تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/03/07 - 20:08
کد خبر: 471736

طراحی و تولید سرورهای رایانه‌ای در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان

طراحی و تولید سرورهای رایانه‌ای در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور، از توانمدی‌های یک مجموعه دانش‌بنیان فعال در طراحی برخی بردهای الکترونیک اختصاصی، قطعات مکانیکی و بدنۀ اختصاصی سرورهای رایانه‌ای بازدید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محققان و فناوران فعال در شرکت بیان رایان، به معرفی دستاوردهای خود در زمینه طراحی، ساخت و توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرورهای رایانه‌ای پرداختند.

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و حسین ملازاده دبیر ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از توانمندی‌های شرکت دانش‌بنیان بیان‌رایان در حوزه طراحی، ساخت و توسعه سرورهای رایانه‌ای بازدید کردند.

شرکت دانش‌بنیان بیان‌رایان توانسته است همگام با فناوری مورد استفاده در برندهای صاحب نام و توانمند دنیا که در حوزه سرور فعالیت دارند، در مسیر طراحی برخی بردهای الکترونیک اختصاصی، قطعات مکانیکی و بدنۀ اختصاصی سرورهای رایانه‌ای حرکت کند.

قطعات به کار رفته در سرورهای ساخت این شرکت دانش‌بنیان از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه دنیا بهره برده و سعی شده است تا این محصولات، با بیشترین میزان کارآمدی و منطبق بر فناوری‌های روز جهانی ارائه شوند. همچنین این شرکت با تعامل با شرکت‌های پیشتاز بین‌المللی در حوزۀ تغذیه، از محصولات سفارشی‌سازی شده این شرکت‌ها به منظور بهینه کردن مصرف برق بهره می‌برد.

در این بازدید فعالان فناور، ضمن درخواست حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده محصولات این حوزه، بر سالم‌سازی هرچه بیشتر زیست‌بوم دانش‌بنیان و حمایت از تولیدکنندگان دارای توانمندی فنی و محصول واقعی تأکید کردند. یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در این بازدید و نشست، کمک به تسریع روند دریافت تسهیلات بود، به طوری که شرکت‌های دانش‌بنیان، چالش‌های جدی در دریافت تسهیلات و فرآیندهای اداری پیچیده را پشت سر بگذارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهوری در جریان این بازدید، علاوه بر تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی از ایجاد سازوکاری برای تسهیل دریافت حمایت‌های دانش‌بنیانی خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top