تاریخ انتشار: جمعه 1402/03/12 - 10:37
کد خبر: 472219

رفع معضل مسکن در گرو عرضه زمین و پرداخت به‌موقع وام ساخت به مردم‌

رفع معضل مسکن در گرو عرضه زمین و پرداخت به‌موقع وام ساخت به مردم‌

حمید بهزادی‌بخش با بیان اینکه موضوع تولید مسکن از برنامه‌های اولویت‌دار مجلس و دولت است، اظهار داشت: سازوکارهای قانونی تولید مسکن مشخص شده و وزارت راه و شهرسازی هم سامانه‌های لازم را برای تولید مسکن مشخص کرده است تا اقدامات لازم در حوزه ساخت مسکن مانند تخصیص زمین رایگان و کمک‌های مالی هدفمند انجام شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ‌حمید بهزادی‌بخش با بیان اینکه موضوع تولید مسکن از برنامه‌های اولویت‌دار مجلس و دولت است، اظهار داشت: سازوکارهای قانونی تولید مسکن مشخص شده و وزارت راه و شهرسازی هم سامانه‌های لازم را برای تولید مسکن مشخص کرده است تا اقدامات لازم در حوزه ساخت مسکن مانند تخصیص زمین رایگان و کمک‌های مالی هدفمند انجام شود.

وی افزود: متأسفانه برخی دولت‌های قبل نسبت به بخش مسکن کمی بی‌تفاوت بودند و بیشتر تأمین کالاهای ضروری مردم را اولویت اصلی قرار داده بودند، با قانون جهش تولید مسکن، تأمین مسکن ارزان و متناسب با شرایط دهک‌های ضعیف به یکی دیگر از اولویت‌های دولت تبدیل خواهد شد و همانند تأمین کالاهای ضروری، دولت موظف است که مسکن ارزان را برای اقشار ضعیف و متوسط تأمین کند.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: همانطور که اگر امنیت غذایی وجود نداشته باشد، امنیت سیاسی و اجتماعی به خطر خواهد افتاد، در صورت نبود قدرت خرید مسکن یا فقدان قدرت تأمین مسکن مناسب، امنیت سیاسی و اجتماعی کشور با خطر مواجه می‌شود؛ زیرا اگر خانواده‌ای نتواند در یک جای مناسب و ایمن مسکن تهیه کند، امکان دارد حاشیه‌نشین شود یا در محلاتی که انواع خلاف و معضلات اجتماعی در آنجا به چشم می‌خورد ساکن شوند و فرزندان آنها در محیطی ناامن تربیت شوند و سپس پا به عرصه اجتماع بگذارند، بنابراین دولت باید برای امنیت اجتماعی جامعه هم شده، مسکن ایمن و مناسب را در یک مکان مناسب در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری و تعامل سازنده بانک‌ها با سازندگان و انبوه‌سازان مسکن، اضافه کرد: در جلسه‌ای که کمیسیون عمران با رؤسای بانک‌ها و رئیس بانک مرزی داشت، هیچ‌یک از مسئولان ارشد بانکی کشور با اعطای تسهیلات و تخصیص اعتبارات به سازندگان مسکن مخالفت نکردند و قول دادند که برای رونق بازار مسکن هر اقدام سازنده و مثبتی را انجام دهند، اما اگر احیاناً بانک‌ها بخواهند از مصوبات مجلس و دولت تمرد کنند، قطعاً شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

این کارشناس اقتصادی افزود: عرضه زمین به شکل نامحدود در اطراف شهرهای بزرگ و همچنین تامین مالی ساخت مسکن از طریق اعطای تسهیلات بانکی و برخورد با بانک‌های متخلف از اصلی‌ترین راهکارهای تحقق وعده مسکنی دولت است، همچنین با توجه به ضرورت پیگیری سیاست جدید معماری شهری مبتنی بر توسعه افقی شهرها، باید ویلایی سازی نهضت ملی مسکن در همه نقاط کشور پیاده‌سازی شود.

بهزادی‌بخش اظهار کرد: حجم زمین‌های در دسترس حاکمیت برای اجرای ساخت خانه‌های حیاط‌دار بسیار زیاد است و در هیچ نقطه‌ای از کشور محدودیت عرضه زمین وجود ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top