تاریخ انتشار: شنبه 1402/03/06 - 21:07
کد خبر: 471599

جزییات راه‌اندازی مراکز سنجش مهارت دانشگاه آزاد اعلام شد

جزییات راه‌اندازی مراکز سنجش مهارت دانشگاه آزاد اعلام شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای، جزییات تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمدمهدی طهرانچی روز شنبه بخشنامه «نحوه تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای دانشگاه» را به روسای استان ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

وی در این بخشنامه تأکید کرد: این بخشنامه به منظور گسترش شایستگی حرفه ای، ارتقای جایگاه آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی، کاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد و ارتقای توان خوداشتغالی و کارآفرینی متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی ابلاغ شده است.

ازجمله اهداف تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای دانشگاه، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی و ارتقای توان کارآفرینی، افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ارتقای کیفیت آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، فراهم سازی زمینه یادگیری مادام العمر افراد جامعه جهت دستیابی به عدالت آموزشی در حوزه شغل و حرفه، بررسی و تدوین شاخص ها و استانداردهای سنجش مهارت، مهارت آموزان و سنجش صلاحیت حرفه ای آزمونگران و ناظران و سایر متقاضیان، ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نقش ها و کارکردهای شغلی و... است.

ارکان تصمیم گیری و اجرایی برای تحقّق سیاست ها و اهداف این آیین نامه عبارت است از شورای سیاستگذاری امور مراکز سنجش مهارت و صلاحیت های حرفه ای، کمیته های تخصصی، اداره کل راهبری مراکز سنجش مهارت و صلاحیت های حرفه ای و مرکز سنجش مهارت و صلاحیت های حرفه ای.

بخشنامه نحوه تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای دانشگاه که به تفصیل در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته، شامل مواردی از جمله تعاریف، وظایف ارکان تصمیم‌گیری و اجرایی، وظایف اداره کل راهبری مراکز سنجش مهارت و صلاحیت های حرفه ای، وظایف کمیته های تخصصی، وظایف مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای، ترکیب اعضای شورای سیاست‌گذاری و کمیته های تخصصی چهارگانه، ساختار تشکیلاتی، فرآیند تأسیس، راه اندازی، اعتبارسنجی و ارتقای مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top