تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/09 - 20:55
کد خبر: 471975

زارع‌پور: در اقتصاد دیجیتال جزء کشورهای پیشرو هستیم

زارع‌پور: در اقتصاد دیجیتال جزء کشورهای پیشرو هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه موضوع کسب و کارهای اینترنتی در کشور ما پیشروتر از بسیاری کشورهای دیگر است، گفت: ما جزء کشورهایی هستیم که ۹۷ درصد پول به صورت الکترونیک جابجا می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت پست با عنوان «پست سکویی برای همه» با بیان اینکه موضوع کسب و کارهای اینترنتی یا اقتصاد دیجیتال در کشور ما پیشرو تر از بسیاری کشورهای دیگر است گفت: ما جزو کشورهای پیشروی هستیم که نزدیک به ۹۷ درصد پول به صورت الکترونیکی جابجا می شود.

وی افزود: برای اینکه به جایگاه خوبی در حوزه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک برسیم نیازمند فراهم شدن مقدماتی هستیم که بخش زیادی به حوزه کاری ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط می شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: مایه خوشحالی است که اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران نه تنها در شهرها بلکه در روستاها جزو کشورهای با رتبه بالای دسترسی به شبکه پرسرعت ارتباطی است.

زارع پور با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای توسعه ارتباطات روستایی در ۲۰ ماه گذشته گفت: با یک کار جهادی بیش از ۴ هزار روستای جدید بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده اند. یعنی الان قریب به ۹۲ درصد روستاهای بالای بیست خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل شده اند و تلاش می شود تا پایان سال هیچ روستای بالای بیست خانواری فاقد دسترسی به شبکه ارتباطی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شبکه ارتباطی زیرساخت اولیه اقتصاد دیجیتال است و تا شبکه ارتباطی وجود نداشته باشد حرف از اقتصاد دیجیتال معنی ندارد گفت: در همین راستا نیز پروژه بزرگ فیبر نوری منازل کسب و کارها را شروع کرده‌ایم و تاکنون بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و امیدواریم تا پایان سال ده میلیون و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها ایجاد شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه علاوه بر زیرساخت در حوزه پلتفرم نیز جزو کشورهای پیشرو بوده ایم گفت: ما جزو نخستین کشورهایی بوده‌ایم که پلتفرم‌های بومی خودمان را داشته ایم و جوانان نخبه کشور از سال های قبل ما را به پلتفرم های خارجی بی نیاز کرده اند.

وی افزود: جوانان نخبه ای که ما را بی نیاز به پلتفرم های خارجی کرده اند را باید سرداران استقلال حوزه اقتصاد دیجیتال بنامیم. عده ای در دوران دفاع مقدس مجاهدت کردند تا خاک کشورمان به دست دشمن نیفتد و امروز عده‌ای تلاش و مجاهدت می کنند تا نیاز کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال با ظرفیتهای داخلی برطرف شود.

وی افزود: با وجود همه زحماتی که تاکنون کشیده شده معتقدم که تا رسیدن به پست هوشمند فاصله زیادی داریم چرا که باید از قبول مرسوله تا تجزیه و رهسپاری از حداکثر فناوری نوین استفاده شود تا بتوانیم خدمات تضمین شده و قابل اتکایی به مردم ارایه کنیم.

زارع پور ادامه داد: این خواسته ما از پست و لجستیک هوشمند است معتقدم باید به این نقطه برسیم که مردم عزیز هر کالایی را که به صورت اینترنتی خریداری می کنند در زمانی مشخص با خطای زمانی یکی دو ساعت و حتی چند دقیقه دریافت کنند.

وزیر ارتباطات در خاتمه گفت: این نمایشگاه هم حتماً طلیعه خوبی است تا همه ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد شناسایی و به کار گرفته شود برای تحقق اهداف مورد اشاره شده یعنی لجستیک هوشمند و ارایه خدمات با کیفیت در کمترین زمان ممکن.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پست، با هدف معرفی اکوسیستم پست کشور و گردآوری و هم افزایی کنشگران و بازیگران صنعت پست با مشارکت دستگاه‌ها، مراکز و بنگاه‌های مرتبط از امروز (دوشنبه هشتم خرداد ماه) در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه (یازدهم خردادماه) پذیرایی علاقه مندان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top