرداخته شده است. ( جزئیات بیشتر) 

گزارش از محمد جهاد 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top